niet goed eten en drinken, wat is het minimum?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 23 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hallo, Noa is al twee weken niet lekker. Ze heeft diaree gehad en koorts. Ook wil ze nog steeds niet goed eten en drinken.

Nu weet ik dat niet eten nog niet zo'n ramp is, als ze maar goed drinken. Maar dat is het hem nu juist. Ze haalt misschien zo'n 250 cc vocht op een dag?

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ze heeft wel nog plasluiers, maar niet veel!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan zou ik morgen langs de ha gaan. Als t al 2 weken aan de gang is.. T minimum is nl 300 op n dag.. succes.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is het minimum 300 incl alles? Dus zowel melk als ander vocht?

Dan valt me dat nog mee, ik dacht dat het minimum 500 cc was (hier is het ook klooien met drinken, sterker nog, Yasmine ligt zelfs in het ziekenhuis maar das een ander verhaal)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt gelijk Caithlin. 500 cc vocht op n dag waarvan 300 cc opvolgmelk.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ze moeten idd goed drinken, maar als ze ook fruit erbij eet en groente zit daar ook vocht in!

Toen Giovanna in het ziekenhuis lag dronk ze helemaal niet maar at ze wel wat, en daar werd dat dus gewoon als volle vocht gerekend.

Zou voor de zekerheid wel even naar de huisarts gaan.

6. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter is ook 2 weken niet fit geweest en at en dronk net als jouw kindje slecht. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die zei dat als ze 1 of 2 dagen de 500 cc niet halen dat niet zo heel erg is. Kindjes ouder dan 8 maanden hebben al wel wat reserves opgebouwd. Denk maar aan jezelf, als je 1 of 2 dagen flink diarree hebt en overgeeft verlies je ook veel vocht en dan drink je wel maar je spuugt het gelijk uit. Als het echter langer duurt of ze drinkt langer dan 20 uur helemaal niks dan zou ik wel even langs de huisarts gaan. Mijn huisarts gaf me de opdracht nog 24 uur af te wachten en inderdaad, in die 24 uur ging mijn kindje weer goed drinken. Eten duurde nog even, maar ook dat kwam na een week ofzo weer helemaal goed. Sterkte, zo'n ziek kindje is niet fijn!

7. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter is ook 2 weken niet fit geweest en at en dronk net als jouw kindje slecht. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die zei dat als ze 1 of 2 dagen de 500 cc niet halen dat niet zo heel erg is. Kindjes ouder dan 8 maanden hebben al wel wat reserves opgebouwd. Denk maar aan jezelf, als je 1 of 2 dagen flink diarree hebt en overgeeft verlies je ook veel vocht en dan drink je wel maar je spuugt het gelijk uit. Als het echter langer duurt of ze drinkt langer dan 20 uur helemaal niks dan zou ik wel even langs de huisarts gaan. Mijn huisarts gaf me de opdracht nog 24 uur af te wachten en inderdaad, in die 24 uur ging mijn kindje weer goed drinken. Eten duurde nog even, maar ook dat kwam na een week ofzo weer helemaal goed. Sterkte, zo'n ziek kindje is niet fijn!

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Bedankt voor de tips lady's. Ik blijf het in de gaten houden, maar vanochtend heeft ze bijna haar hele papfles leeggedronken.....pffff! Wat kun je je toch zorgen maken om je hummeltje he!

Deel Deze Pagina