Niet in de box willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door famke89, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Ik snap nog steeds niet dat ik ooit twee keer een box gehad hebt.

Beide kinderen hebben er eigenlijk nooit in gezeten bij dochter heb ik hem zelfs al weg gedaan met 9 maanden.!!

Met zoon tot 18 maanden maar die klom er dus uit!!! Dus toen ook gelijk maar weg gedaan.

Was hier ook meer een opberg plek van rotzooi. De kinderen scharrelde wel tussen het huishouden door. Zat er weer een op de stofzuiger daar waren ze wel uren mee zoet haha... zelfs stofzuigen enzo.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat je het al lang volgehouden hebt met die box. Dochter wou daar echt niet meer in vanaf zes maand ongeveer. En de reacties hierboven dat ze gewoon geen keuze hebben... Mijn dochter deed zichzelf gewoon verschrikkelijk pijn in de box. Rolde met haar benen tussen de spijlen, en toen ze zich begon recht te trekken, liet ze zich vallen met haar hoofd tegen die rand. Niks veilig dus. Haar laten rondkruipen was veel veiliger.

Ik weet dat dat niet bepaald standaard gedrag is, maar de hele voormiddag in de box vind ik echt absurd. Lijkt me niet echt de bedoeling hoor. Baby's hebben nu eenmaal verschillende prikkels nodig om zich goed te ontwikkelen. De hele dag op dezelfde plek is niet echt ideaal, denk ik.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dit vind ik juist makkelijk gezegd. Alledrie mijn kindjes wilden niet in de box, krijzen, krijzen, net zolang tot ze er weer uit mochten. En autostoeltjes, tandenpoetsen moet inderdaad gebeuren, maar een box is volgens mij niet echt moeten en ik vraag mij ook af hoe lang je het krijzen aan zou blijven horen?
    Sommige kindjes ontdekken liever dan opgesloten te zitten.

Hier dus elke keer de box al heel snel weggedaan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja, dit inderdaad. Mijn zoontje heeft zich zelfs een keer (vanuit de lage stand) voorover de box uit "gegooid".11 maanden en kon net een paar weken staan daar ging hij, vooroveruit eruit. Nou, dan maar niet meer hoor.

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hier ook de box met 6 maanden ofzo naar zolder gebracht. Onze man lag ook continu met zijn beentjes tussen de spijlen, en ding diende inderdaad meer als opbergplek voor speelgoed :D
    Als ik ga schoonmaken, kruipt ie heerlijk achter me aan. Als ik naar de wc ga, laat ik de deur open en komt ie gezellig erbij zitten (echt zitten, en dan babbelen en gek doen ;)). En als ik hem echt een keer even ergens veilig neer wil zetten, omdat ik niet kan opletten, dan in zijn bedje. Maar wij wonen gelijkvloers, dus kan hij je nog wel horen als je tegen hem praat...zonder dat je hoeft te schreeuwen zeg maar ;)

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier zat dochter al met 4 maanden niet meer in de box..Niet erg handig maar ze vond het echt niet fijn om erin te zitten/liggen, dus dan maar op een speelkleed op de grond. Ze begon ook al snel met kruipen dus wilde denk ik niet beknot worden in haar ruimte. Als ik boven iets moest doen, deed ik haar altijd in haar bedje.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zodra ze zelf kan gaan zitten en kruipen gaat de box eruit.
    Ze ligt een aantal x per dag in de box maar ligt ook wel vaak eens op het kleed op de grond. Mijn oudste dochter was ook al snel uit de box , die deed haar zelf zo enorm zeer altijd door met haar tanden op de boxrand te knalle. Door haar frustratie en pijn reflux werd ze zo razend dat ze echt haar zelf zoveel pijn daarmee deed. Tanden door de lip ed. Ik heb de box nu weer te staan en er zitten nog allemaal tanden in van de kleine boef.

