Hoi allemaal, Ik geef borstvoeding en sindskort ook bijvoeding savonds groente en sochtends fruit. Ik probeer iedere keer na de groente hapje wat water geven maar dit wil hij niet. Als hij alleen al de beker ziet doet hij zijn hoofd opzij. Ik heb het geprobeerd met een babyflesje maar dat wil hij ook niet. Ik weet het niet meer . Iemand tips?
Gewoon rustig afwachten, komt vanzelf. Nu hebben ze echt nog voldoende aan de borstvoeding, daar zitten de voedingstoffen en het vocht dat ze nodig hebben in. Ik zou het dus lekker laten zitten en voorlopig niet meer geven, probeer het over een maand weer een keer ofzo.
Nou, wij zijn inmiddels een halfjaar verder, maar onze kleine drinkt nog steeds niet of nauwelijks water, dus sommige kindjes drinken het gewoon niet graag. Zou kunnen dat het nog komt, maar misschien ook niet. Toch over een paar weken idd nog eens proberen. Succes!
Mijn zoontje wil eigenlijk nog steeds geen water. In het begin verslikte hij zich ook, het is ook gek: je proeft niks, en de temp is snel gelijk aan de rest van de mond. Maar je moet wel iets doorslikken. Inmiddels drinkt hij wat slokjes water bij het avondeten, omdat wij dat ook doen. Maar de rest van de dag is hij eigenlijk niet te foppen. En we bieden hem het echt regelmatig aan. Dus dan maar hele dunne sapjes. Geen idee of hij dat nog gaat leren..
Hier een meisje van 13 maanden die absoluut geen water of thee wil. Ze drinkt nog liever niets! Wij geven dus sterk aangelgde diksap
Visitor, waarom wil je eigenlijk water geven? Je geeft toch borstvoeding? Er wordt zelfs aangeraden om helemaal geen vocht bij te geven.. Of ben je aan het afbouwen?
Ik denk als je nog volledige BV geeft dat ze dan ook weinig dorst zal hebben? Extra drinken hoef je ip pas aan te bieden wanneer ze onder de 500cc vocht komen te zitten (of je wil het als extraatje geven voor smaakontwikkeling enz) Mijn zoontje drinkt water ook niet goed hoor... af en toe wat slokjes, hij vind het wel interessant om ander drinken te drinken buiten FV. (geef ander drinken in een oefenbeker of tuitbeker). Maar water blijft bij een paar slokjes. Verder geef ik thee of diksap en dit gaat er wel goed in.
ik snap je wel. Wat water om de smaak weg te spoelen. Werkte hier ook niet na de groente. Hoe laat geef je dat hem? Heb jij tijden waarop hij komt om te drinken? Ik doe namelijk na de groente een borstvoedingstoetje.
Eva drinkt pas sinds een maand of 4 goed water (dus vanaf ongeveer 1,5 jaar), daarvoor altijd sapjes. Gewoon blijven aanbieden. Toen Eva het beter ging drinken zijn we gestopt met de sapjes. Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met water aan te bieden, maar het was nog helemaal niet nodig, ze kreeg toen nog bijna volledige borstvoeding. Maar gewoon om eraan te wennen, maar dat heeft dus ongeveer een jaar gekost
Water gaat hier wel goed, maar dat is bijna met al het drinken wat ik aanbied. Ik heb er geen bijzondere tips voor. Gewoon eens gegeven en hij dronk het lekker op, prima moeders was tevreden. Hij krijgt nu op een dag bij avondmaaltijd beetje water, bij tussendoortje 1x op de dag en soms 's nachts een klein slokje ( als hij overstuur wakker wordt van enge droom).
Als je BV geeft is ander drinken inderdaad niet nodig. Als je na het tandenpoetsen een slokje water geeft went het denk ik vanzelf. Maar nodig is het dus echt nog niet.
Ik denk dat als ze slecht water drinken ze gewoon niet zoveel dorst hebben. Ik maakte me bij Timo ook zorgen tot hij een paar dagen geleden ineens bijna een tuitbeker vol met water in een keer opdronk! Hij was toen aan de diarree en had blijkbaar echt dorst... ik zou me dus niet druk maken, maar wel blijven aanbieden als je denkt dat ze het nodig heeft.