Hallo dames, Ik lees af en toe dat er dames zijn die door uitdroging in het ziekenhuis terecht komen. Nou vraag ik mij dus af hoe weet je wanneer je uitgedroogd bent want ik moet ook ontzettend veel overgeven en er werd ook aan mij gevraagd door collega's droog je dan niet uit? De verloskundige zei als je maar genoeg drinkt maar ja als je alles er weer uitspuugt? Hoe zit dat nou?
Belangrijke signalen: plas je regelmatig en is je urine niet te geconcentreerd (sterk ruikend en donker). Echte uitdroging merk je ook droge slijmvliezen (mond,ogen) en je huid veert dan slechter terug als je die tussen duim en wijsvinger pakt.
Inderdaad! Toevoeging: Laat ook anderen goed op je letten. Als je wazig wordt/gaat doen en glazig uit je ogen gaat kijken, moet je meteen aan de bel trekken!
Ik ben bij mijn 1e zwangerschap uitgedroogd geraakt vanwege overmatige braken en bij deze zwangerschap zat ik net op het randje. Als je uitgedroogd bent ga je naar aceton ruiken. Heel gek, maar het is echt zo.
Als je zoveel spuugt moet je contact opnemen met je huisarts. Die kan medicatie geven om het spugen te verminderen. En hij/zij kan ook je urine nakijken, daar kunnen ze aan zien of je uitgedroogd bent. Wees er in ieder geval op tijd bij, je bent eerder uitgedroogd dan je denkt.
Ja idd er kan ook aceton in je urine zitten. Als dat het geval is, is het foute boel. Ik heb 2x aan het infuus gelegen i.v.m uitdrogings-verschijnselen. Zou wel even aan de bel trekken als ik jou was. Ik kon namelijk ook geen drinken binnen houden! Veel succes!
Ik heb het meerdere malen aangegeven en me werkgever vroeg ook al moet je dan niet opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik kijk best wazig uit mijn ogen en heb super droge lippen iedereen zegt ook van wow wat is er met jou lippen (ookal smeer ik blistex). Verder heb ik een best droge huid. Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad toen werd er naar het hartje geluisterd en heeft de verloskundige aan me buik gevoeld, volgens haar was alles goed. We hebben verder niet naar de baby gekeken.
Droge lippen is nu niet zo gek door de verwarming en het koude weer en ook een droge huid is niet vreemd nu. Hopelijk valt het mee voor je
Als je je urine na laat kijken kunnen zij kijken of er ketonen daarin zitten. Afhankelijk van de waarde weten ze meteen of je uitgedroogd bent of niet. Goed dat je naar de huisarts gaat want je moet nu wel aan jezelf en de kleine denken. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte!!
Symptomen van uitdroging zijn: duizeligheid en/of verwardheid eventueel leidend tot flauwvallen veel dorst droge mond en een droge huid verlies van de elasticiteit van de huid (als je een huidplooi op je hand pakt, dan veert deze langzamer terug dan normaal) gevoel van zwakte minder urineren dan normaal donkere urine Je hoeft niet van allemaal last te hebben, maar meerdere bij elkaar zijn wel een duidelijk teken van uitdroging. Daarnaast kun je door de uitdroging ook misselijker worden. Is je urine nog helemaal niet gecontroleerd de afgelopen weken? Hoop dat het meevalt! Laat je weten?
Heb net de uitslagen binnen, het is geen uitdroging maar wel bloedarmoede heb vanmiddag een afspraak bij de dokter even kijken wat we eraan kunnen doen. Meer dames die dit hebben gehad?
Succes vanmiddag bij de ha. Hoop dat er snel iets aan te doen is zodat je je weer beter voelt! Ik had in de afgelopen misselijke weken alles uit het uitdrogingsrijtje, maar ik heb steeds medicijnen gekregen zonder bij de huisarts te hoeven komen en ben er dus ook niet op gecontroleerd. Had ook niet naar het ziekenhuis gekund. Al met al heb ik er wel voor kunnen zorgen iedere dag tenminste twee glazen water te drinken en de rest aangevuld met een appel en af en toe wat kwark. Niet helemaal zoals het hoort, maar je moet wat. Inmiddels gaat het beter en probeer ik ongeveer een liter te drinken iedere dag. Langzaam opbouwen. Wat alleen blijft is de duizeligheid. Als ik langer dan twee minuten stil sta, krijg ik zwarte vlekken voor mijn ogen. Gisteren toch maar bloed laten prikken (had ik vanwege de misselijkheid op de langere baan geschoven) om hb na te kijken. Na weken geen groente eten en alleen af en toe witbrood is het op zich niet heel gek natuurlijk om wat vitamines te missen, maar hoe krijg je dat weer een beetje op peil? Ik kan nu wat meer eten en drinken, maar heb geen idee hoe ik met dat beetje langzaam weer een normaal patroon op moet bouwen. Schijf van vijf lukt voorlopig nog lang niet. Heeft iemand tips? Groetjes, Esther
Slik je al vitaminepillen? Als je geen normale kunt nemen, zou je evt kindervitamines kunnen proberen. Of de gewone vitaminepillen kapotmaken en oplossen in iets. Je kunt ook nutridrink halen bij de apotheek of een dieetdrankje (veel vitamines en voedingsstoffen). En wat ook een goeie is is floradix. Wat mij verder ook goed hielp om krachten op te bouwen is revalidatiefysiotherapie. Ben begonnen met huisbezoek en op een gegeven moment kon ik daar naar toe en is het overgegaan in een soort prive zwangerschapscursus. En verder gewoon rustig aan blijven doen. Je bloeddruk is nu sowieso wat lager dan normaal door de zwangerschap, daar kun je ook wat duizeliger van zijn (dan kan bouillon ook een beetje helpen trouwens).
Bedankt voor de tips! Ik ga zo in ieder geval vitaminepillen halen (had ik natuurlijk al lang moeten doen) en voor na de kerstvakantie iets regelen om weer in beweging te komen...
Ik heb medicijnen gekregen tegen de bloedarmoede en moet proberen om ontbijtdrankjes te nemen van de huisarts. Misschien dat dat ook helpt en bouillon ook zei ze.