Doe waar je jezelf goed bij voelt.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik zet hem er nu in, op zijn voetjes, en hurk even bij hem, leg hem uit dat ik nu even niet op hem kan letten en dat hij maar even lief moet gaan spelen. :) Niet dat hij het ook snapt, maar het werkt wel. :)

Liefs,

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ben stiekem allang blij dat ik niet de enigste ben waar t drama is.. en vind t ook niet heel erg als ze lekker km scharreld.. dan is ze 10x liever dan in de box.. denk dat k m er binnen kort ook maar uit doe (lees manlief opdracht geven :D) mijn dochter slaat haar hoofd ook tegen de spijlen.. niks aan!

Enne k laat deur ook open als ik naar de wc ga.. vind ze maar wat interessant ;)

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    De box is hier nooit een succes geweest en dus ook weinig gebruikt. Met 9 mnd weggedaan, omdat het meer een opslag was voor speelgoed. Je kunt toch gewoon je kind leren waar ze wel en niet aan mogen komen? Ik vind persoonlijk een ochtend in de box heel zielig, kinderen horen lekker te ontdekken! Nogal een beperking in vrijheid, met 11 mnd liep dl hier al de hele kamer door. Snap dus niet zo goed waarom je een kind van 11 mnd nog perse in de box wil zetten ....

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Fijn dat je jou kind met 11 maanden al kon leren wat wel en niet mag, helaas snapt de mijne dat nog niet, dus dan is hier de box een heel handig ding. ;)

Liefs,

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ook hier kostte dat tijd hoor .... maar ze snappen het echt vanzelf ;) Hier een heel ondernemend meisje, maar toch blijft ze (over het algemeen) af van dingen waar ze niet aan mag komen. En als de box dan ervaren wordt als zo'n marteling, tsja, dan snap ik idd niet dat je dan moeite doet om ze daarin te zetten :).

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Knappe moeder die een kind van 11 maand al heeft geleerd dat het niet overal aan mag komen. Goh, wat doe ik verkeerd, mijn dochter is bijna 3 en snapt het nog niet ;)
    Er zit nogal een middenweg tussen een hele ochtend in de box (wat ik ook afkeur) en af en toe een momentje omdat het even veiliger is. Die momenten zijn er namelijk in het leven van sommige moeders die wel eens even de kamer uit moeten voor een huishoudelijke activiteit, een sanitaire stop of omdat de deurbel gaat.
    Juist als ze iets ouder worden wordt zo'n box erg handig..
    Mijn zoontje is 7 mnd en die kan ik best nog even een momentje alleen laten als hij op de grond ligt. Dat wordt straks wel anders als hij begint te kruipen of zelfs lopen.

Een box is niet een strafplek of een tijdelijke opslagplaats voor je kind:), maar een veilige plek om te spelen wanneer je heel eventjes niet beide ogen gericht hebt op je kind (bijv tijdens het eten koken) en voor sommige kinderen ook een heerlijke plek om even tot rust te komen.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik dacht toch echt te lezen dat het ging om wat langer in de box te zitten (ik vind een half uur tot een uur al aardig lang)... Tsja voor mijn kind (en mijn oppaskindjes) wordt het toch echt ervaren als straf/niet leuk. Ik kan gerust naar de wc zonder dat hier iets wordt gesloopt, ook kan ik prima stofzuigen, was ophangen, etc zonder dat ik bang ben dat een kindje ergens aankomt waar het niet aan mag komen (en dat met soms 4 kinderen onder de 2 in huis en geen box ;)) ik leer mijn kind ook liever dat ze niet overal aan mag komen, dan dat ik haar in de box zet ... Als ik ergens anders ben wil ik tenslotte ook dat ze niet zomaar overal aan zit :)

Als hier trouwens de deurbel gaat, rent dl naar de deur om te zien wie er komt. Ik vraag me af wat er kan gebeuren aan onveilige situaties als je een kind van bijna 1 los laat lopen wanneer je de deur open doet of naar de wc gaat ... Ik ga er maar even van uit dat schoonmaakmiddelen etc veilig zijn opgeborgen en trappen en stopcontacten afgesloten zijn. Misschien zie ik die gevaarlijke situaties wel niet?

