Over naar nieuwe kamer met groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen binnenkort een kleintje erbij en zoontje van 2 krijgt een nieuwe slaapkamer. Het is al ingericht en we hebben er gisteren voor het eerst gelezen en dat vond ie leuk, sowieso keek hij er al vaak even rond. Nu wilde ik het allemaal langzaam aan doen, zijn ledikantje er eerst nog neerzetten en 's middags beginnen, niet direct een hele nacht. Nu vroeg manlief gisteren uit het niets aan hem of hij al op het grote bed wilde slapen en hij zei ja. Zo had ik het totaal niet in mijn hoofd, maar had zoiets van 'nou toe maar dan', terwijl de rustige manier meer mijn idee was. Zijn knuffels en alles lagen op bed, maar het werd een drama, dus er maar weer uitgehaald en in zijn oude slaapkamer neergelegd. Nu ben ik bang dat het verpest is en dat ik het gewoon had moeten doen zoals ik zelf wilde. Kan iemand me nog een tip geven?

Wel of niet ledikantje in nieuwe kamer zetten en daar eerst in laten wennen of direct grote bed?

Wel of geen slaapzakje meer aan in grote bed?

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Toen mijn oudste overging naar haar nieuwe kamer is dit eigenlijk in 1 keer gegaan. Van te voren heeft ze wel geholpen met inrichten en meubels in elkaar zetten. Maar ze ging meteen over in haar nieuwe bed, kamer en meteen snachts. Smiddags sliep ze al niet meer. En eigenlijk nooit problemen gehad!
    Eigenlijk niet echt tips hoor, maar persoonlijk denk ik dat je beter in 1 keer over kunt gaan. Wel ledikantje, dan weer groot bed Smiddags weer anders lijkt me alleen maar verwarrend voor een kind.

Succes ermee! Wat worden ze dan in een keer groot hè?

3. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Hier ook geleidelijk gedaan. Ons dochtertje was 20 maanden toen kleine kwam. We hebben haar eerst op haar nieuwe kamer gelegt in een ledikantje, dit deed ze meteen super goed. Ze heeft zelf geholpen met alle spulletjes over te brengen naar haar nieuwe kamertje. Nu is ze net twee geworden en heeft ze nieuw bed gekregen. Ze vind het helemeaal geweldig en slaapt vanaf het begin super

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.263
    6.158
    113
    Jammer dat het geen succes was, had leuk geweest, zo in 1 keer. ;)
    Ik zou zn ledikantje in de nieuwe kamer zetten en kijken hoe dat gaat. Dan zou je kunnen kijken of ie in een slaapzak in zn nieuwe bed wil slapen. En ten slotte lekker in zn pyama. Maar daarvoor heb je alle tijd, het belangrijkste is denk ik dat ie in de andere kamer slaapt (baby op zijn 'oude' kamer?). Evt een extra ledikantje is zo van mp geplukt/baby in de wieg.

Wat wij hebben gedaan is een peuterkamer gekocht met een bedje wat je dus kon ombouwen van ledikant naar peuterbed. Daar heeft ie eerst een tijd ingeslapen, zusje werd toen geboren, een maand later is ie overgegaan naar zn peuterbed en nog een maand later zn slaapzak uit. Is allemaal prima gegaan.
    Zo kon ik er ook langzaam aan wennen dat ie al zo groot werd :)

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou gewoon doorgaan met de methode die je wilde doen. Dus langzaam aan.

Wij hebben het wel in 1 keer gedaan, met als gevolg dat ik haar niet meer op bed mag leggen? Maar manlief wel...? Bij mij is het huilen, maar bij mijn man accepteert ze het wel. Dus als het naar bed gaan drama is op zn nieuwe kamertje, kun je het ook eens door je man laten doen. Misschien werkt dat bij jullie ook.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk toch dat ik ledikantje maar overzet en dan inderdaad niet steeds ga wisselen van kamer, maar meer duidelijkheid. Als hij zelf dan van ledikant over wil naar grote bed (wat er dan dus naast staat) is dat prima!! Baby gaat toch eerst in de wieg en ben al over 3 week uitgerekend, lukte allemaal niet eerder dit verhuizen. Maar nu wil ik zijn oude kamertje ook graag 'afsluiten' als kamer voor hem en dus babyspul er in zetten, maar hij is nog niet zindelijk en op de nieuwe kamer is geen commode. Ik was dus van plan om hem te verschonen op zijn oude kamer. Das dan zeker weer niet zo handig?

7. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    SNIGLAR Commode - IKEA

Wij hebben deze van ikea gekocht is niet zo duur maar wel handig. bovenop een aankleedkussen en onderop de spulletjes. Misschien is dat een idee

8. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL

Hmmm niet echt wat ik mooi vind, maar wel een hele bruikbare tip denk ik. Misschien kan ik daar es even verder op googlen, zoiets maar net ff anders en het liefst wit

9. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Nee hij is inderdaad niet zo mooi, maar hij neemt niet veel ruimte in beslag. daarom hebben wij voor deze gekozen. Je kunt ze ook een andere kleur lakken. Gaat heel gemakkelijk, heeft een vriendin van mij ook gedaan. Succes ermee.

groetjes

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben ook maar 1 commode, op de babykamer. Is hier geen probleem. Wel is het handig om beneden ook een verschoonkussen te hebben, zodat je de baby beneden kunt verschonen en je niet telkens je dreumes alleen hoeft te laten.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Mijn ouders hebben een witte met 2 planken er onder van Ikea van Hensvik.

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij ons is het wat anders gelopen, omdat er bij ons 2 bij komen. dus denny blijft op de kleinere kamer en de 2ling komt op de wat grotere kamer. maar ik had het zelf willen aanpakken zoals jij. eerst het ledikant en eerst 's middags en dan stapje voor stapje, zodat hij al aan het kamertje gewend zou zijn. ik denk niet dat het nu al verpest is voor je kleine hoor, komt vast wel goeed, maar ik zou nu wel mijn eigen gevoel volgen

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 sneeuw, 2 aug 2012
    Laatst bewerkt: 2 aug 2012
    Dat was ook eigenlijk mijn bedoeling in eerste instantie, maar wil hem de oude kamer graag laten vergeten als zijnde 'zijn' kamer, maar misschien is die associatie er inderdaad niet met alleen verschonen, moeilijk. Heb inderdaad alles voor beneden wel al dubbel klaarliggen.

We hebben zojuist weer even liggen dollen op zijn grote bed in nieuwe kamer en daar ook lekker voorgelezen. Eigenlijk al zijn speelgoed staat er ook en meerdere knuffels in bed. Ging prima, zei zelfs dat hij het een mooie kamer vond. Heb maar niet gevraagd of hij er ook wilde slapen haha. Zo wil ik het nog een dag of 2 doen denk ik en dan moet het maar gebeuren en dan wel overdag. Twijfel nu eigenlijk nog tussen ledikant meenemen of toch maar direct in nieuwe bed.

Wel fijn dat jullie willen meedenken.

En wat naar Babyproject dat jij je kleine nu niet meer zonder gejammer op bed kan leggen, hoop niet dat dat lang duurt voor je. En als je het samen doet dan? Doen wij ook wel es nl.

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad een optie kunnen zijn, helaas wel wat duurder en toch ietsje meisjesachtig ad bovenkant vind ik (hoezo een zeur hihi). Ik denk er nog even over na of we er nog eentje bij willen. Dank iig voor de tip!

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik zou hem gewoon meteen met middagslaapje in het neiuwe bed leggen, hier is hij met 1,5 in zijn peuterbed gaan slapen en ging vanaf middagslaapje meteen goed. Verschonen doe ik hem gewoon op zijn bed en de commode staat op de babykamer.

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dacht dat hij net al lang sliep, ik lag lekker op bed te internetten en roept ie mij, ikke ff kijken, zegt ie 'ik op groot bed........'. Ik dus in twijfel, bedoelt hij ons bed (daar mag ie 's ochtends nog wel es ff verder slapen en als hij ziek is) of zijn nieuwe bed. Dus ik zeg dat het goed is, maar niet op het bed van pappa en mamma en of hij echt zijn nieuwe bed bedoelt. Ja dus, nou ja, ikke met hem naar nieuwe kamer, gaat lekker ff liggen maar wil graag dat ik erbij kom. Wederom twijfel bij mij........maar hij kan heerlijk tegen je aan gaan slapen en dacht, ach waarom niet........ Maar meneer wilde een heleboel vertellen van zijn nieuwe kamer, haha, ook nog wel weer grappig. We hebben alles gehad, van plafond tot 'dingetjes' in zijn bed etc. etc. Zag er na dik half uur niet uit dat hij ging slapen, hij bleef maar kletsen, dus heb hem uiteindelijk maar weer in zijn ledikant in oude kamer gelegd en hij sliep daar weer direct. Heb wel even geprobeerd of hij alleen wilde liggen, maar toen wilde hij mij achterna klimmen en ik had geen zin in drama net als gisteren, wilde immers overdag beginnen. Zal dit even een wenfase voor hem zijn? En zal hij eraan wennen als we er even naast komen liggen. Tjongejonge, wat ben ik hierin een twijfelkont zeg, maar komt ook gewoon omdat we niet veel tijd meer hebben, had ik ook liever anders gezien maar ja. En ik wil zelf ook nog beetje rust pakken eigenlijk.

