Voelen jullie de baby al trappelen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav3, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav3

mamav3 Lid

1 feb 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Morgen ben ik 18 weken zwanger van ons 3e wondertje..
    Bij mijn vorige controle bij de vk vroeg ze mij of ik de kleine al voelde schoppen aangezien het ook de 3e zwangerschap is kon het zijn dat je het al voelde.
    Ik zei nee nog helemaal niks.
    Nu ben ik morgen 18 weekjes zwanger en voel nog niks.. Ik maak me verder niet zorgen over dat er iets mis is hoor maar ik was benieuwd vanaf wanneer jullie de kleine voeldne.
    Ik heb wel af en toe als ik me snel omdraai of onverwachtse beweging maak dat ik iets in mijn buik voel, net of draait er iets om ofzo maar dit heb ik al weken en wat dit is wist de vk ook niet. Net of zit er een randje in mijn buik ofzo wat dan verschuift nou ja heel vreemd in ieder geval.

Ik heb de vorige keer weer een echo gehad en toen kon ze wel zien dat ik de placenta voor heb liggen dus misschien is dat ook een reden dat ik deze keer de baby iets later voel schoppen?

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ja kan goed, bij mij ligt hij ook voor en daardoor voelde ik dit kindje pas veel later dan de eerste.

3. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Bij mij ligt de placenta ook voor en ik voel dit kindje ook nog maar net. En nu zijn het nog niet echt schopjes, maar meer plopjes..
    Terwijl ik de eerste al met 16 weken duidelijk voelde..

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Dit is ook mijn derde kindje en ik voel 'm eigenlijk pas echt goed sinds afgelopen weekend en mijn placenta ligt wel aan de achterzijde.
    Bij m'n vorige zwangerschappen voelde ik ze ook veel eerder, van de jongste lag ik al wakker rond de 17 weken.

5. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Vorige zwangerschap placenta voor, en toen voelde ik zoontje met 18 weken. Het waren toen ook meer lichte tikjes, ipv echte schopjes.
    Deze zwangerschap ligt de placenta achter, en deze kleine voel ik al vanaf 15 weken. Inmiddels behoorlijk duidelijk en vaak :D
    Een placenta die voor ligt, maakte bij mij dus echt verschil.

6. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kijk hier zo naar uit, zwanger van de eerste en i can't wait...heb vaker gelezen als de placenta voor ligt het vaak later gebeurt

7. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Is normaal hoor.
    Vk vertelde mij dat wanneer de placenta vooraan ligt je het kindje pas later kan gaan voelen.
    De placenta heeft een erg dikke laag, dus voordat het kindje daardoor heen heeft getrappeld moet het toch al de nodige spierkracht hebben.
    Er zijn ook vrouwen die het kindje gedurende de hele zwangerschap niets voelen.
    Geen paniek :)

8. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Morgen 18 weken maar ik voel ook nog niks helaas en heb ook de placenta aan de voorkant liggen. Kan. rit wachten. Totdat ik hem ga voelen!

9. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij de eerste placenta voor. Voelde zoonlief pas met 21 weken. tweede placenta voor en voelde ik dochterlief met 15 weken al.Bij nummer 3 ook placenta voor en voelde zoonlief pas met 23 weken echt en bij deze (meisje) placenta achter en al met 14 weken. :D

10. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Bij de eerste lag de placenta achter die voelde ik al met 15 weken. Met deze ligt de placenta voor, ik voel sinds vorige week iets duidelijkere tikjes.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dit is mijn 3e zwangerschap en ik heb dit beebje pas met 21 weken gevoeld. En nu al voel ik hem heel lichtjess, denk dat mijn placenta dit keer ook voorligt.

Bij mij andere 2 zwangerschappen heb ik mijn kindjes eerder gevoeld.

12. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb de placenta ook voor liggen maar voel ons meisje al vanaf 17 weken, het begon met plopjes en nu zijn het al echte schopjes, ik en mijn man hebben ze al van buiten af gevoeld

13. bloemboogje

4 jun 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ben 20 weken zwanger
    Ik voelde hem/haar al met 14 weken want hij/zij schoof steeds naar de linkerkant en dan was me buik al scheef.
    Bij week 17 begon dan echt het gevoel alsof iemand pinpongballetjes aan het slaan was in mijn buik :)

Deel Deze Pagina