hmmm ff stomme vraag hoor; maar hoe doen jullie dat bij je kleine meisje; ik had van de kraamverpleegkundige " geleerd" dat je dus niet met die luierdoekjes tussen de schaamlippjes mag schoonmaken; maar soms is het daar natuurlijk helemaal vies van de poep; ik doe dan met een washandje en lauw water een beetje tussen schoonmaken...maarre wat is de reden dat t nou niet mag met die luierdoekjes; omdat er zeep inzit ofzo iets? en dat dan kan leiden tot een infectie????
heb ik nog nooit gehoord...doen wij hier altijd wel gewoon als het nodig is hoor! Heeft onze kraamhulp niets van gezegd namelijk
Nou ik werk op een kdv en daar doen we het ook hoor en thuis doe ik het ook. Kraamverzorgster heeft ons ook niets verteld.
haha okee; nou dan zal het wel meevallen denk ik; vind het namelijk niet echt handig want heb natuurlijk niet altijd en overal een washand bij de hand..dan doe ik t ook lekker met de luierdoekjes...!
Wij doen het zo min mogelijk!! We gebruiken het alleen bij poepen en anders soms de billetjes. Er zit inderdaad bestandsdelen in waardoor infecties kunnen ontstaan, de kans is klein maar onze dochter heeft met 10 weken in htet zh gelegen met een urineweg infectie. Daar werd ons dus ook verteld dat dit vaak ontstaat door het gebruik van doekjes. Of het zo is???????
klopt, hierdoor ontstaan ook vaak bij grotere kinderen en volwassenen blaas ontsteking. ik veeg altijd van voor naar achteren bij mijn dochte en schaamlippn eigenlijk alleen als ze poept (om de dag) wel veeg ik het daar gewoon schoon met een doekje, maar de lipen zelf alleen als er poep zit, en natuurlijk als ze in bad zit,
Wij doen eht ook als het vies is daar. Anders gewoon alleen de billen of zeg maar de buitenkant. Ergens denk ik die dingen zijn er toch voor gemaakt, maar misschien klopt die gedachte wel niet..... Denk dat je het bijv alleen bij poepluier moet doen, als het nodig is.
Het is eigenlijk net als dat er wordt afgeraden om je eigen vagina met zeep te wassen. Het 'binnenmilieu', de zuurgraad, raakt er een beetje van in de war waardoor je bijvoorbeeld gevoeliger bent voor schimmelinfecties. Als je het op kunt brengen om het met lauw water en een washandje te doen (zonder zeep want anders is het hetzelfde) dan is dat op zich wel 'gezonder'. @Sas26: de gedachte dat sommige dingen ervoor gemaakt zijn en dus gezond zijn, klopt niet. Zie bijvoorbeeld het nieuwsberichtje van vandaag in de Volkskrant Wie kinderen wil, kan maar beter beetje stinken - Wetenschap - de Volkskrant Of kijk eens rond op mijn blog, daar staat ook al behoorlijk wat informatie over 'normale' dingen die bedoeld zijn voor kinderen maar die echt niet gezond zijn.
@manongj; dus toch hmm als ik dan thuis ben en dan gewoon bij een washandje kan dioe ik t wel op die manier; maarja als je op pad bent heb je dus niet bij handen en zal t wel met een luierdoekje moeten.... ga zo ook ff je blog bekijken
het moet ook wel praktisch blijven toch? Ik doe altijd zoveel mogelijk mijn best, maar ja, ik wil ook gewoon dingen blijven doen en onderweg zijn die doekjes erg handig. Ik ken trouwens ook moeders die een nat washandje meenemen in een plastic zakje of doosje maar dat was voor mij toen ook een stapje te ver. Er zijn trouwens wel luierdoekjes met minder chemische stoffen te vinden maar ook dan blijft het gelden.
Ik spoel onze meid meestal af onder de douche, gebruik dus eigenlijk haast geen luierdoekjes, alleen als ze ontzettend gepoept heeft en we niet thuis zijn.
wij hebben geleerd als je van voor naar achter schoonmaakt ga ik wel er tussen door zeg maar met de doekjes maar niet waar het witte afscheiding zit zeg maar dat mag niet dat witte is beschermlaagje
ik doe het ook al 9maanden en mn dochter heeft nergens last van,ik denk eerder dat je infecties krijgt van het niet goed schoonmaken,,hier in iedergeval nergens last van.
Het wordt inderdaad afgeraden. Dat heeft met de zuurgraad in de vagina te maken. Wanneer je met zeep schoonmaakt raakt deze verstoord en hebben schimmelinfecties een grotere kans. Dezelfde reden dus waarom je jezelf daar niet met zeep moet wassen Als mijn dochter echt erg onder de poep ziet maak ik het gewoon schoon met een washandje met lauw water.
Jeetje...toch wel weer heel uiteenlopende adviezen. Zo zie je maar dat iedereen een eigen mening heeft ergens over. Ik denk ook idd wel dat je, vooral met geparfumeerde doekjes, zuinig moet zijn met het gebruik ervan. Het ene kind is natuurlijk ook gevoeliger dan de andere...dat is bij ons, grote mensen, ook zo. Maar als je het beperkt tot wanneer het echt nodig is, de kans niet zo groot is...dat denk ik tenminste