Hallo. Ik heb een vraag, ik weet niet goed hoe veel uitleg ik moet geven; Ik ben in 2008 moeder geworden van een tweeling na een icsi behandeling. Daarna nog 2 icsi pogingen maar gestopt omdat de kans op een zwangerschap erg klein was door een laag eicelreserve. 10 weken geleden spontaan zwanger, 3 weken geleden voor het eerst een kloppend hartje gezien. Gisteren bleek tijdens de echo dat het hartje niet meer klopte. Vandaag curretage gehad. Aangezien de kinderwens nu heel hevig aanwezig is heeft de gyn vandaag gezegd dat we samenleving moeten hebben op dag 14, 16 en 18 van de menstruatie volgend op de bloeding die ik nu van de curretage heb, dus beginnen met tellen vanaf overmorgen of 1 dag later. Nu is mijn vraag: is het zinvol om chlomid te slikken (dag 5 t/m 9)??? Ik lees op het forum dat chlomid alleen wordt geslikt bij een lange cyclus, mijn cyclus is altijd 28 dagen. Kan chlomid zinvol zijn omdat ik 5 jaar geleden een laag eicelreserve had of dat ik nu 40 ben en daardoor minder vruchtbaar? Ik heb deze vraag aan mijn gyn gesteld maar mijn hoofd is zo vol.....
Hoi, Helaas heb ik geen verstand van wanneer je wel een geen clomid moet gebruiken, hiervoor ben ik niet opgeleid. Zou daarvoor echt de gyn toch bellen. Ik denk zelf dat je het niet moet gebruiken, maar weet het niet zeker. Je bent opzich niet minder vruchtbaar, je hebt alleen door de leeftijd wel een grote kans op een miskraam. Tussen 50-60% ongeveer. Sterkte in ieder geval en hopelijk snel weer zwanger! Groeten Evelien