niet goed gegroeid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juenco, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Ik ben vandaag bij de VK geweest.

Mijn buik was met 28 + 3 weken 1/4 NX (??) en 26 centimeter.
    Vandaag met 31 + 3 weken 1/3 NX en nog steeds 26 cm.

Daarom moet ik morgen al naar de gyneacoloog voor een groeiecho. Aan de ene kant voel ik dat het wel goed zit, ze trappelt er wild op los en de hartslag was ook goed.
    Maar tjsa aan de andere kant maak ik me natuurlijk ook best zorgen...wat kan dit zijn?

Iemand ervaring?

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Heb je geen uitleg aan je VK gevraagd waar die termen voor stonden. Ik snap best dat dit je zorgen wekt. Hoeveel te klein zou baby zijn voor de zwangerschapsduur?

Ik heb een groei echo gehad met 36 weken bij mijn vorige zwangerschap. Mijn dochter liep 2 weken achter met het gemiddelde. Maar de gynaecoloog zei dat ik me geen zorgen moest maken. Ik ben zelf ook klein en tenger. Mijn man is ook geen reus dus het zou vreemd zijn als ik een enorm groot kind zou krijgen.

Mijn dochter is inmiddels 18 maanden en zit op de boven lijn qua gewicht en lengte. Van wie ze het heeft??? Terwijl ze een kleintje was bij de geboorte.

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik had met 36 weken een echo en daarop was te zien dat het kindje 34 weken was maar ik ben met 37.3 weken bevallen en hij was 48.5 cm en 2835 gr en dat is goed

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    nx is de afstand van jou navel tot je ribbenboog. En de baarmoederhoogte wordt daar vanaf geleid. 1/2 nx betekend dat de top van de baarmoeder halverwege jou navel en je ribbenboog zit.

Dat was dus 1/4e en nu 1/3e. Dus je baarmoeder is wel degelijk gegroeid.
    Die 26 cm is de afstand van je schaambot en je navel. Blijkbaar groeit jou kleintje nu vooral omhoog richting je ribben en minder naar voren.. Er zit in ieder geval wel iets van groei in.
    En hopelijk kan de echo je wat meer gerust stellen..

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank meiden, ik heb straks de echo. Ik ben wel gespannen, maar het komt vast goed...mijn meisje heeft energie genoeg merkte ik gisteravond alweer ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Laat je weten of het allemaal ok is?

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    pffff gelukkig....de gyneacoloog heeft ons meisje opgemeten en ze zat preciés het alles op het gemiddelde en alles kwam overeen met de zwangerschapsduur die ik nu heb. Heel mooi dus, een pak van m'n hart :)

Er moet kennelijk nog wel een groeispurt komen, maar dat houden ze wel in de gaten nu. Ik kan gelukkig weer gewoon bij de VK terecht.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik snap dat meten met die nx niet..
    bij mij staat steeds 1 a 2 nx.. wat houdt dat dan in.. en klopt dat voor 35 weken?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het 1/2 NX moet zijn? Dus de top van je baarmoeder zit dan halverwege je ribbenboog en de navel..

Geen idee wat de normen daarvoor zijn. Dat hangt namelijk ook af van het indalen van je kindje. Dan zakt de baarmoeder ook een stukje mee..
    Maar als de VK er verder niks bijzonders over meld, dan zal het wel gewoon zijn.

Deel Deze Pagina