Bij mijn vorige zwangerschap hadden we ook al zo'n moeite met het verzinnen van een meisjesnaam. Drie weken voor de bevalling wisten we het pas. Dus nu wil ik er vroeg bij zijn. We hebben alleen een flink "eisenpakket": -Geen beginletter B of E of T. -Naam van twee lettergrepen. Korter vind ik mooi, maar achternaam van beeb is maar 1 lettergreep. Drie vind ik te lang. -We houden niet zo van Engelse namen of namen eindigend op "ie" klank. -Niet te exotisch klinkend. Beeb word waarschijnlijk blond en wonen hier in de polder. -Geen bij elkaar geraapte letters, mijn oma moet het kunnen onthouden . -Als je het leest moet je het kunnen uitspreken en we hebben liever niet dat de kleine later altijd haar naam moet spellen. We vinden bijvoorbeeld Jolijn, Manon of Dorien leuk, maar bij geen van allen heb ik de klik. Jongensnaam komen we wel uit denk ik, maar suggesties zijn welkom.
Hmm.. moeilijk hoor, de 2 meisjesnamen die wij hebben beginnen met een B en een E, dus die vallen af voor je . Misschien zit hier iets bij? Jasmijn Fenna Marloes Lisa Nora Reza Laura Rosa Sterre Lotte Succes!
Heb ook nog wel een paar misschien.... Amber Anna/ Anne Anouk Carlijn/Karlijn Femke Heleen Iris Isa Judith Julia Lisa Marit Marleen Manon Mieke Nienke Sanne Sara Sandra Sharon
Goed eisenlijstje, lijkt op die van ons - Marit - Sanne - Lotte - Lieke - Janne - Janna - Judith - Lisa - Isa - Ise - Ilse - Inge - Mila - Amber - Merel - Carlijn - Carien Succes met kiezen! Ennuh... als je jullie favo jongensnamen wilt delen, houd ik me aanbevolen Bij ons is de jongensnaam het probleem...
Zitten een aantal leuke bij. Ga zo even de lijst voor vriend oplezen. Iris en Anouk en Jasmijn zijn leuk maar die namen hebben we al in de directe omgeving. Karlijn stond vorige keer een tijdlang op een, maar ik spreek met een nogal bekakte R, dus ik vond het geen goed idee toen, hihi. Bij Marit en Merel kan ik hem wel weer normaal zeggen (komt geen medeklinker direct achter) en ik vind het ook hele leuke namen. Daniek is ook leuk. Het valt me op dat we de namen die op een medeklinker eindigen vaak leuker vinden trouwens. Maar we hebben nog meer inspiratie nodig!
Noa Mira Marthe Minne Denia Lore Lara Lana Aster Sanne Lise Joni Jenna Jelte Jits Lia Farah Hasse Zora Zita Sterre Rane Jill Jana Fiene Liene Lani Rona Indra Janne Febe Lois Jara Marie Lies Jade Finne
Eline Bo Tanja Esther Belle Tooske Jorinde Jenna Dit is wat er bij mij zo snel op komt misschien heb je er wat aan.
Heb DE naam nog niet voorbij zien komen. Zelf vind ik Manon echt heel leuk, maar vriendlief zegt dat er te veel op te rijmen valt. Wat vinden jullie?
Inderdaad een leuke naam! En dat rijmen vind ik bij Manon juist reuze meevallen! Ik ken een Manon (leuke meid trouwens) en die is ook hartstikke blij met haar naam.
Suus Isa Charlot Dagmar Lian Mabel Marit Nienke Pff, zeker moeilijk zeg met die voorkeuren, hoop dat je er wat aan hebt.