Ons dochter is heel erg onrustig in een wipstoel als ik haar een fruit of groentehap wil geven... Ze wil altijd alles pakken! Zou het een oplossing zijn om ze in een kinderstoel te zetten of is zij daar nog te jong voor?
Toen Sven 6 maanden was zat hij ook in de kinderstoel om te eten. Hij kon zelf ook nog niet zo goed zitten. Wij zetten hem in een stoelverkleiner en overal handdoeken tussen gestouwd zodat hij goed stevig zat. Was maximaal kwartiertje voor het eten en dan ging hij er weer uit.
Wij hebben Kylian tot ongeveer 7 maanden gewoon met de maxi op tafel gezet om eten te geven. Daarna kon hij zelf al goed zitten en sindsdien zit hij in een eetstoel van de Ikea, eerst met een stoelverkleiner (opblaasbare) en nu gewoon. Groetjes Anita
Ik heb britt ook gewoon in de kinderstoel,ik heb er een die achter over kan.... Hier voor gaf ik haar de fruithap vanuit de bumboo ideaal!
ik had het ook met tamer. hij wilde elke keer de lepel pakken. ik hield met 1 hand zijn handen vast en met de andere hand de lepel. rond 7 mnd is tamer in de kinderstoel gaan zitten maar 10 minuten want tamer ging op een gegeven moment scheef zitten, hij werd er moe van en hield het niet lang vol.
Wipstoelen zijn niet zo geschikt om eten in te geven. Door de halfliggende houding is de kans op verslikken veel groter. Je kunt je kindje eventueel gesteund met wat kussens rechtovereind in de kinderstoel zetten, of haar op schoot nemen. Zelf alles willen pakken is een goed teken. Geef haar een lepel om mee te spelen tijdens het voeren, of geen haar eens wat stukken groente die ze zo kan pakken en afsabbelen (Rapleymethode). Dan gaat het eten vast gemakkelijker.
Mijn dochter zat ook op schoot (tot ze zelfstandig kon zitten) en zoonlief zit nu ook gewoon op schoot.
Isabel deed dat ook, graaien naar de lepel. Ik laat haar daarom samen met mij de lepel naar het mondje brengen en dat gaat echt heel goed. Zij vind het leuk en ontwikkelt ondertussen haar motoriek en ik hoef haar niet in de houdgreep te nemen! Tanja