Afgelopen voorjaar hebben wij voor onze bruiloft 'weekendje weg-bonnen' gekregen die we kunnen besteden tot en met april 2009. Nu ben ik inmiddels 15 weken zwanger, er staat in oktober al een weekendje weg gepland, daarna wordt het een nogal drukke periode met Sinterklaas en kerst. Begin volgend jaar komt het weer niet uit bij mijn man om nog even weg te gaan, dus waarschijnlijk willen we de bonnen gaan gebruiken als onze kleine er is. Aangezien ik half maart ben uitgerekend en de bonnen dus geldig zijn tot eind april, zal ons ukkie hooguit anderhalve maand zijn als we een weekendje weg gaan. Hebben jullie leuke tips waar we naartoe kunnen gaan om onze kleine? Aan de andere kant twijfel ik nog steeds of het wel verstandig is of we dan weg zullen gaan en of we er tegen die tijd wel plezier in hebben om weg te gaan. Deze ervaringen van jullie zijn natuurlijk ook welkom
Het klinkt misschien nu als niet voor te stellen, maar misschien is het een idee om op het laatst van de bon, dus als de kleine 1,5 maand is, met zijn tweeen weg te gaan? Dan kunnen jullie samen genieten van een weekendje doorslapen en bijkomen van de eerste anderhalve maand. Ikzelf heb het pas aangedurfd toen de kleintjes een half jaar waren, maar als ik eerder had geweten hoe uitgerust ik terugkom van een nachtje of weekendje weg, dan had ik het veel eerder gedaan! Wij hebben net afgelopen weekend weer een nachtje hotel gedaan, dagje scheveningen en tarzan en een dagje sauna. We kwamen als herboren terug! Ik zal het een ieder aanraden af en toe je kinderen uit te lenen aan opa's en/of oma's. Leuk voor de kids, leuk voor de grootouders én natuurlijk leuk voor jezelf! Maar denk dat dit iets is waar je pas over kunt beslissen als je kind er eenmaal is, dan weet je wat je hormonen met je doen, als ze zo heftig zijn als die van mij kun je misschien beter iets uitzoeken waar je de kleine mee naar toe kunt nemen.... Wellicht hebben anderen dáár nog tips voor! Geniet nu nog maar lekker van je zwangerschap en veel plezier met jullie weekend in oktober!
Ligt er ook maar aan of je borstvoeding gaat geven of niet... Ik heb Eva liever bij me dan een heel weekend aan de kolf te hangen . Ik zou niet gaan als de kleine er is, de eerste maanden had ik daar echt geen behoefte aan. Maar goed dat verschilt ook per persoon. Ik zou in oktober of november gewoon nog lekker gaan!
Ik zou het gewoon doen in april volgend jaar. Zo'n baby van 6 weken interesseert het toch niks waar je bent, als er maar een bed en eten is. En het is juist lekker om dan even met het gezin er tussenuit te gaan. Niet te ver weg, zodat je niet lang hoeft te reizen voor je er bent. En er lekker van genieten!
Ik zou ook gewoon in april gaan hoor. Als ze zo klein zijn neem je ze nog heel makkelijk mee in de wandelwagen bijv. als je zelf wilt gaan uit eten of zo. En je kan er ook al mee gaan zwemmen. Dus lekker gaan. Zou dan wel voor een bungalowpark kiezen trouwens.
Het ligt allemaal maar net aan je kindje.... Eva hebben we nooit mee uit eten genomen, die sliep echt niet in de kinderwagen als we er niet mee liepen, alleen wiebelen werkte niet (eigenlijk sliep ze alleen 's nachts, en overdag haast niet). Was geen doen, heb zelfs een etentje afgezegd met familie (ik geloof dat niemand het echt begreep, maar met Eva kon het echt niet). En je weet van tevoren niet hoe je kindje is, maar wel dat je nu nog makkelijk met z'n tweetjes weg kan. En ik geef borstvoeding en van 3 tot 8 weken was het voeden echt geen pretje doordat Eva zo onrustig was. Ik was het liefst zo veel mogelijk thuis en zeker niet een heel weekend weg.