GBS nu weg, maar hoe verder?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door schorpioen79, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste zwangerschap werd bij toeval ontdekt dat ik drager ben van de gbs bacterie, zelf nooit klachten gehad. Het aantal bacteriën was laag.
    Tijdens de zwangerschap antibiotica gehad en tijdens de bevalling ook antibiotica via infuus.
    Nu zwanger van ons tweede kindje, bij 24 wkn weer een urinekweek afgenomen (volgens protocol) en nu blijkt de bacterie weg te zijn.
    Volgens de gynaecoloog hoef ik nu geen antibiotica.
    Maar bij klachten wel gelijk aan de bel trekken.
    Nu lees op andere forums dat je, als je drager bent altijd antibiotica moet krijgen, ook al is de bacterie weg.
    Hebben jullie hiermee ervaring mee?

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik moet als het goed is altijd antibiotica! Eenmaal Drager altijd drager is mij verteld

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Uit minn hoofd doen ze rond de 35e week nog een kweek.

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb over ruim een week weer controle bij de gyn, zal dan wel vragen hoe en wat.

5. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook GBS drager.
    Ontdekt bij 1e zwangerschap die uitliep op MA. Na curretage een baarmoederinfectie gehad door GBS.
    2e zwangerschap vroeggeboorte waarschijnlijk door GBS. Was iig wel actief. Dochter niet ziek.
    3e zwangerschap, kweek bij 18 wk. Uit voorzorg antibiotica bij bevalling gehad. Geen actieve GBS toen.
    4e zwangerschap, geen kweek, geen antibiotica bij bevalling, vond gyn niet nodig.
    Thuis bevallen en niks aan de hand. Er was ook niets dat erop wees dat GBS actief zou zijn.

Deel Deze Pagina