placenta ligt na onder

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vvlinder, Aug 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hallo

Tijdens echo zei de vk dat de placenta na onder ligt, waardoor ik volgens haar de baby beter ga voelen.

Maar heeft dit nog andere voor/nadelen?
    Je leest zoveel op internet.

Verschuift de placenta nog of blijft deze nu daar zitten?;

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Bij mij lag mijn placenta met termijn van 12 weken aan de zijkant.

Afgelopen vrijdag en vanmorgen een echo gehad, en nu ligt deze aan de voorkant. Gyn vertelde mij, dat deze dan alleen nog maar mooi omhoog kan groeien, maar niet meer verplaatsen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij de zwangerschap van mijn oudste dochter had ik dat ook, bij 20 weken lag de placenta toen tegen de baarmoedermond aan en moest ik met 30 weken weer een echo om te checken of de placenta voldoende mee omhoog zou groeien om een natuurlijke bevalling te kunnen hebben.
    Dat is in 9 van de 10 gevallen overigens zo. De placenta verplaatst zich inderdaad niet meer, maar doordat de baarmoeder steeds verder oprekt/groeit, trekt dat de placenta wel mee omhoog, (teken maar eens een stipje op een ballon vlak bij de tuit en blaas hem dan op, dan zie je dat de afstand tot het tuitje daarmee toeneemt :)).

Mocht de placenta toch te laag blijven liggen, dan kun je niet natuurlijk bevallen en moet je een keizersnee krijgen. Maar goed, die kans is maar 10% :)

4. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Bij mij precies hetzelfde verhaal als Rozemarijke. Bij de 20 weken echo lag m'n placenta te dicht voor de uitgang en met 28 weken was dit al verholpen:)

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ok dus gelukkig kan dat nog verschuiven, ben benii.
    De vk heeft er verder ook nog niks over gezegd maar denk vraag maar ff aan jullie. :)

Share This Page