vanaf wanneer langere tijd tussen de voedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door ann82, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu bijna 8 weken oud. Ze is ruim 5 weken te vroeg geboren. Ze groeit goed, is nu ruim 4 kilo.
    Het 'probleem' is dat ze iedere 3 uur komt voor haar voeding, dag en nacht. Dat begint ons nu langzamerhand op te breken. Ze krijgt nu 7x 120 ml friso comfort. We hebben al geprobeerd haar meer voeding te geven om zo naar de 6 flessen te gaan, maar ze komt toch weer binnen 3 uur. Ze gaat verschrikkelijk tekeer als we proberen tijd te rekken en een speentje spuugt ze steeds uit. Ze is tussendoor ook niet rustig wakker.
    Is dit normaal voor een prematuur geborene? En heb je misschien tips voor ons?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe bedoel je dat, dat ze tussendoor niet rustig wakker. Dat ze slaapt van voeding naar voeding, of dat ze vaak huilt tussendoor?

Ik denk wel dat het normaal is voor een prematuur hoor, ze zou eigenlijk nu pas drie weken zijn. Ze halen dat wel in, maar het gaat niet zo snel.

Als ze 7 voedingen krijgt, dan zit er ergens meer dan drie uur tussen, is dat 's nachts of overdag? Een mooi schema zou zijn,
    7-10-13-16-19-22 en dan 's nachts een voeding. Wat je kunt doen is de laatste voeding 150 maken, en dan kijken wat ze er van op drinkt, misschien komt ze dan 's nachts later. Als ze dat niet doet, dan is ze er nog niet aan toe. Het komt wel hoor, heeft wat langer tijd nodig. Misschien is het een tip om om de beurt de avondvoeding te doen, dan kan de ander vroeg gaan slapen.

Groetjes Adrienne

3. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    #3 ann82, 16 feb 2011
    Laatst bewerkt: 16 feb 2011
    Allereerst bedankt voor je reactie! Ik weet dat het tijd nodig heeft, misschien dat ik me 'blind' staar op andere baby's van haar leeftijd. Die hebben al minder voedingen!
    Ze is weinig wakker en als ze wakker is, is ze erg onrustig. Ze wordt dan soms rustig d.m.v. een speen maar meestal helpt het alleen als ik met haar loop.
    Van de kinderarts mag ik niet meer voeding geven, zit met 7x 120 al te hoog volgens haar.
    Meestal slaapt ze 's ochtends langer door, max. 4 uur. Ik vind het rekken van de tijden lastig omdat ze dan zo verschrikkelijk tekeer kan gaan.
    We wisselen inderdaad af met voeden zodat de ander kan slapen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoeveel weegt ze nu dan?

5. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Vandaag gewogen 4220 gram.
    Het aanhouden van een vast schema vind ik overigens ook moeilijk omdat ze om de 3 uur komt waardoor de tijden steeds wat wisselen. Ik ben dan ook blij als ze een keer wat langer wegblijft. Vannacht sliep ze bijvoorbeeld een keer 4 uur door, gisteren was dat 's ochtends.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, ik begrijp het. Ze krijgt wel voldoende voeding, maar geeft gerust op vraag hoor. Het komt wel, wees maar gerust.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina