Niet goed genoeg voeding meer- over op gewone melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oktober91, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hallo,

Ik voed mn meisje (10.5 maand) nog 2x per dag maar naar mijn idee is er nauwelijks nog voeding. Het duurt even voordat het tsr komt dan neemt ze aantal grote slokken en dan is het klaar. Mn borsten voelen ook de hele dag slap. Toch als ik kolf op of na mijn werk kolf ik toch nog ong. 180 ml. totaal. Ik wilde graag voeden tot ze 1 jaar was omdat je dan over kunt gaan op gewone melk, omdat ze altijd zeggen dat je tot 1 jaar borst of flesvoeding moet geven. Wat denken jullie wat ik nu het beste kan doen want naar mijn idee krijgt ze niet voldoende melk/ vocht zo binnen. Kan ik overgaan op bijv. bambix met gewone melk?

Alvast bedankt.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dan geef je haar toch wat je kolft? De kans dat je niet genoeg hebt, lijkt me niet zo groot. Je kolf opbrengst is prima. Rond deze leeftijd is je productie stabiel en zeg zachte borsten weinig over de inhoud van die borst ;).
    Als je je zorgen maakt over vocht kun je nu ook extra water of thee geven.
    Hier gaven we nog wel eens yoghurt aangelengd met water.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat die slappere borsten juist een teken waren dat de voeding en behoefte goed op elkaar afgestemd zijn. Ze kunnen best veel binnen krijgen in een paar goede slokken..

Ik weet dat mijn schoonzusje in de overgang een poosje yoghurt vermengd met water heeft gegeven. Dat gaf even ruimte totdat de kleine een jaar was. Maar als ik me goed herinner hoefde hij toen geen melk, en heeft hij nog tot zijn 5e yoghurt/water gehad bij zijn brood en avondeten :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar 2 keer op een dag voeden is met 10 maanden meestal echt te weinig. Als je het idee hebt minder melk te hebben, leg dan wat vaker aan 3 tot 4 keer op een dag is normaal op deze leeftijd.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor jullie reacties. Dat weet ik dat de voeding dan afgestemd is maar het voelt gewoon of dat er nauwelijks nog productie is. Ik had me voorgenomen om met een jaar te stoppen; dit omdat het me nog veel energie kost en ook nog nooit ongesteld ben geworden) dit had ik aangegeven op het cb die zeiden dat ik dan maar vast af moest bouwen en dat 2 voedingen voldoende waren. Achteraf heb ik hier spijt van want ik ben te vroeg gaan afbouwen. Ik heb wel geprobeerd vaker aan te leggen maar het komt niet meer terug. Ze drinkt al wel thee/ water/ diksap er naast. Nu moet ik er bij zeggen dat ik altijd met een tepelhoedje voed en doordat de borsten nu slapper zijn zit het hoedje gauw niet goed/ valt er af enz. waardoor ze ook niet goed kan drinken. Zonder hoedje is geen optie omdat de tepel te vlak is en omdat ze het vreemd vind zonder hoedje te drinken zet ze haar tandje erin *auwauw* dus. Ik probeer het nog even vol te houden maar ben al blij dat ik zover gekomen ben.

Deel Deze Pagina