Hie nog 1 die het niet weet. Bij mijn dochter wisten we het ook niet en nu weer niet, maar ben wel super nieuwsgierig hoor! Idd, de meesten weten het wel en als ik zeg dat wij het niet weten krijg je vaak als reactie, oh nee echt niet, Waarom niet?! Haha. Het is tegenwoordig eigenlijk normaal dat je het wel weet, daar gaan veel mensen van uit. Maar goed, ieder zijn keus! Het lijkt me wel praktisch om het te weten trouwens.
haha hier ook een van het uitstervende ras wij willen het ook niet weten voor mij is het zo een onderdeel van de bevalling. het moment dat de baby geboren word en je hem of haar voor het eerst echt ziet en kan vasthouden aan de buitenkant van je lijf..........daar hoort het bij voor mij ja ieder voor zich hoor maar ik vind het heel amerikaans daar is het ook zo een ontzettende trent om het dus te weten en dus ook al de naam luid te verkondigen en hem of haar er gewoon bij te noemen. ik ga liever wat ouderwetser hiermee om... denk aan mijn moeder en aan de moeder van mijn man hoeveel er al veranderd is mijn moeder heeft nooit ene echo gehad............ze was gewoon zwanger en afentoe naar de vroedvrouw om te laten bevoelen en te luisteren en dat was het............. maar nogmaals iedereen moet het zelf weten. ik merk alleen om mijn heen dat heel veel zwangeren dus allemaal kijken en ook dat heel veel mensen dus heel brutaal vragen............en weten jullie al wat het word? en dan ook nog als je zegt nee 'is dat nee dat je het wel weet maar niet verteld of nee van echt nee van niet weten! " pff nou ja het lijkt de norm te worden kreeg de vraag al met 12 wkn notabene
Beetje hip denk ik dat ze bedoelt. Ach, mijn moeder had inderdaad ook geen echo's enzo, en zou het ook gek vinden als we het zouden zeggen. Mijn schoonmoeder daarentegen zou het weer heel vervelend vinden als we niet zouden zeggen wat het wordt. Dan denk ik, dan weet ik het liever lekker niet, we houden toch niet van hele sexe specifieke kleuren of dingen, dus qua kadootjes en spullen zal het ons weinig beïnvloeden
Leuke topic! Eindelijk erkenning. Ook wij willen het niet weten wat het wordt. Wij hebben al twee meiden en nu denken ze dat we voor een jongetje gaan! Kromme gedachten. Het belangrijkste is idd een gezond kindje te krijgen, ons maakt het absoluut niet uit wat het gaat worden. Ik heb wel mijn vermoedens maar die veranderen om de week, haha. Tijden de pretecho heeft zij gekeken wat het werd (mijn oudtse dochter wilde het heel graag weten) en het staat ook op DVD maar daar kunnen wij geen wijs uit. Ik vind het ontzettend leuk om naar de verrassing toe te leven! En idd het is iets wat bij de geboorte hoort!
Wij willen het ook niet weten en idd sommige mensen denken dat we het wel weten maar het niet willen zeggen.....RAAR! Maar wij hebben gewoon bij elke echo aangegeven dat we het niet willen weten. Dan gaan ze er ook niet naar zoeken of ontwijken ze het wanneer ze wel iets tegenkomen. Dus gewoon aangeven!
je moet het idd goed aangeven en niet de pech hebben dat je bij een ehco dus opeens recht erop kijkt (zoals mijn vriendin die ht ook niet wilde weten maar bij de 20 weken keek ze recht op twee balletjes en een piemel haha) ze vragen het ook vaak van te voren en proberen hier echt rekening mee te houden. Ja het zou mijn ding niet wezen heb niet zoveel geduld en vind alles al onzeker genoeg en vind het persoonlijker om te weten wat het is en om haar bij haar naam te noemen , ik vind "de baby" zo onwerkelijk klinken en niet persoonlijk (voor mij) zo iedereen haar ding. Qua spullen zijn er genoeg opties om het neutraal te houden wij hadden bij de eerste ook de kamer al af met 12 weken en dan weet je ook nog niet wat het word.. Mijn moeder die ook nog nooit een echo had gezien of gehad dus zei tegen mij, is toch veel leuker om tegenwoordig zwanger te zijn hoor, al die onwetendheid is ook maar niets, juist fijn dat je al deze mogelijkheden tegenwoordig hebt.. Ik zou zo met je willen ruilen die vind al die dingen veel leuker.. Is maar net wat je zelf leuk vind maar de meeste mensen krijg ik commentaar van dat het niet leuk is om al te weten en dat de verrassing er nu vanaf is (sure gooi die baby maar weg want nu is het niet leuk meer ) echt superveel commentaar gehad dus ik ervaar het meer andersom eigenlijk... (onze goede vrienden en familie vinden het WEL heel leuk en weten ook de naam al en ze vragen hoe het gaat met Miley ipv met "de baby") vind ik leuk maar snap ook wel de mystery van het niet weten maar je moet het maar kunnen (ik vind het knap in elk geval haha)
Wij wilden het ook niet weten. Voor elke echo benoem ik het nogmaals nadrukkelijk. Tot nu toe werd er goed rekening mee gehouden. De laatste echo zei de mevrouw dat als we goed waren in echo's bekijken, we even weg moesten kijken, erg netjes. De verloskundige weet het ook niet, de echo's worden door een ander gedaan. 1 van de verloskundigen wilde het ook absoluut niet weten en dekte het uitslagenfotmulier af waar normaal het geslacht vermeld staat (alleen stond er niks, haha) Zij vindt het leuk om tijdens de bevalling te gokken wat er uit komt. Ze vertelde dat een jongen of een meisje zich anders gedraagt en ze het in 95% van de gevallen dan goed heeft nog voor het hele llijfje geboren is. Dus goede ervaringen hier en we weten het inderdaad nog steeds niet.
