Ik ben wel benieuwd wanneer jullie de speen gebruiken voor jullie kindje. Ons dochtertje heeft een flinke zuigbehoefte en sinds ze de speen heeft ontdekt wil ze niks meer van mijn pink weten. Ik geef haar de speen wanneer ze moe is en gaat slapen. Verder probeer ik de speen achterwege te laten maar ik merk dat het wel erg makkelijk is om haar de speen te geven wanneer ze huilerig is en ik echt even met wat bezig moet. Hoe gebruiken jullie de speen?
Mijn partner is eigenlijk niet z'n voorstander van de speen maar wij merken nu dat onze knul (11 wk) nu zijn handje/duimpje in zijn mond stopt. Aangezien ik liever niet heb dat hij gaat duimen geef ik hem op dat moment ook zijn speentje. Een speentje is makkelijker af te leren dan duimen. Wij merken trouwens dat hij overdag meer behoefte heeft aan die speen. Als hij om 7 uur naar bed gaat heeft hij die behoefte niet en slaapt hij de hele nacht zonder speen.
Ons zoontje krijgt zijn speen alleen in zijn bedje. Toen hij kleiner was ook nog wel overdag omdat hij toen heel erge krampjes had en het zuigen de pijn wat verlicht.
Ikheb er spijt van als haar op mn hoofd dat ik mn zoon ooit die speen heb gegeven...we zijn m eeuwig en altijd kwijt en als ie een beetje moe is en ik m niet kan vinden, is het huis te klein... Mijn dochter heeft nooit een speen gehad, altijd haar duim en heb nooit problemen gehad...ja die duim raak je niet zomaar kwijt he.. maar ok..moet wel zeggen dat het (als ie niet weg is ) wel makkelijk is als ie huilerig is ofzo... maar geef mij toch maar die duim hoor...
Ik weet niet hoe oud je kleintje is... Vanaf de geboorte tot ong 3 maanden heb ik mijn dochter gewoon de speen gegeven als ze huilerig was o.i.d Vanaf 3 maand ben ik af gaan bouwen naar alleen de slaapjes. En nu heeft ze alleen nog der speen voor der slaapje overdag.
Mijn dochter weigerde de speen! Ze spuugde hem telkens uit. Nu is ze zeer tevreden met haar duim. Aanvankelijk tot onze grote ergernis, maar ach, ook zeer makkelijk! Ik hoef er NOOIT uit midden in de nacht omdat ze haar speen kwijt is
mijn zoontje krijgt de speen overdag als hij moe is anders kan hij niet in slaap komen en en vanaf 20.00 tot 8.00 wil hij m niet hebben
Joris had vanaf dag 1 een enorme zuigbehoefte en wij zijn toen ik nog met Joris in het ziekenhuis lag begonnen met het geven van een speentje. Toen hij nog heel klein was kreeg hij altijd de speen in de mond als hij huilerig was en niet te troosten was. Daarna werd hij steeds actiever en huilde ook minder dus toen was het speentje ook niet nodig. Nu heeft hij alleen de speen met slapen of als hij heel moe is en we zijn nog weg!
herkenbaar... Ik ben er ook steeds gemakkelijker mee. Zeker nu ze niet zo lekker in haar velletje zit, krijgt ze hem gewoon wanneer ze hem wil. Dus wanneer ze huilerig, jengelig is, geef ik gelijk de speen. Haar duim en vingers gebruikt ze alleen om op te bijten...
Mijn eerste wilde geen speen. Mn 2e heeft hem gehad tot n maand of 9, op t laatst alleen als hij naar bed ging. En toen waren we hem kwijt dus afgesproken dat als hij weer wakker was we hem samen gingen zoeken. Dat zijn we vergeten en savonds was de speen dus nog kwijt...dus weer zonder speen naar bed. En zo ging hij voort elke keer. Dus ik heb de spenen maar stiekem wel gegooit En met Wendy ga ik t zelfde doen. Nu krijgt ze hem als ze hem nodig heeft....wel een met n andere vorm als we eerst hadden want die met de afgeplatte kant wil ze niet die spucht ze meteen weer uit. Het speen gebruik ga ik dan weer langzaam afbouwen tot ze hem alleen heeft tijdens slaapjes. Dus niet overdag als ze zou moeten kwebbelen en speelgoed "proeven". En dan op den duur zonder speen naar bed. Liever een speen waar ze tevrede mee zijn en die je op den duur af kan wennen door hem weg te laten tot t wel kan/mag als een duim die er altijd is en je dus niet zo makkelijk weer afleert/pakt. Want altijd met iets in je mond is slecht voor de tandjes EN voor de spraak ontwikkeling.
