Spenen en de vaatwasser?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wij gaan met de kerst naar mijn ouders, maar nu wil natuurlijk niet al mijn spullen mee nemen die je nodig heb, b.v. een magnetronsterilisator.
    Kunnen dus de flessen + spenen in de vaatwasser?

2. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ja hoor, die kunnen prima in de vaatwasser, maar op die manier worden ze wel schoon, maar niet gesteriliseerd. Je zult ze daarvoor nog wel even moeten uitkoken. Gewoon in een pannetje koken voor een minuut of drie.

3. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ja dat kan gewoon, en als de vaatwasser op 60gr. of hoger kan, hoef je ze niet meer uit te koken.

Groetjes, Mirelle.

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij koken ze al een hele tijd niet meer uit.....ze gaan dus ook niet meer in de magnetronsterilisator

werd ons door de kraam ook gezegd pas er in doen als ze wat plakkerig worden..... Teun heeft er niets aan over gehouden hoor...dus een keertje niet doen kan ook geen kwaat lijkt me

5. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik kook altijd uit met water in een pannetje, ik heb niet eens een sterallisator! met de pan is ook heel handig en zo klaar!verder was ik de fles van te voren gewoon af en dan kook ik ze uit!

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Na elke voeding maak ik de fles schoon met heet water en maak ze dan droog.
    En 1 keer per week doe ik de flessen steriliseren in een pannetje.
    Dit was voldoende volgens het CB, tegenwoordig is afwassen met heet water of in de vaatwasser voldoende.

Groetjes Saskia

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hoe komen jullie spenen dan uit de vaatwasser?
    hier komen ze altijd heel 'vettig' uit de vaatwasser (had de indruk dat ze naar vaatwastabletten smaken, en dat ff uitgeprobeerd, is ook echt zo!)
    heb al diverse merken vaatwastabletten geprobeerd (momenteel blijven steken bij calgonit), maar vind het wel vervelend voor mn kleintje dat de spenen zo vies smaken (dus kan vaak alsnog de spenen met de hand afwassen)

hoe lossen jullie dat op?

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik stop de flessen ook in de vaatwasser, maar de spenen was ik handmatig af. Even 's avonds een klein sopje maken, goed afspoelen, 2 minuten werk.
    En eens per week kook ik alles uit.
    Ik vind de vaatwasser ook niet altijd perfect schoonwassen. Vooral niet als er iets van bakjes Brinta, Spinazie of tomatensaus in zit.

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik spoel ze na iedere voeding goed af en eens per week in de sterilisator voor mn eigen gevoel maar dat hoeft eigenlijk niet meer had ik begrepen.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb ze ook in het begin in de vaatwasser gegooid, maar had ook het idee dat ze dan naar die tabletten smaakte. Ook vond ik ze er niet echt schoner op worden. Het idee alleen al, dus was ik iedere avond, als mijn man de kleine voedt, de flessen af voor de volgende dag. Gewoon met de hand. Is niet het meest leuke werk, maar heb het er wel voorover. Soms dan gooi ik alle spenen bij elkaar in een pannetje om ze uit te koken, maar dat doe ik niet wekelijks.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier gaat ook alles in de vaatwasser, komen er niet plakkerig of met "smaakje" uit. Wel moet je de spenen niet tegenlijkertijd in de vaatwasser doen met spullen waar iets van rode saus aanzitten. Dan verkleuren de spenen.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier alles in de vaatwasser. Steriliseren doen we al een hele tijd niet meer.

Wat plakkerige betreft: calgonit, en dan die dure krengen. Weet even niet meer hoe ze heten. Zitten in een doosje, 2 lagen op elkaar. Helpt hier fantastisch. Ook het plastic komt er droog uit.

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bedankt voor de tip pendrag, die ga ik ook eens uitproberen!

Deel Deze Pagina