Wij willen het ook niet weten, hoor. Bij onze zoon wisten we het ook niet. Het is iets heel persoonlijks en geldt natuurlijk voor iedereen anders, maar leuk om te lezen dat er hier meer zijn die het niet willen weten
Wij wilden het ook niet weten. De echoscopiste heeft het er dan ook helemaal niet verder over gehad en zelf zie je het echt niet op de echo's. Wij waren veel te blij dat alles goed was. In tussen weten we dat het een ventje is omdat ie al ruim 3 weken bij ons is. Bij een volgende zwangerschap willen we het ook niet weten.
Wij willen het ook absoluut niet weten en heb ook het idee dat wij een uitstervend ras zijn. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten en het is ongetwijfeld heel makkelijk als je het weet, maar wij vinden de verrassing er bij horen, het lijkt me zo bijzonder om pas bij de bevalling te weten wat het is. Ik sta er ook nog steeds versteld van als mensen gewoon zeggen wat het wordt, zo in je gezicht. Als ze het zelf weten en voor zich houden, dat begrijp ik wel, maar als ze het zo in mijn gezicht zeggen, sta ik nog steeds met mijn oren te flapperen. Waarschijnlijk omdat ik dat zelf nooit zou doen, maar ja zoals ik al zei, moet iedereen zelf weten. Ik vind het nog steeds het grootste geheim van het zwanger zijn!
Wij wilden het bij de 1ste niet weten en nu ook niet. Wij vonden de verrassing zo leuk bij de 1ste, dus doen we nu weer. Wij hebben tijdens echo's ook duidelijk van te voren aangegeven dat we het niet wilden weten. Zij hebben dit dan ook expres vermeden. Netjes toch?
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind het ook iets magisch hebben, dat je het nog niet weet van te voren. Ook wij kregen tijdens de 1e zw heel vaak de opmerking dat we het wel wisten maar gewoon niet wilden zeggen. Ook wij noemden de beeb toen "hij" , omdat we het niet over onze lippen konden krijgen om de beeb "het" te noemen, want het is geen "het". Toen na de bevalling bleek dat het een jongetje was werd toen zelfs nog gezegd van 'zie je wel dat jullie wisten dat het een jongetje was!'
Hahaha wij wisten het ook niet en willen het nu ook weer niet weten. Blijft het ook spannend tot het eind. En het is ook geweldig lekker mee te fantaseren over het geslacht. je draagt zus dus is het een zo etc etc. geweldig
Wij wilden ook niet weten wat het word maar mijn man dacht bij de vorige afspraak dat de gyn zich had versproken door te zeggen; ZE ligt met haar ruggetje tegen je buik. ik heb het niet gehoord, maar ja, ik ben altijd zo gefascineerd door dat hummeltje op het scherm dat ik de helft niet hoor
Een vriendin van mij is zelf echoscopiste, maar ze wilde het niet weten. Tot ze een keer een echo bij zichzelf maakte en bij de eerste blik al zag dat het een meisje was. Tja, die zijn daar zo in getraind natuurlijk... Wij wilden het trouwens beide keren wel weten. Ik vind het wel makkelijk, met het kopen van spulletjes en kleertjes en het bedenken van een naam. Maar goed ook. Deze keer wist ik heel zeker dat het een meisje zou worden, maar het is echt een jochie. En we hebben zooooooooo'n moeite gehad om een leuke naam te vinden (zijn er nog niet helemaal zeker van). Dat was na de bevalling echt niet binnen 3 dagen gelukt, haha.
wij willen het ook niet weten altans ik mijn partner maakt het niet uit maar voor mij is het heel belangrijk dat ik het echt niet wil weten dus vind hij het best. maar het is nog best lastig om het niet te weten met al die echo's die er aan komen als ik zoveel echo's blijf krijgen zoals ik nu al heb gehad(een stuk of 6) dan word het heeeeel moeilijk hihi Heeft iemand tips om het goed duidelijk te maken aan de verloskundige dat ik het geslacht niet wil weten ?
Zo herkenbaar! Wij wilden ook niet weten wat het werd en deze zwangerschap ook niet. Vorige keer werd ik er gek van, inderdaad, suggeren dat je het wel wist, maar niet wou zeggen. Als je het over 'hij' had, gelijk zo'n opmerking van ' zie je wel, je hebt je versproken, je zei hij ' Ja, moet ik dan steeds zeggen, hij/zij? Mijn schoonmoeder had de foto door haar buurvrouw of collega goed laten bekijken en ja hoor, het was duidelijk een jongen, en die vrouw had daar wel verstand van, ze zag het meteen . Het is toch echt een meisje, haha, ik heb ze daarna er nooit meer over gehoord. Wij willen het niet weten, vind het leuk als verassing en het heeft inderdaad iets magisch voor ons. Bij de echo's vragen ze er altijd naar en dan geven we aan dat we het niet willen weten. Gewoon nog een week of 18 geduld, voor ons totaal geen moeite om op te brengen.
Wij wilden het dit keer ook niet weten, maar toen de echo begon, zag je al gelijk het geslacht, dus we konden er eigenlijk niet meer omheen, het verrassingseffect was al weg, dus dat kan ook nog