niet in eigen bedje willen slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sharon, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Petje af hoor! Dat jij het redt met een tweeling.. Ik vind een kindje al moeilijk....

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha thnx, maar ik vind het ook wel moeilijk hoor! Maar goed, dat mag ook... ze zijn net een weekje oud dus heb nog wel ff de tijd om eraan te wennen ;)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Caithlin, ik vind er persoonlijk een verschil tussen zitten of je je kindje opzettelijk een uur laat huilen of dat je gewoon echt niet anders kan.

Mijn zusjes zijn ook tweeling en mijn moeder moest ook alles maar in haar uppie rooien overdag. Natuurlijk huilt er dan vaak eentje terwijl je met de ander bezig bent. Maar mijn moeder vertelde toevallig dat mijn zusjes nooit zo vreselijk gehuild hebben. alsof ze het aanvoelen dat moeder er niets aan kan helpen en dat ze geen mogelijkheid heeft om ze allebei tegelijk te voeden of in bad te doen.
    (er zijn trouwens filmpjes dat ze allebei naast elkaar liggen met een flesje steunend op een kussen hihi.. heb je weer wat handen vrij)

maar natuurlijk moet iedereen er zelf voor kiezen..
    Ik vind het alleen heel erg zielig voor een pasgeboren baby om hem of haar zo moederziel alleen in het bedje te laten huilen terwijl hij wellicht bang is van deze nieuwe wereld en zijn mama wilt.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat was wel handig dan idd, dat ze je mams het een beetje gemakkelijk maakten ;)
    Helaas trekken ze zich er hier nog niet veel van aan haha.

Ik ben het btw ook wel met je eens dat je een baby niet zonder pardon een uur moet laten huilen hoor. En het ligt ook aan het huiltje.
    Als ze een beetje jengelen (dus af en toe huilen, dan weer stil) laat ik het wel even zo, maar als ze echt krijsen ga ik zeker ff kijken na 10 minuutjes. Vieze luier, verkeerd liggen etc. Even op de arm om te kijken of ze rustig worden. Maar soms helpt het gewoon allemaal niet (bij mij tenminste) en dan hebben ze vaak gewoon dat 'huiluurtje' volgens mij.
    Ik heb ook gehoord dat baby's de tijd nodig hebben om in een bepaald ritme te komen. Als ze dan constant op de arm liggen krijgen ze de kans niet om zelf dat ritme te gaan aanvoelen.

5. Nou ik vind een uur laten huilen wel eeeergg lang..maar ik laat mn dochter sowieso niet huilen..alleen als ze in slaap wilt komen huilt ze 2 min maar verder laat ik haar niet lang huilen..en dylan is 2 weken?Lekker bij je leggen als hij dat fijn vind?!Je moet niet vergeten dat hij gewoon uit die lekkere warme vertrouwde buik is getrokken op deze koude aarde word gezet en dan verwacht iedereen ook nog eens van zown kindje dat ie lekker alleen in bed ligt en als hij dan bij zijn warme mama wilt liggen is dat slecht?! neej hoor nog lekker doen..mali had er ook superveel behoefte aan in t begin.en met 4 weken heb ik dr in dr eigen bedje laten slapen en toen was ze er ook zelf aan toe en heeft ze geen 1 x gehuild..doe wat je voelt heb ik ook gedaan en daar heb ik echt geen spijt van.
    succes!

6. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    het gaat af en toe goed.vannacht heeft hij in zijn bdje geslapen maar vanmorgen en vanmiddag wou hij er niet meer in slapen.
    het eten gaat ook wat langzamer hij drinkt soms maar 70 cc terwijl hij 100cc mag hebben en hij doet er soms bijna een uur over.
    heb al een andere speen gebrobeert maar daar komt te veel uit volgens mij dan hoor je hem slokken.maar met die andere speen komt de voeding er niet goed uit omdat die voeding best wel dik is ik heb de friso tegen krampjes.
    groetjes

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Sharon, probeer anders eens de smalle hema-fles. Iman kon daar friso comfort goed uit drinken!

