Welke slaaptraining gebruiken bij groot bed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sneeuwklokje22, Jan 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo meiden :)
    Sinds onze dochter in een groot bed slaapt is het mis hier, ze sliep de eerste dagen goed en daarna wou ze niet meer in slaap komen en werd ze snachts wakker.
    Nu ben ik 20 week zwanger en heb een man in ploegen, nu breekt het me wel een beetje op. Als ze eindelijk in slaap is ( met geaai, wiegen etc tussen 19:00 en 22:00) word ze sochtens tussen 5.00 en 6.00 wakker. We zitten dus eigenlijk in een cirkel waar we niet goed uitkomen. Zijn er moeders die dit herkennen? Hebben jullie hier een slaap training voor gebruikt?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    Ze slaapt dus de nacht door, is alleen vroeg wakker? Ik denk dat er dan 's nachts niet veel winst te behalen valt. Misschien dat je haar kan leren 's morgens nog even in bed te blijven liggen met wat boekjes zodat je zelf ook even kan blijven liggen? Of de middagdut met haar meeslapen? Als je man 's avonds werkt (bij ploeg) ook op tijd mee naar bed? Ik denk dat je daar meer slaap mee pakt dan met slaaptraining.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,513
    36,473
    113
    Sommige kinderen zijn gewoon vroeger wakker, hier 3. Wordt wel een keer beter, denk niet dat je er iets aan kunt doen. Zelf op tijd naar bed gaan.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

De nacht slaapt ze door alleen savonds pas heel erg laat. Wij moeten bij haar zitten en haar aaien en wiegen voordat ze slaapt. Als we dat niet doen dan raakt ze in paniek en gaat ze uit haar bed, meteen. We hebben geprobeerd om haar steeds terug te leggen en na 2.5 uur hebben wij het opgegeven. Denken jullie dat we dit vol moeten houden? Tot onze dochter het opgeeft? Of is er nog een andere manier?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Aiden hier slaapt bijvoorbeeld om 20.30 uur en is om 06.00 uur 's ochtends alweer klaarwakker. Hij is altijd al een vroege vogel geweest. Toen hij jonger was, was het zelfs een tijd 05.00 uur geweest.
    Finley daarentegen houdt van uitslapen.

Ik lig doordeweeks ook rond maximaal 22.00 uur in bed.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Overigens zijn beide kinderen hier pas na hun 3e verjaardag overgegaan naar een eenpersoonsbed. Daarvoor lagen ze nog in hun ledikant. De overgang verliep toen ook zeer soepel. Geen gedoe en geen gedonder met telkens het bed uit gaan.

Voor 's ochtends zou je kunnen overwegen om een slaaptrainer aan te schaffen. Zo'n wekker met een schaap die je kunt instellen op bijvoorbeeld 07.00 uur. Als de ogen van dat schaap open zijn, mag je kind het bed uitkomen. Weet alleen niet in hoeverre je een kind van 2 dit kunt leren.
    Die wekkers staan vaak te koop op Marktplaats.

7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,506
    10,409
    113
    Hoe oud is ze? Slaapt ze nog overdag? Misschien stoppen met wiegen en aaien om te leren dat ze zelf in slaap kan vallen.
    Onze uk sliep toen hij klein was ook niet zonder wiegen en heeft het ook moeten leren, duurt even maar zijn nachten werden beter omdat hij niet schrok en alleen was.

Wij hebben ook een vroege vogel maar vroeg opstaan is lang niet zo erg als je een goede nacht hebt gehad. We leren hem nu wel uitstellen door te zeggen mama/papa moeten even wakker worden we komen zo, soms slaapt hij verder maar meestal kunnen we 15 min rekken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,513
    36,473
    113
    Ja, maar misschien niet een die jij voor ogen hebt. Mijn zoontje slaapt bij ons in bed. Hij slaapt alleen ook veel lastiger.

Share This Page