Overstap voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jennifer0306, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Beste kraamdeskundigen,
    Bedankt dat we hier terecht kunnen met onze vragen.
    Mijn dochtertje is nu 3.5 week oud en weegt ongeveer 4000gram.
    Ik geef afgekolfde bv uit een flesje omdat zij de borst niet pakt. Nu heeft zij eigenlijk meer dan een week stilgestaan op 90cc per fles en dan 7 a 8 per dag (ligt aan de nacht). Nu slaapt ze de nacht zo een 4 a 5 uur door waardoor ze meestal op 7 flessen uitkomt. Ik heb al verhoogd naar 95cc. Soms krijgt ze dit met gemak op en wil ze nog 10 cc na. Een andere keer komt ze maar tot 60 a 70 en wil ze echt niet meer. Ik ben bang dat ze zo te weinig binnenkrijgt soms. Moet ik proberen langer tussen de voeding te laten en dan meer te geven, of op dit schema blijven nog even? Ze krijgt overdag nog steeds om de 3 uur voeding.

Groeten

Jennifer

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Kindjes die borstvoeding drinken, mogen eigenlijk drinken wanneer en hoe lang ze willen. Prima dus, zoals jullie het doen. De nacht- en ochtendmelk is wat rijker aan voedingsstoffen dan de middag- en avondmelk. Dus is het niet gek dat ze soms 100 drinkt, en soms maar 70. Ik zou haar overdag om de drie uur geven, en in de nacht op verzoek. Ze zal dan steeds later komen in de nacht, waardoor je vanzelf naar 6 voedingen gaat. 6 plasluiers, regelmatig een poepluier, en een tevreden kind geven aan dat ze genoeg binnenkrijgt. Desnoods kun je even laten wegen op het CB.

Groetjes Adrienne

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Bedankt voor je reactie! Ik merk nu dat het aan een boertje ligt. Zij liet erg moeilijk boertjes, maar nu ik infacol gebruik gaat dat beter en drinkt ze direct weer na het boertje. Ze wil zelfs nog meer, maar spuugt soms wel een beetje erna. Is dat dan weer een teken dat ze teveel binnen heeft en meer zuigbehoefte dan honger nog had?

Bedankt weer!

Deel Deze Pagina