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    vanaf welke leeftijd vonden jullie het huilen echt minder worden? Bij Esmee lag de piek inderdaad rond de 6 weken, ze heeft nu nog wel haar huiluurtjes hoor. Mijn collega zei als je de eerste 3 maand maar gehad hebt... Hoe was dat bij jullie?

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ze heeft dagen dat ze veel huilt en ze heeft dagen dat ze amper huilt. Helemaal afhankelijk van haar humeur.

In de eerste 3 maanden kunnen ze veel huilen, maar we hebben nu nog wel eens van die dagen hoor.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Voor de meiden die hun baby niet in hun eigen bedje laten slapen als ze huilen...
    Hoe gaat dat dan? Lig je zelf de hele nacht wakker in bed, of ga je ook gewoon slapen met die kleine naast je? (dat lijkt me namelijk ontzettend eng)

11. Caithlin:
    Liene sliep tot vorige week dus altijd tussen ons in. Ik legde dan een tetradoek tussen onze hoofkussens en daar lag zij op. Met haar hoofd helemaal tot boven en dan met een eigen dekentje. Wij lagen gewoon op onze hoofkussens en dus kwam ons donsdeken tot net aan haar tenen. Als mijn man gedronken had, sliep hij wel niet bij ons in bed.
    Mijn vroedvrouw zei dat als je niets gedronken hebt, of geen slaappillen of andere verdovende middelen hebt genomen, je er niet op gaat liggen.

Saartje

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vertrouw mezelf er niet op. Merk dat ik zooo vermoeid ben dat ik zelfs niet altijd wakker word van het huilen (terwijl de bedjes naast ons bed staan!) dus ben erg bang dat ik het niet ga merken als 1 van ons de beeb verdrukt ofzo :(

Maar goed, met 2 baby's is het sowieso al een stuk lastiger om ze in bed te laten slapen bij ons. Ik begin er gewoon niet aan ;)

13. sim

sim Niet meer actief

ik vind het ook eng, maar vannacht (elijah had een prikje gehad en was wat koortsig) heb ik m naast me gehad. ik was zelf lichtslaperig, maar als ik heel moe ben vind ikhet ook eng, ik word soms ook geen eens wakker als hij huilt zo moe...

ik heb gemerkt dat hij niet gaat huilen als hij een doekje over zijn gezicht trekt, maar hij zit verschrikt onder het doekje zijn adem in te houden met zijn armpjes geschrokken wijd zeg maar. ik doe dan het doekje een paar keer over zijn gezicht, en maak er een spelletje van zodat hij gewoon doorademt als hij iets over zijn gezicht krijgt..

14. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Op een aankleedkussen tussen ons in heb ik 1x gedaan toen Esmee ene sprongetje had, kun je er ook niet op gaan liggen..

15. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik heb Finn zo rond de 2 weken ook een paar dagen bij ons in bed gehad. Merkte gewoon dat hij daar heel sterk behoefte aan had en we hebben ons daar dan ook aan toegegeven.

Hij lag aan mijn kant beschermd door mijn voedingskussen. Ik ben zo gaan liggen met mijn kussens dat ik bij zijn voeten uitkwam en hij sliep dan onder zijn eigen dekentje.

Hij sliep met een paar dagen gewoon weer in zijn bedje en deed niet moeilijk. Merkte gewoon dat hij daar behoeft aan had.

Nu komt hij af en toe 's ochtends (tussen 6 en 7) een uurtje voor zijn voeding dan neem ik hem lekker in mijn armen die leunen op de kussens van mijn man. En we vallen samen weer in slaap hij onder zijn eigen dekentje en ik onder de mijn en deels onder de zijne.

Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

16. Dat vind ik nu ook!

Deel Deze Pagina