niet goed verzadigd raken overdag ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Zeilboot, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

sinds ons zoontje aan zijn hartafwijking is geopereerd (14 sept) is hij elke morgen om 5 uur al wakker,
    dinsdag op he cb geweest, en daar vertelde de cb-arts dat martijn zich overag neit goed kan verzadigen en dat hij dus om 5 uur honger krijgt. en van hun mag ik hem om 5 uur gewoon flesvoeding geven, meestal krijgt hij dan roosvice, maar daar is ie niet altijd tevreden mee, wat kan ik doen?

zijn schema ziet er normaal zo uit:

7.00 uur een bord pap van 210/7 en 6 eetlepes bambix ontbijt pap.
    tussendoor een flesje roosvice en soms een koekje.
    11.30 1a2 stukjes brood plus een half flesje opvolgmelk.
    15.00 uur fruit, en soms drinken.
    17.00-17.30 warme hap, eet vers met ons mee en een beetje yoghurt na.
    19.00-1930 laatste fles van 180/6 met 3 schepjes bambix avondpapje erdoorheen.

ik heb al nutrilon goedenacht geprobeerd, en ook met nutrix, maar niks helpt.
    is er iets anders waardoor ik martijn een veradigd gevoel kan geven.
    of is dit echt een sprongetje?

martijn is een flinke jongen van 10,5 kilo met een leeftijd van bijna 9 maanden. de flesvoeding die ie krijgt is nutrilon AR 2 dit omdat hij erg veel spuugt, door de fles gaan ook nog 2 schepjes johannesbroodpitmeel, zonder die 2 schepjes spuugt ie weer.

verder is hij overdag erg prima op schik, erg vrolijk,

kan ik iets in mijn schema veranderen, ik hoop dat je me kan helpen, of meot ik mijn vraag ergens anders neerleggen??

anita

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Anita,

De laatste fles iets later geven is misschien een optie. Je zou daar dan iets meer voeding kunnen geven. Je hebt dan wel kans dat je hele schema gaat veranderen. Ik zou het denk ik heel even aankijken, misschien heeft je kindje iets in te halen op dit moment. Mocht het niet veranderen, kun je altijd nog iets in je schema veranderen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina