Hoedje, mutsje, bandana........DRAMA

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sidmick, Aug 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Mijn meisje wil absoluut niets op haar hoofd hebben. Alles heb ik geprobeerd. Hoedje, mutsje, bandana, petje. Ze krijst alsof ze vermoord word en heeft het sneller af dan ik het op kan zetten. Ik blijf maar proberen maar ben het inmiddels wel een beetje beu.
    Straks gaan we naar griekenland, ze heeft niet veel haar dus haar hoofd pakt aardig wat zon. Wat moet ik hier nu mee?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca is ook niet zo'n petten jongetje ;). Wij zijn naar Curaçao geweest, hij was toen 7mnd. Wat hielp om zijn petje op te doen als hij flink afgeleid was, maar zodra hij moe werd en ging friemelen aan zijn oortjes...Pet er weer af. Wij hadden een UV pakje dat een broekje en truitje was, dus wij smeerde zijn hoofd gewoon goed in met zonnebrand en zetten hem nooit in de zon. Dat was het makkelijkste.
    Succes en fijne vakantie!

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik zet haar natuurlijk ook niet in de zon maar ik maak me voornamelijk een beetje zorgen over de momenten dat we gaan wandelen en dat ze gaat zwemmen.

4. Parasolletje..? ;)

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Lastig idd..
    Je hebt een hoedje met zo'n touwtje onder de kin langs al geprobeerd zeker?
    Als je gaat wandelen zou ik iig gewoon een parasolletje op de wagen zetten.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Wordt iets wat lastig in het zwembad ;)

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Met wandelen zat hij in de buggy met de zonnekap helemaal uit en had ik altijd een hydrifiel bij me om nog extra schaduw te kunnen maken als dat nodig is. Naar zee zijn we maar een paar keer geweest. Hij kroop het helestrand over en at het allemaal op. In zee had ik hem voor en na het zwemmen flink ingesmeerd en dus altijd zijn uvpakje aan. Verder in het zwembad zoveel mogelijk in de schaduw blijven of anders opletten dat je niet te lang gaat. Het gaat eigenlijk vanzelf wel goed.
    Hier een adres voor UV kleding, ook hoedjes evt... KoolSun UV kleding voor baby's en kinderen

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ja die heb ik al geprobeerd. Dan scheelt ze helemaal moor den brand want dan wil ze het van haar hoofd rukken maar lukt het ook nog eens niet dus das dubbel op frustratie 8)

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Geen tip voor je...wel herkenning. Mijn dame wil ook niks op d'r hoofd, maar dan ook echt NIET.
    Idd veel de wagenkap / parasol gebruiken en zoveel mogelijk in deschaduw. Bij fietsen en zwemmen vangt ze idd veel zon. Je kan er alleen maar op letten dat je niet te lang met d'r in de zon bent,,

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Mijn neefje is ook zo, hij vertikt het om iets op zijn hoofdje te krijgen. Heeft hij ook met handschoenen in de winter en een sjaal, dus best wel lastig. Al vanaf kleinst af aan had hij dit, hij is nu bijna 2 jaar.
    Het klinkt gek maar het MOEST van zijn mama, koste heel veel tijd en moeite maar ze zette door, en toen heeft hij het maar opgegeven. Ze moeten eraan wennen.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier wilde ze vorig jaar ook niets op hun hoofd (vakantie spanje), maar vooruit, uit het water dan waren ze in de schaduw en op pad onder het parrasolletje dus schaduw en dan de tijd in het water maar gewoon in de zon. Wij hebben het dus gewoon zo gelaten, vonden dat het niet zoveel kwaad kon, en wij (of eigenlijk mijn vriend) was toch nooit zo heel lang achter elkaar met ze in het water.

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Vraag me weleens af wat er in dat hoofdje omgaat, zodra ze zo'n geval op hun hoofd krijgen.
    Eigen willetjes..

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja eigenlijk denk ik zelf dat het bij ons kwam omdat ze thuis ook nooit iets op hebben, dus waarom dan wel ;). Als je kindje bijv altijd al vanaf een paar weken een aantal keer per week een pet, bandana, hoedje, haarband om/op/aan heeft gehad hij/zij het gewoon gewend is en er geen probleem van maakt ;)!

14. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Goed insmeren dan maar met zonnebrand. Danmar een vet bosje haar. Jammer dan, maar wel een bescherming!

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en als je het tijdens een drink-moment doet? (of laat doen?) Neem aan dat een fles toch voor haar idee belangrijker is dan het afdoen van het petje?

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje wil ook vanaf dag 1 niets op zijn hoofd (het mutjes wat hij op had direct na de geboorte heeft hij maar een paar uurtjes opgehad). We laten het maar zo. Eén geluk: hij heeft vrij veel haar.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Hier gaat de pet ook sneller af dan op. En hier heeft de mama het opgegeven. Aangezien hij nog nagenoeg kaal is en een zeer lichte huid houd ik m zoveel mogelijk uit de zon en smeer zn koppie in met zonnebrand (waterproof), wat ik zeer regelmatig herhaal als hij in de zon zwemt.
    S avonds lekker in bad om t vette spul uit zijn haren (alledrie:D) te wassen en klaar!

18. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ben blij dat me dochter een dikke bos haar heeft!
    Heb ook een petje en een bandana gekocht voor op de vakantie, zal hem al eens thuis opzetten. Kijken of ze het wel wil.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Onze jongen wil ook NIETS op zijn hoofd (ja, heel even, als spelletje, maar binnen 5 seconden trekt hij het er vanaf). Gelukkig is hij gezegend met een enorm volle bos haar.

Wij zijn echter ook met hem op vakantie geweest in Australië, toen hij pas 6 maanden was en heel korte haartjes had. Toen hield hij zijn hoedje meestal nog wel netjes op, maar als hij een keer echt niet wilde smeerde ik zijn hoofdje goed in met factor 50+. Ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen, je wilt dat hoofdje toch goed beschermen!

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ze drinkt geen fles meer, maar heb het wel geprobeerd tijdens drinken, tijdens eten, tijdens spelen. Het moet en zal af. Vraag me toch af van wie ze dat heeft, dat eigen willetje........vast van haar vader :D

Share This Page