Mijn dochter is nu net 5 kilo en 57cm. Ze draagt nu mt 56/62. En heb een site met leuke afgeprijsde merkkleding gevonden en wil dus alvast inslaan voor voorjaar/ zomer 2014. Maar twijfel dus tussen 80 en 86, wat zouden jullie doen?
Mijn dochter is van maart 2012... Van dec tot maart zat ze in 80 Van maart tot nu (en het duurt denk ik nog wel een tijdje) in 86 Maar het zdgt hsel weinig. Sommigen blijven heel lamg in mt 74 hangen bijv. En wij waren daar in ong. Een maand weer uitgegroeid... Ik zou niet teveel zo'n lamge tijd vooraf kopen. Enkel wat spijkerbroekjes en longsleeves. Is altijd wel goed namelijk. Shirtjes kan ook als je er een langemouwromper onder doet (al vind ik dat persoonlijk nooit zo leuk maar dat is een kweste van smaak)
Hier oo zo uit mt 74. Ik vind juist romper onder t shirt heel leuk. Dus die kunnen altijd zomer en winter Kijk een in de cb curver op welke lijn en hoeveel cm kl dan tegen die tijd zou zijn.
Mij dochter is van vorig jaar april en ik had alles 86 gekocht. Goed gegokt want ze zit nu in 86/92. Voor volgend jaar alles in 98 gekocht. Wel even verdiepen in de merken hoe ze vallen en langere broekjes heb ik niet veel vooruit gekocht. Shirtjes, rokjes en jurkjes durfde ik wel aan.
Ik zou een 92 nemen. Kindjes groeien tot hun 1,5 jaar best hard. Verleden jaar maart/april zat ze in maat 74. Was toen 3,5 mnd oud. Nu inmiddels 19 mnd oud en maat 98/104. Ikzelf durft niet vooruit te kopen. Ze had met haar verjaardag veel maat 92/98 gekregen voor de zomer. Helaas past ze dat niet meer. Zo zonde want sommige dingen heeft ze niet aangehad. Je kan wel een gok wagen met kleertjes die je langer doordraagt. Want je weet nooit hoe hard je kindje groeit in korte tijd. Dat zie ik wel aan mijn meisje.
Nou 92 zou ik dus echt niet doen. Lisa is 3 jaar en er net uit . Je kindje is niet zo heel groot nu, ik vind het lastig, het moet denk ik 74 of 80 zijn over een jaar. Lisa heeft ook heel lang in 74 en daarna lang in 80 gezeten.
Niet doen, in het voren kopen. Ze groeien nooit zoals je verwacht, en dan zit je met kleren die niet meer passen of nog niet passen.
Lijkt me lastig om zo ver in het voren te kopen. Al gaat het groeien op den duur wel steeds minder hard. Hier bijv. zo'n 5 maanden in maat 68 gezeten maar vervolgens 74 zo'n beetje overgeslagen en ik verwacht nu weer lang in maat 80. Maar het ene kind groeit hard en is groot en het andere kind groeit langzamer en blijft smaller/kleiner.
Ja das waar. Het ene kindje is het andere kindje niet. Als haar kindje gemiddeld is kan ze beter maat 86 nemen. Mijn kids zijn natuurlijk erg groot. En dat mijn meisje met 12 mnd 92/98 had en nu met net 1,5 jaar maat 98/104 hoeft dat idd niet te zeggen dat haar dochtertje dat ook moet hebben. Denk dat ze dan met 80/86 veel beter zal zitten. Mijn meisje is juist hard gaan groeien vanaf 12 mnd tot nu. Maar het kan ook zijn dat ze nu een stuk langer in maat 98/104 blijft hangen.
Zou het zelf niet echt doen zo ver vooruit kopen. Maar hier hadden ze rond hun eerste verjaardag 86 (de oudste en 80 vrijwel niet aangehad) en 80 de middelste (zij was dan weer zo door 86 heen).