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier weet mijn dochter van 15 maanden gelukkig prima waar ze niet aan mag zitten, kostte wel een lange adem om haar dat te leren, maar gelukkig kan ik nu normaal m'n kont keren zonder dat ze alle kasten en tafels direct leeg trekt.
    Met 11 maanden zat ze hier ook nog maar soms in de box, ze liep al overal langs toen en was erg ontdekkend, dus ik liet haar lekker haar gang gaan.
    Je moet vooral doen wat je zelf prettig vind. Lekker prima dat een ander het anders doet, heb meer of minder gebruikt, of er wat van vind. Jij doet lekker wat jij vind!

En als ik boven iets moet pakken, of de deur open moet doen ofzo, loopt ze gewoon in de woonkamer, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dat denk ik idd. Alhoewel ik ook geen box liefhebber was denk ik dat jij nu inderdaad sommige kindjes ernstig onderschat. Mijn jongste klom met 1 jaar oud met gemak binnen 1 minuut op de vensterbank, tafel, aanrecht etc. Dat kan toch best gevaarlijk zijn.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Precies, daarnaast heb ik liever geen baby/dreumes aan mijn broekspijpen hangen als ik eten aan het koken ben en de aardappelen wil afgieten....:$
    Dan maar even in de box hoor.

Ik heb echte ontdek kinderen, maar mijn dochter vond het af en toe ook heerlijk om even rustig in de box te vertoeven.

Daarnaast kun je je kinderen wel leren waar ze wel en niet aan mogen komen, er gaat een fase komen dat ze toch echt even testen of het nog steeds dezelfde dingen zijn waar ze niet aan mogen komen. Als jouw kind dat niet doet, heb jij toevalig een zeer braaf exemplaar uit de hoge hoed getrokken....
    Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
    Ik was blij met het bestaan van het fenomeen box en dat ben ik nog steeds. Nog geen idee wanneer dat ding definitief ons huis verlaat, maar ik gok over een jaar of 2.

18. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Mijn dochter weet prima waar ze wel en niet aan mag komen maar uitproberen als mama even naar de keuken is is toch wel erg spannend. Hier hebben we nu 2 boxen in de kamer staan (is wat krap maar wel ideaal). De kleine man kan je overal nog wel neerleggen (al kijkt hij graag naar zijn mobile), maar dat is met onze dochter wel anders.
    In de box staat speelgoed waar ze alleen in de box mee mag spelen en wat ze erg leuk vindt. Ze zit er niet dagelijks meer langere tijd in maar als ze voor wat langere momenten in de box gaat dan kan ze echt nog wel 1-1,5 uur rustig zitten spelen. Vooral als ze er eventjes in moet voor bijv. mama's sanitaire stop dan heeft ze er al gauw genoeg van en kan ze niet wachten tot ze er weer uit mag. Het wisselt dus nogal.

Als ik die tweede box niet had had mijn zoon nu waarschijnlijk nog maar een half oor en 1 oog (erg leuk dat TOET op z'n neus).

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier trok ze zich met 7 mnd op en liep ze los met 11 mnd, klimmen is een grote hobby, maar daarom kon ze ook al snel zelf van en op de bank. Dus zeker geen kindje dat de hele dag stilzit. Onderhand klimt ze op glijbanen en klimdingen die hoger zijn dan waar ik bij kan, maar gelukkig weet ze ook hoe ze er af moet en dat vallen heel zeer doet (en je dus voorzichtig moet zijn). Ik heb meer dan vijf jaar ervaring als gastouder en aupair en in al die tijd en met al die verschillende kinderen heb ik nog nooit een box hoeven gebruiken om kinderen ervan te weerhouden overal op te klimmen en aan te zitten ... Maar ik vind het dan ook belangrijk dat kinderen leren luisteren, en ik ben er ook van overtuigd dat het leren daarvan al vrij jong begint :) mocht iemand anders zijn kind het heel leuk vinden in de box, handig voor die persoon, maar een kind dat het niet leuk vind toch in de box zetten omdat dat even makkelijker is, nee dat vind ik dan weer zielig.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Nee hoor, ben ik met je eens, hier ook bijna geen box gebruikt maar om nou te zeggen dat een 1-jarige zich in korte tijd niet in gevaarlijke situaties kan brengen, echt wel. En ervan uitgaan dat het niet gebeurt doordat jij ze hebt geleerd te luisteren vind ik tamelijk naïef. Het zijn wel kleine kindjes natuurlijk.

Deel Deze Pagina