was het maar even normaal... voel me soms zo rot.

Discussion in 'Miskraam' started by , May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Alhoewel ik een paar daagjes geleden nog dacht dat ik het allemaal prima kon handelen en ik juist heel positief was heb ik nu toch even een onzeker en angstig moment.
    Mijn verhaal

- op 1 april kom ik erachter zwanger te zijn. wel geschrokken want slikte de pil nog maar natuurlijk ook een enorme blijdschap
    - op 16 april 1e afspraak bij de gynaecoloog. ik heb namelijk epilepsie en een schildklierafwijking en gebruik medicijnen. dus een vorege afspraak. er is toen een echo gemaakt en de duur werd geschat op 7 weken.
    - op 9 mei een 2e echo. alles goed. de duur 10 weken. er werd een afspraak gemaakt bij een ander ziekenhuis voor prenatale diagnostiek. intake voor vruchtwaterpunctie.
    - 10 op 11 mei 's nachts een hevige heldere bloeding. direct naar het ziekenhuis en alhoewel we dachten aan een mk bleek dit gelukkig niet het geval. alles nog prima in orde.
    - 14 mei intake prenatale diagnostiek. 10 juni moet ik terug voor bloeduitslagen en dan wordt de datum voor de vruchtwaterpunctie genoemd. want die moet er dus gaan komen vanwege een verhoogde kans op afwijkingen gezien mijn medicijnen.
    - 15 mei laatste bloeden is gestopt. gelukkig :)
    - 19 mei bloeden weer begonnen. dit keer niet helder rood maar donkere / bruine kleur en voornamelijk bij afvegen. wel met wat slijm. alles op zich niet veel maar toch. ook wat krampen, lijkt op ongesteldheid.
    - 20 mei (vandaag dus) gebeld naar de gynaecoloog om na te vragen. voor de zekerheid kan ik morgen weer terecht. (gelukkig)

maar toch... ik ben zo bag dat het alsnog fout gaat wat ik echt niet wil natuurlijk. tot nu toe verloopt het allemaal niet heel heftig maar die voortdurende onzekerheid vind ik verschikkelijk. eerst adwachten of het goed is , dan bloeding dan weer te horen krijgen dat er een punctie komt, nu weer in of meer bloedverlies en wat krampjes....
    wil ook gewoon kunnen genieten maar maak me nu vaak meerendeels zorgen door alles. hoop zo dat ik morgen een verklaring krijg en dat alles gewoon nog goed is en dat ook de rest verder goed zal gaan zoals die punctie enzo...
    aan de andere kant ben ik ook best bang dat het niet goed zit. dat ik morgen negatief bericht krijg.

tot nu toe kon ik alles steeds goed relativeren en allemaal wel aan. maar nu zakt de moed me even in de schoenen. mijn vriend heeft nu ook nog eens overwerk en ik dacht schrijf het maar even van me af.

is er iemand die mijn verhaal of delen ervan herkent en zijn er mensen met epelepsie of schildklieraandoeningen op dit forum etc? hoop zo op reacties.. heb het gewoon even nodig :oops:

thx

2. Bride

Bride Actief lid

Apr 16, 2008
    168
    0
    0
    meid ik zit niet in het zelfde schuitje dus kan je daar niet mee helpen

maar wat een narigheid ik kan me voorstellen dat je bang bent maar wat zegt de gyn ervan dan?

en ik kan je alleenmaar stuenen en naar je luisteren in ieder geval heeeel veel sterkte enhoop dat het goed gaat meid

x

3. Niet meer actief

bedankt brdide voor je reactie. omtrent de medicijnen enzo.. dit zorgt dus voor iets meer risico. de gynaecoloog zegt daarom dat een vruhctwaterpuntie t.z.t. raadzaam is. over de vorige bloeding werd gezegd dat het w.s. een vaatje is die is gaan bloeden. alles was dicht en geen gekke dingen. van nu weet ik dus nog niet... daarom morgen dus die afspraak. dus het enige wat ik kan doen is afwachten en hopen dat het morgen meevalt.

4. Niet meer actief

Heel veel sterkte. Ik begrijp dat twijfels en bezorgdheid echt slopend kunnen zijn. Ik hoop echt dat je snel wat zekerheid krijgt en dat alles goed gaat.

liefs mara

5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Heel veel sterkte meid, ik kan me voorstellen dat je heel blij was dat je zwanger bent en dan moet dit nu zo heel angstig voor je zijn!

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je vanmiddag heel goed nieuws krijgt, ik denk aan je!

zLiefs

6. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    hey meid,

Ik hoop dat ik je wat kan gerustellen.
    Ik neem wel geen medicijnen, maar ik heb in de eerste 10 weken 7 bloedingen gehad.

En normaal wordt op 23 september bij ons een kerngezonde dochter geboren.

Veel sterkte met het wachten.

7. Niet meer actief

hoi allemaal bedankt vooe jullie reacties,

gelukkig zit het kindje er nog bewegend en wel. de oorzaak van de krampen en bloeding is niet helemaal duidelijk maar de gynaecoloog zegt wederom alles is dicht een miskraam ljkt me onwaarschijnlijk dat die eraan zit te komen. tja... ons kindje inspé vind het kennelijk nu al leuk om ons de stuipen op het lijf te jagen

@dorientje.. jeetje zeg 7 bloedngen. tja ik zei vandaag al tegen de gynaecoloog krijg een beetje het gevoel dat ik hier straks elke week of zo zit voor een echo voor de zekrheid als dat zo doorgaat met die bloedingen. hij zegt beter een keer te veel dan te weinig.. als je twijfelt even aankijken en anders bellen. echter ik hoop dat het niet meer nodig is en deze bloeding en buikkrampen toch snel wegtrekken.

iemand enig idee waardoor die krampen kunnen komen en vooral waardoor ze weggaan. vind ze toch behoorlijk vervelend en pijnlijk / zeurderig af en toe

groetjes
    xandra

8. Niet meer actief

Goed om te horen. Geniet er lekker van!

9. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    hehe goed om te horen dat het kindje voledig oke is.

Bij mij kwamen de krampen en de bloedingen van 1 van de vliezen die nog niet volledig verkleefd was met de baarmoederwand.
    Kan op zich helemaal geen kwaad voor de baby.
    Mijn gyn zei dat ze ooit iemand geweten had waarbij het tot 19 weken duurde voor de vliezen volledig vastzaten...
    Bij mij zaten ze vast met 17 weken.

Nu maar genieten van je zwangerschap.

Share This Page