Dreumes (17 mnd) bezighouden in auto.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lucia, Aug 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi hoi,

De titel zegt het al;

Hoe houden jullie je dreumessen bezig in de auto?!
    Alyna vindt autorijden echt supervervelend en begint na 10 minuten te miepen/zich uit de gordeltjes te wurmen.;)
    Speelgoedjes is ze snel beu of gooit ze om de haverklap weg, waar we dus niet bij kunnen tijdens het rijden.:D

Morgen gaan we op vakantie, 't is maar ongeveer 2 uurtjes rijden maar 2 uurtjes met een huilend kind is wel lang.:D

Wie heeft de gouden tip?!:p

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Vervelend. Ik had het idee dat alle kindjes autorijden leuk vonden, niet dus.
    Draagbare dvd-speler misschien? Kan ze lekker haar favoriete series kijken.

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Die komt er zeker nog wel, maar is een beetje kort dag voor morgen, plus nu hebben we er het budget niet voor. ;)

4. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    poeh moeilijk wij hebben ook een dvd in de auto.
    mijn oudste 2 hielden echt van autorijden maar ons keano die vind het ook maar niks.
    wat ik doe is zijn tut bij me en geef hem zijn drinkbeker,hebben eerlijk gezegd met hem nog geen langere stukken gelezen en vaak houden zijn broers hem wel bezig tijdens de korte ritjes

5. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wow wat herkenbaar, hier vliegt de voorraad speelgoed ons ook altijd om de oren en Daimy vind het vreselijk in de auto, wurmt zich ook uit de gordels en zelfs 10 minuten naar de supermarkt is haar al teveel.

geen tips, sorry, maar ik lees wel even mee ;)

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij ons helpt het om een cd met liedjes op te zetten. Thijmen vindt autorijden ook niet briljant, maar dit werkt meestal wel. Of anders ernaast gaan zitten, dat helpt soms ook.

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

liedjes zingen samen werkt wel. en speelgoedjes en wat snacks menemen... of rijden tijdens slaaptijd, dan kan ze haat slaapje in de auto doen.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ohjee wist ook niet dat dat bestond! Jari vind het heerlijk in de auto. Hij kletst er op los en als ie moe is doet hij zijn oogjes dicht... Hopelijk valt de reis mee!

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik be trouwens nooit met speelgoed in de auto begonnen, met als achterliggende reden dat je daar dan ook niet meer mee kan stoppen. Hij weet niet beter...

10. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hier ook geen probleem in auto. Hij vindt het leuk om naar buiten te kijken. Speen zit aan zijn gordel vast dus als hij wil kan hij die pakken, verder 1 knuffel. Tot op heden is dat genoeg en valt hij onderweg ook heel gemakkelijk in slaap.

Ga binnenkort op vakantie naar Frankrijk en hoop dat het dan ook zo goed gaat.

Fijne vakantie in ieder geval en succes in de auto.

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Valerie vind autorijden prima, als het maar niet langer dan en half uur is.
    Als we wel langer in de auto moeten, proberen we weg te gaan arond haar slaap tijd.

12. Chaimaa

Chaimaa Lid

Sep 12, 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Hier ook een drama in de auto. Afgelopen weekend zijn we met z'n allen naar brussel geweest. Nou dat was drama. Ze wilde helemaal niets, geen speelgoed, drinken, eten. Heb dus maar besloten dat ik naast haar ging zitten, nou dat was een verkeerde keuze. Ze wou de hele tijd bij mij op schoot zitten. PFFF...dus ik lees even mee voor de GOUDEN TIP...

Chaimaa

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook geen speelgoed... is me iets te veel zooi en daar komt bij mn dochter is wagenziek dus die stimuleren we vooral om vooruit te kijken en niet naar beneden.

Hier zitten ze gewoon altijdnaar buiten te kijken, liedjes te zingen ofzo. Als we langer dan een half uur rijden zorg ik voor wat te eten of drinken. Verder benoemen we veel dingen die we onderweg zien en afentoe een cd op. Voor vakantie´s hebben we een dvd speler maar dat is niet voor elke keer vind ik.

Mn zoontje heeft wel geprobeerd zn gordel uit te doen maar toen ben ik meteen zo boos geworden, ook van schrik dat ie dat nooit meer heeft gedaan. Verder misschien als het langere ritten zijn tussendoor ff stoppen om ze ff wat anders te laten doen...

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou hier dus hetzelfde probleem...echt verschrikkelijk!
    Een half uur houdt ie t vol. Daarna is niks meer goed. Hij gaat mopperen, jengelen, huilen en schreeuwen...bah bah echt niet gezellig. Het probleem is nu dus dat we nog op vakantie willen gaan in september. Nu wil ik wel ergens heen waar het mooi weer is.....ik vrees dus dat het wel een stukkie rijden wordt. Dus als iemand de gouden tip heeft?!?!?!?!?!

Wij hebben nu ook een dvd speler geleend van iemand en dat werkt redelijk maar ik vrees dat hij ook geen zin heeft om tien uur lang bumba e.a. te bekijken :(
    Ik ga er soms ook naast zitten dat werkt redelijk...soms...

Ik denk zelf dat het komt bij ons mannetje doordat het zo'n beweeglijk ding is. Hij kan geen seconde stil zitten en heeft zoveel energie in zijn lijfje. Tja dan wil je niet stil zitten in een autostoel. Nu zat ik te denken...is er niet iets homeopatisch waar hij wat meer rust van krijgt....of ben ik dan een slechte moeder die haar kind wil sederen??

15. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

Apr 16, 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Bij ons was het ook de dvd speler die het beste werkte op dat moment, maar goed daar heb je niks aan.

Cd met kinderliedjes werkte ook prima, zeker als ik enthousiast meeklapte en zong (is voor een rit van 2 uur wel te doen).

Ik ben zelf geen fan van groot speelgoed id auto ivm hard remmen enzo, je wilt niet dat er iets tegen je kindje aankomt.

Ernaast gaan zitten en zingen en spelletjes doen, werkte bij ons ook goed.

Boekje (niet te zwaar) met van die plaatjes om open te maken werkte ook goed, niet te moeilijk want anders werd ze gefrustreerd.

Knuffel met speen en op slaaptijd rijden.

Zo'n doekje met etiketjes aan alle kanten (ook een beetje laat).

Rijstewafels en dan lekker kruimelen.

Prop gekleurd cadeaupapier (was een keertje toeval), wel veel snippers maar wel erg rustig, wel opletten dat t niet t mondje ingaat.

Succes!!

Share This Page