Niet in isolatie kunnen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door NORAH1979, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wat krijgen kleuters eigenlijk aan les dan? Is toch vooral nog veel spelen? Dat kan thuis ook idd haha... mijn jongste start bijna in groep 1. Is nu 2 x 3 uurtjes wezen wennen.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Lastige situatie, helemaal als het zo’n impact op je zoontje heeft gehad. Wat wil je zoon zelf het liefste?

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Dat zal best, maar hier ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben, want dan had de oudste 3 weken thuis les gehad :| (1e week 2 in huis corona, 2e week de 3e en de oudste had het dus de 3e week)

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat naar voor je zoon! Dat handen “kapot” wassen inclusief het gebruiken van zalf herken ik en ik heb een angststoornis. Ik hoop dat je zoon er over kan praten en dat Corona niet een te groot onderwerp voor hem wordt. Ik bedoel er niets verkeerds mee hoor en wil niet suggereren dat je zoon een angststoornis heeft. Ik kon alleen niet verder scrollen zonder even te reageren. Voor jou heel veel beterschap en hopelijk kan je zoon het verlies van zijn opa in de toekomst een plekje gaan geven.

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit vraag ik me ook af... Als je kunt rijden - en hij wil naar school - dan zou ik zeggen; zelftest smorgens - mondkapjes op in de auto (als hij zich daar beter bij voelt) en gaan... Maar zo niet - dan zou ik hem ziek melden en thuis houden. Hoewel ik me kan voorstellen dat dat ook lastig voelt voor hem. Wat je zegt over de kwetsbare kinderen en zwangere juf op school begrijp ik ook wel. Ik zou daarom misschien ook hierover nog met de juf contact op nemen? Hoe staan zijn er in? Wat adviseren zij?

Wat verdrietig dat de corona zo'n impact op hem en jullie heeft (gehad) .

NORAH1979 en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier waren zoontje en ik positief, maar ik moest dochter gewoon ophalen uit school (zij was negatief). Toen mn man, paar weken eerder, positief testte en ik door mn rug was gegaan moest hij dr wegbrengen en ophalen. Ik kon echt geen auto rijden, zelfstandig van een stoel afkomen was al een dingetje.

Voelt ff "verkeerd" maar goed, oma dr laten ophalen/brengen leek me ook niet zo'n strak plan.

Leg je zoontje vooral uit dat corona verschillende versies heeft gehad. De eerste versie kan je niet vergelijken met de huidige omicron. Dat hij angstig is, is heel begrijpelijk gezien zijn ervaring maar omicron is zo sneaky dat voorblijven echt onmogelijk is, zelfs ons is dat niet gelukt.

Wij ontwijken t ook als een malle en serieus ons sociaal leven is echt nog altijd minimum van t minimum, en vervolgens krijgt kleine man t vermoedelijk via t CB mee met zn vaccinatie. Man via een verplichte teamdag van zn werk via een collega. Dat werd nr 11 van de 36 na dat "gezellige dagje". Ben je dan 2 jaar aan t ontwijken.

Oma vervolgens via zoontje gekregen in t weekend, testte negatief voordat we er heen gingen, net als de rest van ons gezin. Ze had m alleen de fles gegeven maar toch besmettelijk.

Terwijl maandag KDV had (was erna en wederom negatief, checkten we omdat personeelsbezetting super krap was) en daar t weer niet overbracht, terwijl de leidster heel de dag met m aan t sjouwen is geweest.

Dochter heeft combi met griep gehad, ze heeft peuterastma en was ff flink beroerd, maar ging gestrekt net als dr klasgenootjes (die allemaal negatief bleven maar goed beroerd waren van de griep). Had ze alleen corona gehad had ze vermoedelijk net zo weinig last als mn man, ik en de baby van bijna 4 mnd.

NORAH1979 vindt dit leuk.
  7. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Vermoedens zijn ook dat het een angststoornis wordt en dit in combinatie met zijn ass maakt dat het erg lastig is voor hem om hier wat flexibeler in te denken. Hij staat op de wachtlijst voor hulp.

8. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Het liefst zou hij thuisblijven en mij zoveel mogelijk vermijden haha en aangezien mijn hoofdpijn gisterenochtend zo heftig was, heb ik hem thuisgelaten.

Het voelt voor mij ook gewoon niet ok om kinderen die mogelijk besmet zijn naar school/opvang te sturen. En juist omdat ik me niet kan afzonderen thuis, is de kans best aanwezig dat ik de oudste besmet. Het is niet het ziek zijn waar ik zelf moeite mee heb, maar om alle regels en gedoe eromheen. De heftigste ziekengolf hebben ze nu achter de rug. Met man en macht hebben ze geprobeerd school zoveel mogelijk draaiende te houden. Ik wil dat graag zo houden.

Nu heeft hij een week geleden z'n 2e vaccinatie gehad, dus ik hoop dat dit iets doet voor hem.

Nu ik terugdenk denk ik dat de jongste het al gehad heeft. Wij begonnen vorige week vrijdag beide met klachten, maar ik testte nog negatief.

9. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Bedenk je dat de rest van de wereld gewoon door gaat, ook met Corona. Ik sta er vrijwel de hele dag bloot aan en ik doe alles en kom overal, net als mijn gezin.

10. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Vast, maar ik zit wel weer met een uitdaging als mijn kids niet naar school/opvang kunnen, omdat ze daar te kampen hebben met personeelstekort omdat er mensen niet mogen werken omdat ze corona hebben. Op mijn werk is het megadruk, omdat er mensen ziek thuis zijn, waarvan er een paar te kampen hebben met een enorme nasleep omdat ze corona hebben gehad. Wij hebben een klein team en voelen dat echt nog steeds, elke dag.

11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ach wat heftig! Kan me voorstellen dat dit in combinatie met ASS lastig te overzien is voor hem. Goed dat hij op de wachtlijst staat voor hulp. Bij mij is dit op de kinderleeftijd niet gebeurt. Goed dat jullie er op tijd bij zijn! Beterschap voor jou.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mondkapjes op en raampjes open in de auto? 7 km is goed te overzien.

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het klinkt hard maar zou bijna hopen dat je zoon het krijgt. Alleen zonder klachten dan, of milde klachten. Dat helpt hem misschien over zijn angst heen komen.
    Wat je ook beslist met isolatie en wel of niet naar school brengen, doe wat goed voelt voor jullie. Sterkte!

NORAH1979 vindt dit leuk.
  14. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Inmiddels ben ik er zelf overheen, maar ben er wel een paar dagen beroerd van geweest. Zijn vader wou hem ook niet naar school brengen en mijn partner zat in het buitenland ivm werk. Ik heb hem dus thuis gehouden iom school.
    Afgelopen zaterdag was ik 24 uur klachtenvrij, maar toen kreeg de jongste het.
    En die was zo ziek, dat we maandag ook thuis gebleven zijn.
    Zo ziek als hij ineens werd zo snel knapte hij ook weer op, dus sinds gisteren (dinsdag studiedag), breng ik de oudste weer naar school. Hij draagt zelf een mondkapje en we ventileren.

Voor de jongste wel even sneu, want hij heeft deze week 2 wenochtendjes op school die nu niet door kunnen gaan. Nu hopen dat de rest van het gezin niet ziek wordt, anders zie ik zijn verjaardag ook nog in t water vallen in t paasweekend. Dan wordt hij 4 en gaan we het voor het eerst weer groots vieren.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dan hoop ik ook dat de rest het bespaard blijft. Succes!

Deel Deze Pagina