Hallo, Vraagje. Ik heb een echo gekregen. De verloskundige keek uitwendig en ik was 7 weken en wij samen dachten toch echt een hartje zien kloppen. Voor de zekerheid de gyneacoloog erbij gehaald en die is gaan kijken inwendig en zei nee geen hartje te zien en bereid je maar voor op een miskraam. Wie moet ik nou geloven? Ik zag wat de verloskundige zag. Het leek net zoals mijn andere zwangerschappen op een hartje. Of kan dat iets anders geweest zijn, zoals een ader oid. Dan nog een vraag over conisatie en lisexcisie. Heb ik nu meer ruimte in mijn baarmoederhals? Zoiets als al "ontsluiting" en heb ik hierdoor meer kans op bloedingen? Omdat er een behoorlijke hap uit is genomen?
Hoi Brusje, wat apart dat ze allebei iets anders zeggen. De arts moet toch wel erg zeker van zijn zaak zijn geweest als hij het zo zegt. Vreemd. Je behoort bij 7 weken een dooierzakje en een embryo met klopend hartje te zien. Als je onverhoopt minder ver bent, bv 5,5-6 weken is het soms net te vroeg om hartactie te kunnen zien. Maar het ligt dus aan je cyclus en je testen of de mogelijkheid er is dat je minder ver bent. En de conisatie geeft niet meer ruimte in je cervix/baarmoederhals. Ze nemen een hapje uit de buitenkant van je cervix. Hierdoor kan deze wel verkort zijn, littekenweefsel hebben en anders reageren dan anders. Groetjes Brigitte