Zo schattig, mijn smurf begint dingen bij hun naam te noemen. Zo is een vogel een ogog, een knuffel is kaka, poes is poefffff. Zo lief! Had het eerst geen eens in de gaten maar na een paar dagen goed kijken en luisteren snapte ik wat hij bedoelde.
Agossie wat schattig! Justin zegt echt alleen nog maar papa en mama en brabbelt wat haha. Kan ook niet wachten tot hij zegt bal of poes of iets in die richting iig. Geniet r lekker van!
En dat wordt alleen maar meer haha Lieve kan ook al dingen zeggen zoals kijken en kijk is.wawa(hondjes nadoen haha),titi zijn de hondjes,ka is de kat en zo kan ze nog wat woordjes. Heerlijk he om dat gebrabbel te horen met zo nu en dan een woordje er tussen Geniet er lekker van! Voor we het weten kletsen ze de oren van ons hoofd
Leuk he! Voor je het weet dan zeggen ze ineens van alles! Giovanna zegt Ajuus en zwaait er dan bij en dan zegt ze Daaaag ook met erbij zwaaien. En hele dag roept ze Mama en weet nu dus ook dat als ze dat zegt ik kom hahaha. Ze kent nu ( oma,opa, inken(drinken) eten happen bumba ipsy(dipsy) eleub( teletubbies) kijk en haar favoriet is toch wel DIE dat zegt ze altijd als ze wat hebben wilt. Oohja en papa roept ze ook veel. En zo kent ze nog meer woordjes, heel leuk is dat!
Nou wij dacht dat kaye niet kon praten maar dat kan die zeker wel! Van de week waren we bij vrienden en die hadden een puppie die kaye er leuk vonden! MAar die hond sprong ook vaak tegen kaye op enzo. Dreef hem ook helemaal in de hoek. En toen ineens hoorde ik KAPPUH NOU huh tot nu toe zei meneer alleen maar mama papa en nee ja. En gisteren liet je eten op de grond vallen en zegt die ineens "bah die is vies" Heel appart en wij maar denken dat die nog niet kan praten!
Hier wordt de woordenschat ook steeds groter. papa mama auto (ja je bent een jongen of niet ) keuke (keuken) baw (bal) bah (lamp) bah (prullenbak) bah (als iets vies is een multifunctioneel woord dus ) okken (sokken) as aa (jas aan) br aa (broek aan) ete (eten) poe (poep) otte (otter) kikke (kikker) dan hebben we nog de dierengeluiden boe (koe) hijgen (hond) huuhuu (vogel) sssssss (slang) graaauww (leeuw) maaaaw (poes) hiha (ezel) hoehoe (aap) als hij zijn neusje ophaalt en snuift (konijn) mond open en dicht (visjes) ggg ggg (varken) meeeee (geit of schaap) whahahaahah als ik zo aan het typen ben zegt hij al best veel Groetjes Anita
Ja leuk is dat.....Britt gaat ook een beetje woordjes napraten. Woorden met een a-klank kan ze het beste napraten. Ze zegt nu Hai tegen alles en iedereen. Zo leuk nu boodschappen doen. Als iemand niet reageert gaat ze steeds harder Hai zeggen....hihi