niet in bad willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb een probleempje... Esmee wilde gisteren en vanavond niet in bad! Normaal ga ik om 18 uur met haar naar boven en dan zit ze lekker een half uur soms wel 3 kwartier te spelen en wil ze er helemaal niet uit.
    Gisteren toen ik haar er in wilde zetten bleef te staan en hield ze haar beentjes stijf. Ik kon haar niet neerzetten, vanavond precies hetzelfde verhaal. Ik heb haar even afgespoeld en er weer uit gehaald. Ze huilde trouwens ook heel hard... Kan het zijn dat het door de prikjes komt die ze dinsdag heeft gehad? Wie heeft dit ook wel eens gehad?

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het kan ook horen bij een sprongetje, dan gaan ze opeens iets heel erg eng vinden wat voorheen normaal was. dit schijnt wel degelijk een reeele angst te zijn, die ze op dat moment echt hebben.
    wij hebben op dit moment ook grote problemen met het badderen (13mnd oud), hij zit vaak in een badring en dan een van ons mee in bad, maar nu opeens durft hij niet meer in zijn eentje in bad in die badring! als ik alleen ben overdag en hij toch in bad moet, is het een heel gedoe, een krijsend kind wat zijn benen stijf houd zodra ik hem in de ring zetten wil, en als ik hem eindelijk erin heb, brullen...
    ik heb bij mijn zoon het gevoel dat hij dit echt eng vind, en niet dat hij mij uitprobeert. maar ik probeer het toch iedere keer weer opnieuw, hem erin zetten, geruststellen, proberen af te leiden met speelgoed, maar ik hou het dan wel tot een heel snel badritueeltje, voorheen soms wel 45min, nu soms maar 5 als hij echt heel moeilijk gaat doen.
    ik denk dat hij het vanzelf minder eng zal gaan vinden (en natuurlijk in het weekend met papa of mama in bad zodat het badderen wel een leuk iets blijft)
    heb helaas geen betere tips voor je, behalve de angst van je kindje serieus te nemen (maar dat doe je vast al wel ;))

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame had dat ook inens en vooral als ik de douche kop al pakte
    nu sinds 2 weken vindt ze het helemaal geweldig en is het een waterratje geworden hoort bij de leeftijd

4. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik wet niet of je ruimte hebt voor een zitring in een bad?. Dylan, ons zoontje gaf dit ook aan, en wilde er gewoon niet meer in. We zijn toen overgestapt en sindsdien vind hij het weer super. Maar hoe vaak doe je haar in bad?

Groetjes,vonneg

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Kylian doet dit ook wanneer ik al water in het badje heb laten lopen en hij dus in het water moet gaan zitten.
    Laat ik hem eerst in het badje gaan zitten en daarna pas water in lopen dan is er niets aan de hand :rolleyes:

Groetjes anita

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn begon toen hij ruim 11 maanden was angst voor het bad te krijgen. Toen maar weer een tijd mee onder de douche genomen maar ook dat vond hij geen pretje en wil hij nu nog steeds ALLEEN als wij hem optillen.
    HEt badderen vond hij wel weer leuk maar er zitten dagen tussen dat hij het niet prettig vindt.
    Hij gaat sowieso maximaal 3 x per week onder de douche of in bad vanwege huidproblemen.
    Ik ben het een tijdje uit de weg gegaan. Zoals ik al zei, dan maar weer douchen.
    Daarna samen met hem in bad gegaan en daarna alleen.
    Ik begrijp ook niet wat het is hoor! Angst voor water is het niet want zwemmen en dan voornamelijk de zee vindt hij reuze interessant.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee gaat elke avond in bad, omdat ze het zo leuk vond en geen huidproblemen heeft. En ik merkte dat het echt ontspannend en rustgevend voor haar is voordat ze naar bed gaat. Het heeft een kleine week geduurd en nu vindt ze het weer leuk. Maar ze geeft wel zelf aan wanneer ze er genoeg van heeft en doet dan de armpjes omhoog. Terwijl ik haar daarvoor nooit uit bad kreeg, zal wel een sprongetje zijn geweest inderdaad. Wanneer zijn er eigenlijk sprongetjes 13 en 15 maand?

Deel Deze Pagina