Kruik en slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    Wij maken hier 's avonds nog steeds twee kruiken klaar voor in de wieg. Maar sinds kort ligt ze in een dunne slaapzak (badstoffen van de hema) en daaroverheen een lakentje en een dekentje van katoen die ik overdag enkel heb en in de nacht dubbel. Is het dan nog nodig om kruiken daarbij te maken? Het is eigenlijk een beetje gewoonte vanuit de kraamweek. Maar torn was het heel koud en was onze dochter ook klein en had ze soms moeite met haar temperatuur.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn er tijdens de kraamweek al mee opgehouden. Omdat ons zoontje al goed warm bleef.

Gewoon even proberen of ze haar warmte goed kan vasthouden. Maar dat zal met een 6-7 weken wel moeten kunnen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben na de kraamweek ook geen kruik meer gebruikt...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ze haar temp gewoon goed houd zijn kruikjes niet meer nodig. Hier heel lang kruiken moeten gebruiken omdat de temp steeds laag in de 36 was. Zogauw ze de temp overdag goed hielden zijn we na een paar dagen snachts gaan proberen om de kruikjes weg te laten en dat is toen prima gegaan bij ons. Ik zou als ik jou was dus de kruikjes gewoon weglaten.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    Ze voelt inderdaad altijd heerlijk warm aan. Ook 's nachts en inmiddels is ze ook gewoon een kilo of vier schat ik zo. Temperaturen jullie dan in de avond of 's nachts? Of voelen jullie gewoon in de nek?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gewoon in de nek. En wij ontdekten vrij snel, dat ze zelf wakker werd als ze het te koud had, meestal kwam dat indertijd doordat ze dekentjes afgeschopt had. Dus toen zijn we een slaapzak gaan gebruiken ;)

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    Ik ben hier inderdaad ook een slaapzak gaan gebruiken toen ik haar een paar keer bovenop de dekentjes vond. Maar ik heb dus over de dunne slaapzak nog wel een lakentje en een dekentje. Denk dat ik het inderdaad ook wel kan proberen zonder kruiken. Lijkt me namelijk zelf zo warm...

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    wij hebben bij isa helemaal geen kruik gebruikt.

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.044
    453
    83
    Vrouw
    @nazli: maar Isa is denk ik ook in de zomer geboren? ;) De mijne in de winter... en was klein en kon in het begin haar temperatuur niet zelf regelen...

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa is in mei geboren en het was wel warm.

dan heeft je prinsesje zeker nodig:D

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij deden eerst zowel overdag en snachts tempen. Toen temp overdag goed bleef zijn we alleen snachts gaan tempen en overdag alleen voelen. Toen de kruikjes gestopt waren nog een weekje snachts temp gemeten en toen gestopt en over gegaan op alleen voelen ;)!

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou het zelf niet doen, stel je voor dat het nog eens gaat vriezen, flink vriezen wat moet je dan nog extra doen?

daarbij is te warm schadelijker dan te koud.
    ik zou het zonder proberen, heb je het idee dat ze het koud heeft dan kan je misschien toch nog een kruik proberen of wat warme hydrofiele doeken.
    ( ff in de magnetron opwarmen)

succes!

joyce

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik zou ook geen kruikje meer in haar wiegje houden, maar mss wel van te voren even erin leggen zodat ze in een warm wiegje gelegd wordt. Vond het altijd zo zielig als ze van een warme arm in een koud bedje gelegd worden (seth is ook in de winter geboren, nu doen we dat niet meer hoor)... daarna de kruik gewoon weer eruit halen.

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij zijn na de kraamweek er mee gestopt.
    Mike kon al na 3/4 dagen zijn temp stabiel houden dus toen die truus weg was zijn we ermee gestopt.

Deel Deze Pagina