Baby 8 weken wil niet in bed slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naomi26, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi26

Naomi26 Lid

26 okt 2015
    80
    53
    18
    Hallo allemaal.

Ik heb een mannetje van 8 weken. Hij slaapt als vanaf 4 weken in zn eigen bedje in zn eigen kamertje.
    Nou wil hij overdag niet in zn bedje slapen. Als hij begint t te gapen weet ik dat hij moe aan het worden is. Als hij op een gegeven moment dan huilerig word en niet meer bij mij wil liggen of in de box wil spelen dan leg ik hem op bed. Hij is dan 5 min stil en begint dan met huilen. Ik lat hem max 10 min huilen en ga dan naar hem toe om zn speentje te geven. Hij doet dan meteen zn ogen dicht. Zodra ik weer kamer uit ga zet hij het op een krijsen. Soms valt hij in slaap en is dan 10 min stil en.begint dan gewoon weer. Hoe ver moet ik gaan. Ik laat hem niet lan huilen dan breekt mij hart.

Iemand tips?

Groetjes

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hij wilt gewoon bij u zijn denk ik.. Ik legde mijn dochter pas overdag boven in bed toen ze 5-6 maand was. Voordien vond ik ze daar veel te klein voor

Voordien sliep ze altijd onder. In het park, draagdoek, draagmand of gewoon bij mij..

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier lukte het ook niet in het begin hoor, eigenlijk bij allemaal niet, dus dan maar in de wandelwagen.

Verder las ik ooit dat je meteen bij gapen/oogjes wrijven erin moet leggen, dus al voordat ze huilerig worden van vermoeidheid.

Maar goed, hier lukte het ook niet, nu eigenlijk pas sinds 3 maanden ongeveer...

4. Naomi26

Naomi26 Lid

26 okt 2015
    80
    53
    18
    Bedankt voor de reacties. Hij sliep eerst wel in zn bedje. Soms wel 3 uur. Idd hem in bed leggen meteen als hij aan het gapen is werkt ook niet.

Wel goed om te horen dat ik niet de enige ben.

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou hem gewoon iedere keer in z'n bed leggen. Mijn zoontje slaapt het beste in z'n bedje, op mij/in de draagdoek worden het hazenslaapjes en hij wordt niet uitgerust wakker. Bovendien ben ik van mening dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met goede slaapgewoonten aanleren. Dus in bedje leggen, bij hem blijven zitten, z'n hoofdje aaien, blijven herhalen dat je er bent en dat je er altijd voor hem zal zijn, dat als hij wakker wordt en jou niet ziet dat je dan in de kamer ernaast bent en er niks aan de hand is etc etc
    Als hij dan na een een half uurtje wakker wordt dan ga je hem weer geruststellen en zorgen dat hij in slaap valt. Babys worden altijd tussen de 2 slaapcycli door wakker in het begin en het is aan jou om hem aan te leren hoe hij weer zelf in slaap kan vallen.
    Inbakeren kan je ook helpen.
    Het vergt veel tijd en geduld van je maar uiteindelijk heb je ook wat. M'n zoontje is een moeilijke slaper maar nu slaapt hij altijd alleen maar in z'n wiegje. Hij wordt altijd heerlijk uitgerust wakker :)
    Dit allemaal werkt trouwens alleen als je zoontje niet in slaap valt en blijft omdat hij moeilijk in slaap kan vallen en blijven. Als er een medische oorzaak is (reflux/krampjes etc) dat moet je eerst die weg krijgen. :)

6. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Bij mijn dochter lukte het ook pas met 5/6 maanden en toen ging het eigenlijk ineens gelijk goed. Onze zoon die nu 3.5 maand is slaapt maar kort (35 minuten per keer) zo'n 4/5x per dag. De meeste slaapjes doet hij in de wandelwagen maar 1x per dag leggen we hem in bed zodat hij eraan went. Dat gaat goed. Als hij wat minder vaak slaapt en naar 2 slaapjes per dag gaat, dan in bed.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier ook niet met die leeftijd. Komt echt vanzelf ;)
    Ik hield haar dus gewoon bij mij, in de box of kinderwagenbak. Zo'n kleintje heeft nog geen besef van een 'eigen ik', dus ik zou hem gewoon geven wat hij nodig heeft. En dat ben jij!

8. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar ik heb me erbij neergelegd (de kraamhulp hamerde nogal op in zn eigen bed slapen). Hier slaapt hij het liefst op of naast me, en in de box kan hij op de 1 of andere manier ook heerlijk slapen. S' nachts gaat het wel goed in z'n bedje, maar dan lig ik er zelf ook naast.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier eerst ook en toen later niet meer. Zelfs s'nachts niet. Hij sliep het beste op mij of in een draagzak. Kon hij uren slapen. Vanaf 4 a 5 maanden sliep hij wel in een bedje en is nu een goede slaper. Komt vanzelf wel hoor.

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik lees baby in een droomritme en sluit me hier bij aan. Wij hebben er ook voor gekozen vanaf het begin af aan hem zoveel mogelijk in zijn bedje te laten slapen. Bij kramp en refluxklachten lag hij wel de hele tijd bij ons. Wij hebben er heel veel baat bij gehad. Zl is nu een goede slaper en vindt zijn bedje een fijne plek.

11. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dat had mijn dochter ook op die leeftijd. Bij haar bleek inbakeren toen het wondermiddel te zijn, dat zou je kunnen proberen; kan gewoon met een hydrofieldoek.

12. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rond die leeftijd gehad. Wij deden de kinderwagenbak overdag. Kregen de tip toen om de babyfoon andersom neer te zetten voor kindjes die moeite hebben met het wennen in een stille kamer. Dan hoort de baby dus het geroezemoes vanuit de woonkamer en jou en kan zich makkelijker en vertrouwder overgeven aan de slaap. Wij hebben het nooit gedaan want was uiteindelijk niet nodig, maar wie weet helpt het jouw zoontje. Inbakeren (puckababy) was sowieso een must.
    Succes!

13. Naomi26

Naomi26 Lid

26 okt 2015
    80
    53
    18
    Ik heb nu een beetje door gezet en hem toch een aantal keren per dag op bed gelegd. Dit heeft goed geholpen. In het begin huilde hij Zichzelf nog in slaap. Maar nu piept hij even en die ik 1a 2 keer zn speentje er weer in en dan slaapt hij. Meestal 50/60 min en soms langer.

Bedankt voor jullie advies

14. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bij ons ging het ook echt echt echt niet overdag. Ze heeft al die tijd, en nog steeds het middagslaapje, in de draagdoek geslapen tegen mij aan. Nu zijn we langzaamaan af en toe 's morgens een slaapje in bed aan het laten doen. Dat gaat vaak redelijk maar langer dan 45 minuten (1 cyclus) slaapt ze nooit. Achja, ze wordt vast wel groot.

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier ook herkenbaar en geen tips eigenlijk. Heb me er bij neergelegd en de kleine slaapt overdag op mij en dan kijk ik wat tv of lees wat op mijn telefoon. Bij de gastouder gaat hij wel steeds beter slapen overdag dus ergens denk ik wel dat het gewenning is.
    Zelf sliep ik blijkbaar toen ik klein was ook nooit in mijn bed dus vind het wel goed zo :p

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Had dl hier ook. S nachts sliep ze al direct door (eerst tot 6 uur, na 3 weken tot 9) maar overdag vond ze het maar niets. Uiteindelijk heeft ze 6 maanden lang overdag lekker bij mij of in de wagen geslapen. Ochtend vaak in de wagen, s middags bij mij. Tot ze daar ook niet meer sliep, toen wel wat moeite moeten doen om dr jn bedje te krijgen maar dat ging na enkele dagen prima.dl is overdag niet zo'n grote slaper (vaak max 2 uur) maar s nachts doet ze het prima en wordt ze niet vervelend.

Deel Deze Pagina