hier nog 1tje, ook doorgezet, werkt prima alleen wordt na een uurtje wakker, zet de boel dan op stelten om vervolgens in mijn armen nog 2 uur te slapen... Hoe pak ik dit aan? Gewoon laten liggen? Ik vind als je in mijn armen kan slapen dan in bed ook. snachts geen problemen slaapt door, dacht eerst heeft dus overdag aan een uurtje per flescyclus zeg maar genoeg, maar als hij vervolgens nog 2 uur bij mij slaapt... en ja deze hier heeft met zijn 3 maanden al dondersgoed door hoe het werkt, en we moeten dus wel "keihard" zijn. Het gaat mij erom dat hij over 2 weken naar het kdv gaat en daar ook niet op de arm kan slapen en ze worden er vast niet blij van als meneertje er nog 7 wakker houdt? iemand tips? speen werkt niet...
Lees het boek: slapen zonder huilen van E. Pantley. Dan weet je ook waarom je kindje na een uur weer wakker wordt en nog twee uur doorslaapt bij jou. En oplossingen zonder huilen, ik zweer erbij en met mij nog een boel anderen, succes!
overdag was bij ons ook lastig, we hebben hem eerst in zijn wippertje laten slapen, toen overgegaan naar de box dat ging al beter. beetje stap voor stap proberen. vaak willen ze niet plat liggen.
Met 3 maanden legde ik m'n kinderen al op vaste tijden in bed. Ochtendfles om 8 uur. 9 Uur naar bed tot ongeveer half 11 a 11 uur. 11 Uur fles. Daarna boxtijd en dan bleven ze wakker of deden een klein dutje in de box. 14 Uur fles, daarna naar bed tot ongeveer 16 uur a 16.30. 17 Uur fles 18.30 naar bed en dan om 21 a 21.30 laatste fles..Zo had ik niet tussen iedere fles slaapmomenten, zodat ze de andere slaapjes langer deden...Hangt ook van je kindje af, maar hier werkte het prima..
Om nog even terug te komen . Inderdaad, verschillende kindjes, verschillende moeders. Waar ik problemen mee heb is dat er vaak wordt geroepen van 'laat maar huilen', dit is niet altijd de oplossing. Hier bijvoorbeeld krijg ik geheid een overstuur kind als ik dit doe. Probeer het eerst op een andere manier denk ik altijd. Of accepteer dat je kind niet gelijk doorslaapt, hoe moeilijk dit ook is. En soms duurt het lang . En echt, een babietje van 2 maanden gebruikt het huilen niet om zijn zin te krijgen. Huilen is voor een baby het enige communicatiemiddel.
ik ben van mening dat ook een baby van 2 mnd heel goed weet wat het wil hoor. ze hebben het heel gauw door allemaal. mijn jongste had dat dus ook gewoon doorzetten meid
Het gaat echter niet om het doorslapen want zodra ze slaapt (in de kinderwagen), slaapt ze min. 2,5 uur. Maar echt, in haar eigen bed, NO WAY! Ik leg haar altijd wel in bed als ze moe is, maar na een aantal minuten is het brullen geblazen! Dit "probleem" heb ik niet als ik haar in d'r wagen leg.
Angie, je kunt ook eens proberen om de wagenbak in haar bedje te zetten. Zo kan ze wennen aan de omgeving van haar kamertje. Misschien eerst met de kap omhoog en bij elk slaapje een stukje laten zakken, zodat ze langzaam aan de ruimte boven haar went. Wanneer dat goed gaat, kun je weer eens proberen om haar in haar ledikantje te leggen..Ook zou ik er voor kiezen om 2 slaapmomenten overdag (de ochtend en de middagtuk) haar gewoon op haar kamertje te leggen, zodat ze kan wennen aan de rust en dat ze leert dat rust lekker slapen betekend...Er wordt geadviseerd om overdag de gordijnen open te laten om het dag en nachtritme duidelijk te laten zijn, maar zelf heb ik ze altijd wel dicht gedaan, zij het een stukje op een kier (verduisteringsrolgordijn liet ik wel open), zodat de kamer een rustiger licht kreeg. En hier nooit geen dag/nachtritme verwarring gehad hoor..
Dit doet me denken aan 1 van de grieten van zwangerschapsgym, haar probleem was dat de kleine meid absoluut niet in de box wilde. Heel vreemd omdat haar 3 oudere kinderen hier nooit een probleem mee hadden. Toen we gezellig aan de koffie zaten klaagde ze erover dat ze de kleine nooit even 'alleen' kon laten maar dat ze altijd bij haar of iemand anders moest zitten omdat het anders brullen was. Zegt mijn vriendin dood leuk, oh meen je dat ik heb haar een kwartiertje geleden in mijn wipstoel gelegd en ik heb haar nog niet gehoort . De betreffende moeder is meteen een wipstoeltje gaan halen en het probleem was over , schijnbaar voelde dat wel weer veilig. Ik zou dus gewoon even dingen proberen. kinderwagenbak gewoon in haar bedje zetten, misschien het bedje verplaatsen. Wij hadden Kylian's bed tussen 2 muren en de kast staan zodat er maar een klein stukje 'open' was. Gewoon net zo lang proberen en dan kom je van zelf jouw oplossing tegen. Groetjes Anita
Moet ik dan haar wagenbak in haar bedje leggen zodra ze al slaapt of nog wakker is? Ze slaapt namelijk alleen wanneer ik met d'r wagen in huis rondloop :-S
Je zou anders eerst kunnen gaan proberen om haar in slaap te laten vallen zonder dat je rondloopt. Mss eerst eens proberen om alleen zachtjes te wiebelen en dan af laten vloeien naar steeds minder tot ze leert in slaap te vallen als de wagen stil staat. Ook dan kun je alvast proberen om de kap langzaam maar zeker verder te laten zakken..Wanneer dat goed gaat, zou je de bak in haar bedje kunnen zetten, maar dan wel je kindje er wakker in leggen, zodat ze leert in slaap te vallen op haar eigen kamertje..Je kunt eventueel ook nog proberen om eerst de bak met onderstel en al in haar kamertje te zetten en dan eerst "wiegen" zodat ze aan haar kamertje went en dan later, als dat goed gaat, de bak in haar bedje zetten. Weet niet of dat te omslachtig is, maar het is een idee...
