Hoi, Ik heb een dochtertje van 4 maanden en het is al 4 maanden een ramp. Ze heeft heel veel last van krampjes(lucht) en reflux. Ze heeft 1 maand geleden gedurende 1 week in het ziekenhuis gelegen en daar constateerde ze relfux. Ze heeft hiervoor losec (10mg) gekregen en JBPM. Maar we merken dat ze nog heel veel last heeft van huil- en schreeuwbuien. Na haar melk gedronken te hebben, is ze heel onrustig en gaat dan af en toe ook schreeuwen van de pijn. Ze maakt zich dan ook heel klein. Ze stop dan ook haar handje helemaal in de mond en lijkt dat ze van de pijn erop gaat bijten. Ook merken we als ze last heeft dat ze aan het slikken is en af en toe komt er dan ook melk uit haar mondje. Ook na 1 of 2 uur nadat ze heeft gegeten, komt nog wat melk naar boven. Ik moet zeggen dat dit niet naar zuur ruikt, maar ze heeft er gigantisch last van. Ze ligt dan ook heel vaak onrustig in haar stoeltje met haar beentjes te trappelen. Ook heeft ze heel vaak slaap maar kan van de pijn of wat het ook is niet slapen. We weten het even niet meer. De kinderarts heeft nu de losec verhoogd naar 20mg. Komt dit iemand bekend voor?
jeetje meid wat zielig ! tis in ieder geval heel duidelijk dat ze buikpijn heeft ! Als de verhoging van losec niet helpt zou ik toch bij de kinderarts aan de bel blijven trekken ! mss zou je een andere melk poeder kunnen / mogen proberen ?!? ( mijn zoontje heeft coeliakie en toen we dit nog niet 100% zeker wisten mochten we over op nutrilon soya melkpoeder , zijn darm reageerde daar heel erg goed op en hij was met 4 dagen van zijn diarree af ......even als voorbeeld ) wil je wel heeel veel sterkte wensen ! hoop dat je snel weet wat ze mankeerd !
hier ook een meisje die reflux heeft gehad en de eerste 4 maanden alleen maar gekrijst heeft naar het ziekenhuis geweest zantac gekregen en jbpm gekregen..dat was hier voldoende??ik zou gewoon weer naar de arts gaan blijkbaar zit er bij jullie meisje nog iets dwars?heel veel sterkte en hou vol he??!!er komt echt wel een betere tijd hoor!!
ze heeft eigenlijk nooit diaree. haar ontlasting is vaak hard en moeten we ook altijd maaisolie gebruiken in haar voeding. zal het een allergie kennen zijn? ze eet al hypo allergeen voeding
Hier hetzelfde, hier lijkt jbpm en zantac nu goed te werken. Ze slaapt sinds gisteren overdag wel op haar buik, op haar rug lukt absoluut niet. Dus misschien een tip, ik denk dat het prettiger op de buik slaapt met reflux. Als wij naar bed gaan leggen we haar op haar rug en dan slaapt ze de nacht door. Allergie zou het ook kunnen zijn in combinatie met reflux. Ik zou sowieso eerst met de kinderarts overleggen en misschien koemelkvrije melk gaan geven. Ik ben op dieet (borstvoeding) en als alles hier goed blijft lopen met de jbpm/zantac/buikslapen ga ik weer melkproducten gebruiken om te kijken of het wel een allergie is.
Tuurlijk het kan heel goed een allergie zijn ! nutrilon soya melk is de enige die vrij is van alle allergieen zeg maar ( behalve soya zelf dan ) Dat haar ontlasting zo hard is hoort niet he , tis goed dat je die olie gebruikt maar hou ik je achterhoofd dat het ook bij een patroon kan horen zou ik zeggen. persoonlijk zou ik weer overleggen met de kinderarts .
