Bij mijn eerste zwangerschap werd bij toeval ontdekt dat ik drager ben van de gbs bacterie, zelf nooit klachten gehad. Het aantal bacteriën was laag. Tijdens de zwangerschap antibiotica gehad en tijdens de bevalling ook antibiotica via infuus. Nu zwanger van ons tweede kindje, bij 24 wkn weer een urinekweek afgenomen (volgens protocol) en nu blijkt de bacterie weg te zijn. Volgens de gynaecoloog hoef ik nu geen antibiotica. Maar bij klachten wel gelijk aan de bel trekken. Nu lees op andere forums dat je, als je drager bent altijd antibiotica moet krijgen, ook al is de bacterie weg. Hebben jullie hiermee ervaring mee?
Ik ben ook GBS drager. Ontdekt bij 1e zwangerschap die uitliep op MA. Na curretage een baarmoederinfectie gehad door GBS. 2e zwangerschap vroeggeboorte waarschijnlijk door GBS. Was iig wel actief. Dochter niet ziek. 3e zwangerschap, kweek bij 18 wk. Uit voorzorg antibiotica bij bevalling gehad. Geen actieve GBS toen. 4e zwangerschap, geen kweek, geen antibiotica bij bevalling, vond gyn niet nodig. Thuis bevallen en niks aan de hand. Er was ook niets dat erop wees dat GBS actief zou zijn.