Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn vriend en ik proberen al ruim 1,5 jaar zwanger te worden maar tot nu toe is het helaas nog niet gelukt. we zijn al wel een aantal keer in het ziekenhuis geweest bij de gyneacoloog en er zijn wat onderzoeken geweest. Nu is mijn cyclus altijd regelmatig en verloopt mijn menstruatie altijd hetzelfde Nou ben ik afgelopen zondag ongesteld geworden maar nu is het dag drie en verlies wel bloed maar niet veel. Nou heb ik wat gelezen over pseudo-menstruatie en ander bloedverlies wat vrouwen wel eens hebben. Is het raadzaam om een zwangerschapstest te doen of kan ik beter afwachten?? Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven, wat is wijsheid?
Hallo, Je kan altijd een test doen, dan weet je het zeker. Er kan namelijk weleens een innestelingsbloeding optreden, dit is veel minder bloedverlies dan normaal en maar 1-2 dagen. Groetjes Ineke
Hallo ineke, Bedankt voor je reactie. Uiteindelijk zit ik nu op dag 5 van mijn menstuatie maar nog steeds niet veel bloedverlies. Gisteravond een test gedaan maar die was negatief. Zou het dan toch gewoon een menstruatie kunnen zijn, of moet ik nu alleen afwachten?
Hallo, Dan is dit toch echt een menstruatie, want een innestelingsbloeding duurt geen 5 dagen. Groetjes Ineke
Hallo Ineke, Bedankt voor je antwoord, was er zelf toch ook al maar vanuit gegaan dat het een gewone menstruatie was. Volgende maand op naar een nieuwe poging.......Heb jij verder nog tips wat we nog kunnen doen om zwanger te raken? Als we in augustus nog niet zwanger zijn moeten we weer terug naar de gynaecoloog, dan starten we ook met behandelingen (welke precies weet ik nog niet) maar hoop zo dat het voor die tijd nog op de "normale" manier lukt. Ik slik al vitamines met foliumzuur erin en eet gezond.....
Hallo, Ik heb wel een paar tips, misschien doen jullie dat al maar vertel ze voor de zekerheid. Rond de eisprong om de dag gemeenschap hebben ovulatietest En misschien wel de belangrijkste geniet van het samen zijn en maak er geen must van en ben er niet constant mee bezig. Anders wordt het allemaal zo beladen. Meer is er niet wat jullie kunnen doen. Succes. Groetjes Ineke