Heel herkenbaar! Ons meisje bleek naast de verborgen reflux ook een kma te hebben. Waar ze in het ziekenhuis achter zijn gekomen door verschillende voedingen te proberen. De artsen wilden eerst niet geloven dat ze het had omdat het niet in onze families voorkomt. En omdat ze de neocate (voeding voor kma) niet wilde drinken dachten ze dat ze het niet had. Tot ze daarna weer gewone hypoallergene voeding gaven en ze van top tot teen onder de uitslag zat en diarree/krampen had. Verschrikkelijk voor Pien, maar gelukkig zagen ze met eigen ogen wat ik al die tijd heb vermoed! Nu krijgt ze nutramigen waar ze na een week al een heel ander kindje van werd en waardoor ook de reflux bijna verdween. Mijn ervaring zegt dat medicijnen (voor reflux) niet werken als kindjes ook een kma hebben waar ze geen speciale voeding voor krijgen. Oh ja, moeite met ontlasting heeft Pien ook gehad, ik heb ook olie door de voeding gedaan voordat ik wist wat ze had. Soja zou ik (nog) niet geven, omdat ze ook daar een allergie voor kunnen ontwikkelen. Heel veel sterkte, en hopelijk wordt het snel beter voor jullie!
heb een dezer dagen nog met de KA gesproken en vroeg of het een allergie zou kunnen zijn. Hij zei dat deze symptomen geen koemelkallergie is, maar je weet maar nooit.
Herkenbaar, hier hetzelfde gehad! De reflux kregen wij goed onder controle met Zantac maar de uitslag bleek door koemelkallergie te komen. Reflux gaat ook heel vaak samen met KMA. Zou toch gaan aandringen bij de arts voor andere voeding, baat het niet dan schaad het ook niet hoor! En t is zo zielig als om je kindje zo te zien! Succes hoor!
Klopt inderdaad, de symptomen overlappen elkaar. Ik zou een recept voor nutramigen vragen en kijken of daarmee de klachten minder worden, al dan niet verdwijnen. Hypoallergene voeding die je gewoon in de winkel koopt, is er om een allergie te voorkomen, wanneer je kindje de allergie al heeft, helpt gewone hypoallergene voeding niet.
Hoi, Onze dochter had ook reflux en kreeg losec (en later nog een hele reeks andere medicijnen). Ze kreeg daar heel erge buikpijn van. Navraag bij de kinderarts leerde ons dat dat een bijwerking was van de losec (en andere maagzuurremmers); de aanmaak van maagzuur wordt geremd, waardoor de eiwitten in de voeding niet goed verteerd worden en zo in de darmen komen. Dat veroorzaakt erge buikpijn! Bij onze dochter was de enige oplossing stoppen met de medicatie.
Wij hebben met ons zoontje ook deze problemen gehad, onze kinderarts zij direct het is geen KMA, maar inderdaad last van reflux, maar ik was er mede door dit forum van overtuigt dat sven wel KMA had, tot onze grote spijt. meer als 2 maand aan de peptie gezeten, klooien met indikken enz van de voeding en maar blijven spugen. uiteindelijk de provicatietest gehad, de blinde, en nee hoor geen KMA, weer over op gewone voeding, wel tegen spugen en krampjes van bonbebe, en hij spuugt niet meer, voor we aan de pepti gingen gaven we omneo, dit beviel ons zo wie zo niet, vandaar dat we nu een ander merk gekozen hebben. ik denk dus niet gelijk aan KMA, maar meer aan reflux, en dat is inderdaad de voeding goed indikken, niet te grote flessen geven, liever een flesje meer per dag maar dan met minder grote hoeveelheden, hielp hier in het begin ook goed. en eventueel een ander medicijn vragen, wij kregen gelijk nexium, best pittig medicijn en omdat ik niet geloofde in de reflux hebben we dat maar 2 dagen gegeven. het staat hier nu nog in de kast. Ik vind dat veel mensen hier op het forum wel snel roepen klinkt als koemelkallergie, tuurlijk het is goed om er direct over te praten met je kinderarts, helaas heb ik haar advies in het begin in de wind geslagen, maar ondertussen vertrouw ik blind op haar zeg maar, echt overleggen met je arts, en tuurlijk blijven lezen, en ervaringen delen, maar neem het niet gelijk over als dit is het, uit eigen ervaring heb ik daar dus spijt van gekregen.
Sinds twee dagen geleden zijn we begonnen met Nutragimen voeding. De kinderarts wil toch kijken of ze geen kma heeft. Na hoeveel dagen zou je een verbetering moeten merken?