Hallo, Zoals de titel zegt, ik heb last van mijn buik. Net terug van vakantie van twee weken in Griekenland en daar heel veel last van mijn buik gehad. Voornamelijk het gevoel dat mijn buik enorm gespannen is en een soort heftig spierpijn gevoel. Dit is meerdere keren per dag, geen pijl op te trekken. Komt voor in rust maar ook na activiteit. Ook s,nachts word ik er wakker van . een aantal keer duidelijk weeën gehad, golf van pijn die opkwam en weer weg ging. Gelukkig. Wat opviel is dat ik vaak na zo,n last van buik heel dik slijm verlies. Lijkt bijna geen gewone afscheiding zo dik. Is wit , draderig en zijn meer kleine propjes. Nu gelukkig terug in Nederland en ga vanmiddag naar verloskundige. Heb haar gisteren gebeld en het verhaal verteld. Zij dacht dat het zou kunnen komen doordat het al mijn vierde zwangerschap is en baarmoeder erg gevoelig is. Wil graag dat ze vanmiddag checkt of de baarmoeder mond gereageerd heeft op alles en verweekt is. Ik ben ongerust en eigenlijk heel erg emotioneel onder dit alles. Ben zo bang dat er iets mis gaat en 20 weken is veel te vroeg . Note, mijn oudste dochter is geboren na een zware zwangerschap van 34 weken, met 30 weken toen extreem veel harde buiken gekregen dus daar was duidelijk een aanloop. Heb toen de buikpijn niet herkend als weeen en ben erg overvallen door haar vroege geboorte. Mijn andere twee kinderen zijn super lang blijven zitten, bijna 42 weken maar laatste zwangerschap heel veel voorweeen gehad. Maar niet al op deze vroege termijn. Ik weet dat elke zwangerschap anders is en geen enkel verhaal met elkaar te vergelijken valt maar wie denkt met mij mee?. Moet ik zo ongerust zijn als ik nu ben? Voel me niet begrepen door partner die niets anders weet dan vragen hoe het gaat en of we de verloskundige moeten bellen. Maar dat wil ik niet zomaar want wil ook weer geen aansteller zijn.
Ik ga toch even als je partner reageren ben ik bang . Je zult hier toch de verloskundige over moeten bellen. Zoveel harde buiken rond jouw termijn lijkt me niet de bedoeling. Hoewel ik zelf ook af en toe wel eens een dagje een wat hardere buik had maar ik merkte zelf dat dit een groeispurt van de baby en baarmoeder was. Dus toch even de verloskundige bellen!
Ik heb ook een vroeggeboorte gehad die ik niet heb voelen aankomen..... Ik had al een tijdje last van vage symptomen en omdat mijn man van inslapende wacht was in het ziekenhuis wou ik bij hem blijven. Dus ff rap vragen bij verloskunde of ik me moest zorgen maken....diagnose was weeën en hogevliesscheur..... gelijk opname en remmers. 13 dagen later werd hij geboren. Bij ons tweede kindje veel harde buiken maar voor de rest prima zwangerschap en is 1 dag voor uitgerekende datum geboren. Ook bij deze zwangerschap heel veel harde buiken (al heel vroeg zelfs!). Tot nu toe verloopt ook alles goed en de gynaecoloog is steeds tevreden als hij me ziet. Ik heb gewoon een gevoelige baarmoeder. Ik duim dat dit bij jou ook is. En ik begrijp je angst... je wil het geen tweede keer meemaken!
Bedankt voor julie reactie. Ik ga strdaks naar de verloskundige en hoop dat ik voor niets ongerust ben en het normaal is.