Niet goed willen slapen, slaapzak?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door SportySteenbok, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Goedemorgen,

Ik heb even de volgende vraag.
    Mijn dochter is morgen 2 weken oud. Ze slaapt goed in de box, ze slaapt ook prima als ze bij mij of mijn man ligt. Alleen in haar wiegje wil ze niet slapen. Ze kan slapend bij liggen en als ik haar dan heel zachtjes in haar wiegje leg, is ze direct wakker en begint ze te huilen. Ook als ik het wiegje heb voorverwarmd met een kruik.
    In haar wieg heb ik een dekentje en een lakentje. Ik leg haar er gewoon met haar kleertjes in. Inmiddels geen muts meer.

Nu heb ik nagedacht over wat dan het verschil is tussen bij ons en in de box aan de ene kant en in haar wieg aan de andere kant. In de box ligt ze in haar wikkeldoek met losjes een dekentje over haar heen. Bij ons ligt ze ook vaak in haar wikkeldoek.
    Dus vannacht heb ik het uitgeprobeerd, ik heb haar in haar wikkeldoek onder haar dekentje gelegd en: ze heeft de hele nacht doorgeslapen!

Nu begrijp ik heel goed dat in een wikkeldoek in bed niet bepaald veilig slapen is. Dus dit wil ik zeker niet doorzetten. Is een slaapzak voor haar een goed idee dan?
    En zo ja: welke maat, gevoerd of niet gevoerd, met lange mouwen of zonder? En wat heeft ze aan als ze in een slaapzak ligt?

Of zijn er andere dingen die ik kan doen?

Graag jullie hulp, alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat een prima optie zou zijn is de puckababy... dat is een slaapzak waar ze met haar armen in de zak zit. Ze voelen zich dan veiliger, ze mist de baarmoeder een beetje denk ik. Een gewone slaapzak kan ook hoor, koop dan een klein maatje, vooral bij haar nekje en arrmen moet het goed passen. Als je een winterslaapzakje neemt, doe dan een pyama of kleertjes er onder, verder hoeft er dan geen dekentje meer op. Neem je een dunne slaapzak, ook een pyama eronder en een dekentje erover. Je zult dan wel steeds een nieuwe slaapzak moeten kopen, omdat ze zo hard groeien. Met de puckababy is dat niet, maar die moet je weer wel afbouwen zeg maar

Groetjes Adrienne

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hai Adrienne,

Dank voor je snelle antwoord!
    In de wikkeldoek heeft ze haar armpjes er niet bij in, wil ze niet, dus die zitten er boven. Maar verder ligt ze er lekker geborgen in inderdaad.
    Ik ga straks even bij Prenatal kijken, ik weet nu even waar ik op kan letten.
    Misschien dat ik daarna nog wel vragen heb, maar ik weet nu in ieder geval even dat ik toch wel in de goede richting denk.

Deel Deze Pagina