Slecht slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nouckie, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    Hoi Iedereen,

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen of een tip kan geven..
    Mijn dochtertje is nu 7 maanden en slaapt sins een aantal weken zoooo slecht.
    Vanaf dat ze 3 weken was sliep ze al de hele nacht door maar nu is het echt een drama.
    Ten eerste wilt ze al niet naar bed. Na ongeveer een half uur huilen en elke keer troosten gaat ze meestal wel slapen maar dan wordt ze midden in de nacht wakker ( maakt niet uit hoe laat, soms al om 1 uur soms om 3 of 4 uur ) en wilt ze niet meer slapen. Ze krijst dan echt alles bij elkaar en is helemaal overstuur. Het enige wat ze wilt is bij ons liggen. Dit gaat ten koste van mijn eigen nacht rust dus dit wil ik liever niet. Iedereen zegt daar moet je even doorheen om haar te laten huilen maar deze dame gilt zoo hard en zooo lang ( een uur houdt ze makkelijk vol:$ ) en ze is zo overstuur dat ik niet meer weet of dit wel een oplossing is...
    Als ik haar laat huilen moet ik ook elke paar minuten terug omdat ze gaat staan in bed en ze kan nog niet zelf terug, en moet ik haar weer neerleggen.
    Iemand ervaring???

Alvast bedankt!

2. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat vervelend ,he?Ik lees even mee, want hier is het hetzelfde verhaal:)Met 2 weken sliep Bradley ook heerlijk ,maar nu. . .Staan kan hij nog niet ,waar heel dé nacht woelen enzo.Zou het een fase zijn ?

3. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    Geen idee.... ik hoop het.
    Ze maakt zichzelf zo overstuur dat ze zelfs haar eten eruit gooit..
    net weer een bedje verschoont pfffff

4. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    Ze is trouwens overdag altijd een slechte slaper geweest. ze slaapt nooit langer dan 20 a 30 minuten...

5. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow wat gek! Bradley deed dat ook van dé week ,hoewel hij nooit spuugt en vandaag spuugdé hij ook zomaar . . .Nu ik terug denk deed hij dat ook al eens eerder van dé week.Heeft ze misschien iets nieuws geleerd?

6. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo,
    Hebben jullie een vast bedritueel, misschien helpt dat?
    Wij doen milans pyamaatje en slaapzak in onze kamer aan. Daarna geef ik zijn fles in het donker op zijn kamertje (deur op een kier). Als hij zijn flesje op heeft, wieg ik hem heel even en leg hem in zijn bedje neer. Dan doe ik de mobiel aan en loop weg.

Als hij 's nachts huilt, laten we hem max. 10 min. huilen. Maar meestal slaapt hij weer na een minuut of vijf. Als hij langer huilt, ga ik naar zijn kamer en wieg hem daar in het donker. We nemen hem nooit mee naar onze kamer. Als hij rustig is (nog niet helemaal slaapt) leg ik hem weer neer. Soms moesten we er ook wel 5x op een nacht uit. Maar we hebben dit volgehouden. Hij slaapt eigenlijk altijd door, maar we hebben ook veel gebroken nachten gehad hoor. Maar het waren meestal een paar weekjes en dan ging het weer tijden goed. Misschien valt het in een sprongetje?

Als het echt niet te doen was, gaven / geven we hem een schone broek en maar een extra fles. Dan sliep hij ook weer snel en goed.

Veel succes in ieder geval!

Oh ja, Milan was ook altijd een slechte slaper overdag. hij slaapt sinds een maand of 2 pas langer, nu wel 1,5 tot 2,5 uur tussen de middag. of 2x ruim een uur als hij al vroeg wakker is.

7. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    ik heb het idee dat ze elke dag nieuwe dingen leert.. ze is ook ontzettend snel met alles misschien dat ze daarom alles niet goed kan verwerken??
    ze zit al, kruipt al, gaat overal aan staan en het liefste zou ze ook al lopen maar ja dat gaat nog niet... ha ha

8. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    we hebben inderdaad wel een vast ritueel. in bad, pyama en slaapzak aan. dan flesje wat ze wel altijd op onze kamer krijgt in het bijna donker en dan der bedje in. ik hoop inderdaad dat het een fase is want het wordt wel erg vermoeiend nu.....

9. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dan dat ze idd wat moeite heeft met het verwerken:)slaapt zij wel overdag?of ook amper ?

10. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    Overdag slaapt ze inderdaad ook amper. Max 1uur per dag. En dan nog verspreidt ook.

11. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha ha heeft het veel te druk met leren;) Bradley slaapt ook amper overdag,meestal 1x eventjes

Deel Deze Pagina