kinderen hebben zelf twee spenen altijd bij de hand haha, gewoon die duim erin en klaar.. zelf altijd gedaan en niets mis mee, gewoon lekker kind laten zijn.. zonder dat lelijke ding in die mond... vind ik altijd zo zonde van zo'n mooi kinderkoppie..
In het begin vooral bij het slapen, en op onrustige momenten. Vanaf een maand of 3 kwam er een duidelijker slaap/wakker ritme, en kreeg C de speen alleen nog voor zijn slaap.. En bij 9 maanden helemaal niet meer.
Hier de eerste 3 maanden gewoon overdag en snachts een speen, maar na drie maanden krijgt ze hem alleen als ze naar bed gaat. Nu word bij het opstaan daaaaaaaag gezwaait naar het speentje.
Eva heeft vanaf 3 weken tot 5 maanden een speentje gehad. De eerste 2 maanden ofzo bij het slapen gaan en na een voeding, ik geef borstvoeding en ze was na 5 minuten klaar en had nog wel zuigbehoefte. En als ze ontroostbaar was gaven we de speen, wat haar soms rustiger maakte. Vanaf 4 maanden trok ze de speen er vaak uit, maar haar duim had ze nog niet echt gevonden. Vanaf 5 maanden wel en sindsdien valt ze in slaap met duim. Ze duimt om in slaap te komen en als ze 's nachts een beetje wakker wordt. En als ze heel moe is, en dan brengen we haar meestal naar bed. Maar ze duimt dus hooguit een kwartier per etmaal, vind ik niks mis mee en kan volgens mij helemaal geen kwaad.
Geen speen hier. In het begin wel geprobeerd maar mijn zoontje spuugde het altijd zo uit en daarna waren wij moe van het proberen dus geen speen. Achteraf heel erg blij dat hij geen speen wil, want ik word niet vrolijk van de verhalen van mama's die er 's nachts eruit moeten omdat kindje zijn speen kwijt is.
Hier ook geen speen. In het begin wilde Milan 'm niet, dus daarna hebben we 't ook niet meer geprobeerd. Hij duimt verder ook niet, dus dat is wel fijn.
Ze heeft hier van een maand tot 3 maanden oud een speentje gehad, sindsdien heeft ze haar duimpje ontdekt en hoefde ze die speen niet meer, ze spuugde hem gelijk uit. Ideaal zo'n duimpje, altijd bij de hand als ze moe is en de kans dat haar tanden scheef gaan staan is echt niet heel veel groter dan zonder. En is het wel het geval, lang leve de orthodontist.
onze dochter was eerder erg gek met haar speen maar sinds kort vindt ze haar duimpje lekkerder... dus hier krijgt ze nog heel af en toe een speentje.. meestal speelt ze er alleen mee haha..
Hier ook gelijk een speentje gegeven, ze vond het heerlijk. Vnaf 6 maanden alleen maar bij slaapjes gegeven, en sinds eergister (+- 10 maanden) helemaal geen speen meer. Heb het haar gewoon niet meer gegeven, ze was er altijd heel gek op, maar nu mist ze 'm niet eens. Gaat gewoon lekker slapen.
Ik was trouwens altijd erg anti-speen, maar als je een kindje met veel zuigbehoefte hebt is het wel erg fijn. Het heeft een week geduurd voordat ik aan een speentje toegaf maar ik was er al snel blij mee. Al is telkens het speentje terugstoppen ook niet handig, maar beter dan een baby die alleen maar huilt.