aha! ik ga het proberen! Nu ligt ze ook in haar wagen met onderstel maar dan in haar eigen kamertje, kap heb ik iets lager gedaan. En ze slaapt nu ook gewoon. Hoeveel dagen/weken moet ik dit blijven doen zodat ze hier gewend aan raakt zodat ik de volgende stap kan nemen?
Wanneer ze in slaap valt zonder "wiebelen", dus uit haar eigen en dat gaat een dag of 3 à 4 goed, dan zou ik de wagenbak overzetten in het bedje...Loop je ook weg als ze nog wakker is? Of is ze daar nog niet aan toe? Ook dat zal ze moeten gaan leren, dat ze alleen in slaap valt, maar dat mama wel altijd in de buurt is wanneer ze weer wakker wordt. Wanneer je zover bent dat ze echt uit haar eigen gaat slapen in de wagenbak met de kap omlaag, dan zou ik gaan proberen om haar weer zonder bak in het ledikantje te leggen. Gewoon stapje voor stapje. Gaat 1 stapje een aantal dagen goed, dan ga je over naar het volgende stapje..Je hebt ook kans dat als ze overdag lekker gaat slapen in haar ledikantje, ze 's nachts mss ook zonder problemen daar gaat slapen, omdat het echt haar "veilige rustplekje" wordt..
Ik "wiebel" haar nu erg minimaal, en het lijkt alsof ze nu nog meer moeite heeft om in te slapen. Huilen natuurlijk, en wanneer het hysterisch wordt pak ik haar eventjes op en daarna leg ik haar weer neer. Ik kan niet weglopen als ze nog wakker is want er MOET gewiebeld worden... zucht.... Merk ook dat ze heel erg moeilijk alleen kan zijn. Zodra ik haar eventjes in haar eigen bedje leg en wegloop dan begint ze te jengelen. Als ik niet snel genoeg bij haar ben gaat het over op huilen. Heb ik haar teveel verwend?
Hier ook zo'n mopje dat niet in haar eigen wiegje wil! Sinds gister begonnen met het opvolgen van het boekje regelmaat brengt rust van Ria Blom, en de tweede dag zou ze al meer moeten slapen dan de eerste dag..nou niet dus, alleen bij mij wil ze slapen overdag, 's Nachts slaapt ze wel gewoon in haar wiegje vreemd genoeg.. Na haar volgende fles ga ik proberen haar in het ledikantje te leggen op haar eigen kamertje, eens zien of dat helpt.. vindt het voor nu niet erg, maar merk dat ze gewoon niet alleen wil zijn. Zodra ik de kamer uit loop begint ze te huilen, en als ik de deur weer open maak en ze ziet me stopt ze met huilen..lijkt me erg vervelend als ik straks in januari weer moet gaan werken...
Ik moet eind deze maand weer werken en mijn dochtertje gaat dan naar de creche. Wil haar echt leren om zelf in slaap te vallen voordat ze naar de creche gaat.. maar jah... denk niet dat dit mij gaat lukken.... Een vriendin van me zegt dat ik haar juist moet laten huilen (zelf heeft ze nog geen kinderen), dit heb ik ook een weekje volgehouden maar zodra ze hysterisch wordt pak ik haar altijd op. Me vriendin zag dat een keer en zei dat ik haar juist moet laten liggen, want ik moet consequent blijven handelen bla bla bla. Alsof wat ik deed uit den boze was.... Op dat moment voelde ik me een slechte moeder. Maar nu heb ik echt schijt aan wat ze zegt, en volg gewoon mijn gevoel. Als je gaat werken gaat je kindje dan ook naar de creche?
ik heb laten huilen op advies van de kinderarts geprobeerd, met als gevolg kind over de zeik en ik ook! het is 1 dag goed gegaan... ik heb nu zoiets, elke keer als hij gaapt of wat dan ook, hup zijn bed in mag best ff huilen, haal er hem dan weer uit, en begin weer opnieuw, de avonden zo ook gedaan en hij slaapt ineens vanaf 19 uur in zijn eigen bed... wie weet lukt het overdag ook wel een keer, maakte me eerst erg druk ver het feit dat hij naar het kdv gaat en dan misschien andere kids wakker houdt, mar krijg vanuit omgeving veel te horen dat kids daar juist vaak beter slapen. denk nu heel simpel, die ene dag is dat hun probleem en nietd e mijne... het komt vast een keer goed ben wel begonnen met het boek lekker slapen zonder huilen... kun je ook voor overdag toepassen..
hier ook zo'n dame die overdag niet in haar wiegje wil slapen, terwijl ze na de fles van 23.00 gewoon gaat slapen in haar wiegje tot 's morgens (wel nog een fles om 0ngeveer 04.00) zo raar....overdag ligt ze het liefs in de box op haar buikje en slaapt dan makkelijk een uurtje of 3! als ik haar rond die zelfde tijden in bed leg dan is het huilen, en ze blijft huilen dan niets is goed...ja dan maar in de box slapen en hopen dat het ooit beter gaat haha...