Niet in slaap kunnen komen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Het zal wel weer een sprong zijn, maar onze dochter komt momenteel heel moeilijk in slaap. Ze is duidelijk moe (gapen, oogjes wrijven) als ik haar naar bed breng. Maar vervolgens ligt ze nog gerust een uur wakker, je ziet dan (we hebben zo'n babyfoon met camera) dat ze wel in slaap wil vallen, maar het gewoon niet lukt. Ze pakt steeds haar duimpje, maar is gewoon lichamelijk onrustig. Soms valt ze dan alsnog in slaap, soms begint ze te huilen en haal ik haar eruit. Gevolg is vaak dat ze 's avonds dan oververmoeid is en helemaal overstuur raakt.

Heeft iemand tips om haar te helpen in slaap te vallen? We hebben al een ritueeltje voor het slapen gaan en doen bijvoorbeeld ook geen wilde spelletjes meer voor ze naar bed gaat.

2. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Herkembaar.... Mijn kleintje ligt sinds n week ingebakert en hoewel nog niet alles vlekkeloos verloopt..... Word ze er wel rustig van.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Er is wel wat verschil van leeftijd. ;) Die van ons is echt te oud om in te bakeren, ze is bijna een jaar.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Heb je het nu alleen over de middag?

Hier heeft mijn dochter ook zo'n periode gehad. Wat wel eens hielp was om haar eerder in bed te leggen, dus voordat ze ging gapen en in haar ogen ging wrijven. Het gebeurde ook wel dat ze ging huilen, maar dan deed ik hetzelfde als 's nachts. Er wel uithalen, maar op haar kamer blijven en na een minuut of 10 weer proberen. Pas wanneer dit tot 2 keer toe niet werkte, haalde ik haar eruit en ging ze er 's avonds vroeger in. Soms al wel om half 6 haha.

Op een gegeven moment is dat ook weer voorbij.... :D

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier nu ook vaker huilen en dan echt tot overstuur aan toe. Gisteren heb ik haar na een uur wakker in bed maar uit bed gehaald 's middags, 15 min in de box, slokje drinken en er weer in. Toen sliep ze 2 uur! En net ook een drama. Steeds gaan staan, huilen en als je binnen komt: big smile. Denk toch verlatingsangst oid. Net toch maar even laten huilen en al snel werd het toch stil. Wel 1,5 uut later. Daarvoor lag ze rustig nog een uur te brabbelen en sliep ze toch in.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Echt een sprong op die leeftijd idd.

Volgens mij legden wij haar toen ook eerder in bed, terwijl we normaal goed op haar signalen letten. Maar op een gegeven moment keken we iets meer naar de klok en gingen er vanuit dat ze moe was, ook al had ze nog niet gegaapt of in dr oogjes gewreven.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Gewoon een laken om dr heenwikkelen :D:p

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Haha, nou dat laken laat ik maar zitten.
    Denk idd dat het het begin is van de 13maanden sprong. Ze heeft het vrijwel bij elk slaapje. Ze heeft echt moeite om in slaap te komen. Ze kan inmiddels ook kruipen (kon eerder niet vooruit komen) dus ik denk dat ze daardoor meer indrukken opdoet en dat dat wellicht meespeelt in het moeilijk kunnen slapen. Eerder in bed leggen is natuurlijk te proberen! Gisteravond hebben we haar een tijd lang in bad gehad zodat ze goed moe en lekker rozig was, toen sliep ze in 5 minuten!

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik was denk ik zelf nog niet wakker:D... Niet gezien.hihi
    Succes !

Deel Deze Pagina