Goedemorgen, Ik ben me aan het verdiepen in het wel/niet vaccineren van kinderen. Wij gaan sowieso voor vaccineren. Een goede vriendin van mij heeft ervoor gekozen haar dochtertje niet te vaccineren. Ze is nu ruim een jaar. Nu vraag ik me af; moet ik me druk maken om dit meisje als ze op kraamvisite komt? Loopt onze baby gevaar als pasgeborene? Het meisje is opvallend vaak ziek, koortsig, snotterig... Er wordt zoveel over geschreven en gezegd dat ik niet weet of ik me nu druk moet maken of dat ik het allemaal met grote korrels zout moet nemen... Alvast bedankt voor het meedenken!
Hoi Itisuptome, zolang het kind geen tekenen van kinderziektes vertoont is het lastig ze te weren als dochter van vriendin. Niet laten vaccineren heeft inderdaad ook deze weerslag op de omgeving. Dat is een feit waar je vriendin zich aan aan zal moeten passen. Ouders zijn gewoon, terecht, heel voorzichtig met hun kroost. Maar ik zou ze dus niet op voorhand weren. Kinderen zijn nu eenmaal ook vaak verkouden etc. ook als ze wel gevaccineerd zijn. En niet alles is slecht om over te krijgen als kind. Je wilt alleen die gevaarlijke kinderziektes niet hebben! Groetjes Brigitte