Ik zou mooi ff wachten volgend jaar is er ook weer uitverkoop. Zo koop ik nu Lemmy zijn zomer kleren voor echt heel weinig. Donderdag wat shirtjes/broekjes van mexx noppies de besteld de volgende dag binnen. Zo heb ik dat ook in de winter gedaan.
Voordeel van een meisje is dan wel weer dat je onder jurkjes rokjes een legging aan kan trekken mocht het nog te koud zijn
Mijn zoontje groeit echt niet meer zo snel. Maat 68 was hij zo uit, maat 74 zit hij al sinds april in en wordt nog niet te klein. Ik had een zomerjasje op de gok gekocht, maat 80. Ben blij dat het wat klein valt en de de mouwen omgeslagen kunnen worden anders zat ik er mooi mee te kijken nu. Maar misschien gaat het dadelijk weer ineens heel snel, is geen pijl op te trekken.
Persoonlijk zou ik echt niet zover in het voren kopen. Je weet maar nooit, zoals ook al gezegd is. Mijn jongste is nu 20 mnd en zit nog steeds in74/80, alhoewel 74 nu langzaam te klein begint te worden. Maar 86 is dan nog weer veel te groot! Vooral de broeken. Mijn oudste zat op de zelfde leeftijd in 86/92, dus een heel verschil! Ik zou gewoon wachten tot volgend jaar
Ik zou het ook niet doen. Mijn oudste heeft tot zijn 2 jaar in maatje 74 gezeten, en oudste dochter en jongste zoon hebben tot hun 2 jaar in 86 gezeten. Mijn jongste dochter is nu 64 cm en weegt 5800 gram nu met 6 maanden. Durf het bij haar ook nog niet aan om die maten te gaan kopen. Ben bang dat ze er dan niets aan heeft straks.
Tja, ik zou zeggen 80/86 maar precies zou ik het ook niet durven te zeggen. Ik koop echt seizoensafhankelijke kleding nooit in het voren. Mijn zoontje van net 3 en mijn jongste van 16 maanden hebben bijv allebei maat 92..
ik zou gokken op 86/92. maar 80 kan misschien ook nog, moeilijk te zeggen. maar de meeste zomer spul kun je ook gewoon in de winter dragen met romper eronder met lange mouwen of bolero. korte broeken is wat lastiger maar kan eventueel ook met legging (al vind ik dat zelf niet heel mooi staan). dus mocht ze al eerder in de maat zitten zou ze het misschien ook al aankunnen.
Mijn dochter zat met die leeftijd in maat 80 en is een vrij lang, slank meisje. Zou me trouwens beperken tot lange broeken, jurkjes en tshirts/longsleeves, die draagt ze een stuk langer dan dat echte zomerspul, kan ook vaak prima in voor- en najaar. Hemdjes en korte broeken had ik hier in de goede maat maar toch niet veel aangehad omdatet toch wel echt mooi weer moet zijn. Hoewel de korte broeken dit jaar wel weer veel gedragen worden. Die zijn trouwens niet zo lengte afhankelijk dus wat langer te dragen als je een vrij smal kindje hebt.
Ik zou zelf niet zo ver van te voren kopen. Ik heb zelf toen ik nog zwanger van m'n zoontje was een winterjasje gekocht, die vond ik zo leuk dat ik m niet kon laten liggen. Gekeken op de maattabel en dan zou ik maat 80/86 nodig hebben. Maat 86 gekocht... (voor vorige winter) Mijn zoontje zit nu met zijn 17 maanden net in maat 80, dus die winterjas hangt nog steeds in de kast (kan hij dit jaar aan, dat scheelt wel weer) Moet wel zeggen dat die maattabellen ook wel erg ruim genomen zijn, maar goed, dat wist ik toen nog niet.
Ik ben niet nieuwsgierig maar welke site? Mijn dochter wordt morgen n jaar, hieperdepiep!!! En zit in maat 74/80... Ligt aan t merk. Heb dingen van vinrose mt 80 die veel te groot zijn nu, erg sonde...