Niet gezond gegeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marcelle99, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marcelle99

24 aug 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Een piekerende zwangere haha!

Sinds ik zwanger ben heb ik geen enkele eetlust meer. Ik eet zeer weinig en als ik wat kan is het een rijstwafel ofzo.
    Nu maak ik me zorgen over de ontwikkeling van de baby.
    Heeft hij/zij goed kunnen groeien ondanks mijn eetgedrag?

Ik slik(te) wel elke dag vitaal zwanger van de kruidvat
    ( zwangerschapsvitamine )

Hoe denken jullie erover?
    Alvast bedankt!

2. Marcelle99

24 aug 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Ben nu 12 weken zwanger.

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Een vriendin van mij heeft in het begin van haar zwangwrschap door een extreme stress situatie niet of heel slecht gegeten. Haar vk vertelde dat de kleine echt pakt wat hij/zij nodig heeft en dat mama dan minder krijgt. Als je je echt zorgen maakt zou ik het besprken met de vk. En hopelijk kan je ondertussen wat meer eten, ik had in het begin ook weinig eetlust maar at wel maar vaker kleine beetjes.

Verder zijn vitamines prima als aanvulling maar vervangen niet de gezonde voeding. Ook leveren deze geen energie.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de baby werkt als een parasiet..
    pakt wat ie nodig is.
    ik heb zelf ook heel lang heel weinig gegeten maar kindje groeit goed en is gezond.
    ben tot nu toe door het weinige eten dus ook nog maar amper aangekomen en moet nu van de dietiste verplicht eten door zwangerschapsdiabetes maar dat heeft niet met mijn eetpatroon te maken dat ik dat nu heb

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Kleintje pakt wat ie nodig hebt, ten koste van jou.
    Dus zo'n ramp is het niet. Probeer wel om te eten waar je zin in hebt.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Plas je nog goed? Hoe voel jij je? Mijn zusje kon ook bijna niets eten en is uiteindelijk met 9 weken zwangerschap opgenomen wegens uitdroging. Ze heeft een week in het zkh gelegen en kreeg daarna van die shakes voorgeschreven met vitamines enzo. Waren heel goor volgens haar, maar sindsdien knapte ze wel wat op. Met de baby ging alles trouwens perfect, ondanks haar slechte eetlust, kreeg ze een gezonde 8 ponder :D

7. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik heb hetzelfde als jou gehad. Ik werd doorgewezen naar dietiste.
    Misschien is dat ook iets voor jou?

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Probeer in iedergeval goed te drinken om te voorkomen dat je uitdroogt. Mijn eetlust kwam met 14 weken weer terug.

De baby pakt wel wat hij nodig heeft om te groeien.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik at de eerste 17 weken bijna niks en als ik wat at was het patat ofzo want van bijna alles werd ik misselijk.
    Mijn dochtertje heeft niks hoor :) een baby gaat voor. Alles wat je eet of in je lichaam hebt gaat in eerste instantie naar je kind en wat overblijft naar jouzelf. Ik slikte wel multivitaminen en at af en toe een haring :D

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat hier boven ook al wordt geschreven: probeer in ieder geval veel water te drinken, echt heel belangrijk. Of met een beetje roosevice erbij.
    Verder probeer te ontdekken wat je wel kan eten. Ik had tot 13 weken ook totaal geen eetlust, maar ik snoepte wel gewoon van cherrytomaatjes, nam stukjes meloen mee naar het werk, aardbeien of kersen etc. Zo kreeg ik in ieder geval voldoende vocht binnen en ook wat groenten en fruit. Mijn moeder had liters soep voor mij gemaakt (zelfgemaakt, super vers, veel gezonde ingrediënten) en dat ging er ook weken lang goed in voor de lunch.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    zoals gezegd, de baby neemt wat hij nodig heeft. Ik ben de eerste 16 weken 8 kilo afgevallen omdat ik echt niks kon eten. Het is allemaal goed gekomen. Hopelijk voel je je over een paar weken een stuk beter! En inderdaad goed drinken!

12. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik was het eerste trimister kotsmisselijk, waren dagen dat ik op waterijsjes leefde omdat dat het enige was wat ik binnen kon houden. De verloskundige zei toen inderdaad wat hier boven ook staat: de baby pakt toch wel wat nodig is. Je moet jezelf alleen goed in de gaten houden.

13. LenteVlinder

5 jul 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat de baby pakt wat ie nodig heeft. Ik eet ook heel weinig en ook niet bepaald gezond (kan het niet Door mijn keel krijgen). We hopen op een gezond kindje ❤

14. Marcelle99

24 aug 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Bedankt voor jullie reacties. Stelt me al een beetje gerust.
    Ik drink wel voldoende water.
    Ik voel me de laatste weken erg moe... maarja of dat door te weinig eten komt of de zwangerschap.
    Ik zal jullie tips gaan gebruiken!

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Bij mn 1e en nu ook weer kotsmisselijk. Krijg amper iets weg en ook qua drinken niet. Dochter is gezond geboren. Ze heedt gepakt wat ze nodig had. Daar ga ik nu weer vanuit. Afentoe een dropje helpt hier. Verder drink ik thee. Aardbeienthee met suiker. Beter dat dan helemaal niets binnen krijgen.

16. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    blijven drinken. als het er niet in gaat gaat het er niet in. Hier bijna 30 weken en ook weinig tot geen eetlust al gaat het nu iets beter. Geef nog steeds veel over. Kindje groeit super goed en is tot nu toe de grootste van 3. als ze deze lijn aan blijft weegt ze bij 40 wegen rond de 8 pond haha.

17. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het juist andersom. Ben niet misselijk geweest. En heb best gezond gegeten. Ik zorg dat ik elke dag alle vitamines neem en ernaast nog een multivitamine van selvite voor zwangeren en Visolie. Maar ernaast snoep ik best veel. Bijna elke dag wel. Dat is natuurlijk ook niet gezond. Ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen. Maar soms denk ik weleens. Krijg ik zo niet een heel groot kind, als ik elke dag snoep?

18. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Haha, nee hoor. Ik heb bij mij 1e veel gesnoept en die was gezond en niet groot (3465 gr). Nu, bij de 2e heb ik zwangerschapsdiabetes en heb ik weinig gesnoept en een heel groot kind ;) Zolang je ook maar gezond blijft eten...

Wbt slecht eten klopt het inderdaad dat je kindje neemt wat het nodig heeft. Maar ga je ineens heel erg afvallen dan kan het zijn dat er uit je eigen lichaam gifstoffen komen die bij je kind terecht komen. Maar dat geldt vooral voor crash diëten tijdens je zwangerschap.

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Idd maak je niet te druk.
    ben morgen 34 weken zwanger en heb t de hele zs al... kan bijna niks eten. En als ik dan al kan eten is t niet gezond...
    baby pakt wat ie nosig heeft dus dat komt wel goed.

Deel Deze Pagina