Intussen slaapt onze kleine meid overdag (meestal) in haar wiegje! Blijkbaar werkt hier rust en regelmaat dus duidelijk wel. Nadat ze een fles heeft gehad knuffelen we even tot ik zie dat ze zich verveelt. Dan speelt ze een kwartiertje 20 minuutjes in de box alleen en dan wordt ze moe. Als ik zie dat ze gaapt leg ik haar dus wakker in haar wiegje boven en stop haar strak in. In het begin huilde ze best een uur, maar ik ging steeds na tien minuten kijken en haar troosten tot ze rustig was. Het uur dat ze huilt wordt steeds minder, en ze is al minstens 6 keer zonder huilen gaan slapen! Wel ontzettend zwaar om je kindje te laten huilen (en als je er niet meer tegen kunt ook gewoon gaan halen natuurlijk!) maar ik ben blij dat ik het een paar dagen door heb gezet. Laat haar dus echt niet huilen tot ze helemaal overstuur is want dat heeft écht geen zin! [-(
Nou jullie geloven niet wat ik nu te melden heb! Ik heb het ledikantje verplaatst in de slaapkamer, en mevrouwtje slaapt in haar eigen bed! Wel in het begin huilen, maar dan pak ik haar op om te troosten en vervolgens leg ik haar weer neer. Over haar neusje wrijven van boven naar beneden en mevrouwtje slaapt als een roos! WOEHOE!
Angie, wat ontzettend goed Mevrouwtje wilde gewoon graag een ander uitzicht... Grappig dat je ook een bepaalde handeling hebt voor het troosten (over haar neusje). Bij Milan streek ik met mijn duim vanaf zijn neusje over zijn rechter wenkbrauw, dat werkte enorm rustgevend bij hem, en meestal was hij dan binnen 5 minuten in dromenland. Je zag echt zijn ogen dan wegdraaien. Nu nog vind het het fijn als ik dat doe als hij verdrietig is... Maar ik hoop echt voor je dat dit zo doorgaat, alhoewel je wel een klein beetje rekening moet houden dat ze nog weleens een terugslagje kan krijgen. Hoeft helemaal niet, maar het is fijn als je er een beetje op voorbereid bent, zodat het dan niet tegenvalt. Maar voor nu......TOPPIE Lekker even genieten van een beetje extra tijd voor jezelf..