Friso hypoallergeen probleem (spoedje)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sjors82, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik gebruik sinds gisteren op advies van het consultatiebureau Friso Hypoallergeen. Maar nu merk ik dat er halverwege de fles niks meer uit de speen komt! Alsof het vast zit. Ik heb goed geschud. Ik moet dan even met mijn pink erin om de doorgang weer vrij te maken. Dit tot irritatie van mijn zoontje natuurlijk (1 maand oud). Met standaard had ik dit probleem nooit. Wat kan ik hieraan doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend. Je kunt het beste de voeding oplossen door deze met een mes even door te roeren. Als het goed is lost de voeding dan goed op en kan je kindje zonder problemen de fles leegdrinken.

Groeten Eveline

3. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Dankjewel, het helpt een beetje maar hij moet teveel moeite doen om het eruit te krijgen. Halverwege stopt hij en gaat niet meer verder. Ik heb de zorglijn gebeld, en de jeugdverpleegkundige zei dat ik een andere speen kon kopen. Dit heb ik gedaan, maar ik twijfel of ik het moet gebruiken, het is namelijk medium en voor 3+ maanden staat erop (of viir als het te langzaam gaat). Ik heb nu soft. Graag nogmaals je advies!

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ook had hij net zijn eerste poepluier, deze was donkergroen en erg smerig! Ik vind deze voeding eigenlijk helemaal niks en ik merk niet dat hij er beter van wordt, het liefst zou ik weer terug gaan naar standaard!

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De groene ontlasting hoort echt bij de hypo allergene voeding, dat is geen enkel probleem. Een kindje heeft vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een voeding, dan kun je ook pas echt zien of een voeding aanslaat. Ik zou het heel even proberen aan te kijken. Bij een speen hoef je niet altijd rekening te houden met de leeftijdsaanduiding. Belangrijker is dat je kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt, met welke speen dat gebeurt dat maakt niet uit.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina