niet helemaal doorbakken ei

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cizmo, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo dames,

ik ben kort zwanger. Van de week ging ik lunchen met collega's en ik wilde uiteraard niks vertellen over mijn zwangerschap. Er was weinig keuze, dus nam ik een uitsmijter met de dooiers kapot. Helaas waren de eieren niet goed doorbakken. Zowel het eiwit als het eigeel waren nog wat nat bovenop. Zou dit kwaad kunnen?

Ik voelde me al schuldig tijdens het eten, maar ik moest het wel eten.

Wat is er nou überhaupt zo gevaarlijk aan rauwe eieren?

En als het mis gaat, merk je dat dan doordat je zelf ziek wordt?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moest niks he, je mag een ei da niet goed gebakken is ook best terugsturen als je niet zwanger bent ;)

Maar volgens mij wordt rauw ei idd vooral afgeraden vanwege kans op salmonella. Daar kun je zelf ziek van worden. Dit ei was wel verhit, alleen mogelijk niet wat te kort. Daarnaast zijn maar weinig eieren besmet met salmonella en de schaal is het 'gevaarlijkst' als een ei al besmet is. Die eet je natuurlijk niet. Dus 1x'tje per ongeluk een iets te zacht eitje is geen enorm risico.

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Nee ik moest het niet eten nee! ;)

Maar er was nog een zwangere en zij at het gewoon. Daarnaast verwacht iedereen al dat ik binnenkort zwanger ben. Vandaar dat het wel een beetje voelde alsof ik geen keuze had.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er is een hele kleine kans dat je salmonella oploopt inderdaad, al zul je in de meeste gevallen echt wel ruiken als een ei niet meer goed is.
    Salmonella is vervelend en je kunt er gied ziek van zijn, maar het kan verder geen kwaad voor je zwangerschap.

5. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    In een eettentje gebruiken ze echt wel verse eieren.
    Ik zou me niet te druk maken!

6. Linana

Linana Niet meer actief

Salmonella is schadelijk voor jou, je kan er behoorlijk ziek van worden. Maar voor de baby is het niet erg :)

In Aziatische landen eten zwangere vrouwen nog gewoon hun eigeel lopend.
    Ik zou me er niet al te druk om maken

Deel Deze Pagina