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik zou er in ieder geval niet bij gaan liggen, gewoon zorgen dat hij extra moe is, houd je hem half uurtje/uurtje langer op ofzo, en dan in zijn nieuwe bed leggen morgenmiddag, dan vallen ze meestal wel snel in slaap.

Maar als je erbij blijft wordt dat weer gewoon en is dat weer moeilijk afwennen, dus dat zou ik niet doen, hij ligt hier ook wel eens te kletsen en te doen, maar ik laat hem gerust zijn gang gaan, gaat vanzelf slapen. Ik heb trouwens nog wel een slaapzak aan en dat gaat erg goed, hij komt daardoor ook zelf zijn bed nog niet uit, dat is nog een beetje het 'knusse/hechte' van slapen, zodra ik die zak aan doe snapt hij dat hij moet slapen. Maar wel in een groot bed.

18. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #18 sneeuw, 4 aug 2012
    Laatst bewerkt: 4 aug 2012
    Tjonge, had echt niet verwacht dat het direct soepel zou lopen maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Ledikant kan de draai niet maken naar de nieuwe kamer, die wilde ik er eerst tijdelijk naast zetten. Demonteren en opnieuw opzetten heeft manlief niet zo'n trek in, wat ik kan begrijpen, want straks moet het weer voor de baby. Nu heb ik hem zojuist weer in nieuwe bed gelegd en hij wilde dat ik er even bij kwam liggen, prima, maar weer alleen maar kletsen en doen. Dus ik heb duidelijk gemaakt dat ik boven zou blijven maar dat hij lief kon gaan slapen. Maar ja, dan kruipt ie steeds uit bed........zucht.........dus maar weer in ledikant in oude kamer gelegd en na 5 minuten huilen is hij nu stil. Zo maak ik er zelf een zootje van volgens mij. Ik wilde zo graag ledikant naast nieuw bed zetten, denk dat het dan uiteindelijk best gelukt was, dan kan hij niet meer weglopen en toch wennen ad nieuwe omgeving. Ben over paar week uitgeteld en had zo gehoopt dat ik dit van tevoren nog klaar zou krijgen eigenlijk. Zijn kamer is al helemaal leeggehaald en verder klaar voor de baby, dus helemaal teruggaan vind ik niet echt een optie, maar volgens mij maak ik het mezelf ook beetje moeilijk door niet consequent hierin te zijn.

ps. dacht dat ie sliep maar nee dus, ook maar weer uit ledikant gehaald en dan maar geen middagslaapje en hopen dat hij vanavond doodmoe is. Brr zie er nu al tegenop, maar zal het niet laten merken hoor

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Herkenbaar! Maar ik zou niet steeds naar het ledikant teruggrijpen, dan blijft het een spelletje! Hier heb ik ook ca 2 maand voor de baby kwam, dochter in haar eigen kamer gelegd (Ze sliep tot die tijd bij ons!) in een peuterbed. Wij blijven bij haar zitten tot ze slaapt, hebben dat altijd al gedaan. Hou er nu ook rekening mee dat je het traphekje altijd dicht doet, ze kunnen tenslotte hun bed en kamer uit!

Ik zou zelf bij een middagdutje als hij zelf zegt "grote bed" naar het grote bed gaan, en volhouden. Het kan even lang duren, en anders slaapt hij maar niet? Maar door steeds naar het ledikant in de oude kamer terug te grijpen is het een leuk spelletje en weet hij echt niet waar hij nou aan toe is!

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 sneeuw, 4 aug 2012
    Laatst bewerkt: 4 aug 2012
    Jij ook dank Suusjeuh voor je reaktie. Zoonlief had vanmiddag dus niet geslapen en zou nu dus heel moe moeten zijn. Net lekker in bad geweest, wilde zelf lezen en poetsen op nieuwe kamer, maar toen hij moest gaan liggen werd het huilen geblazen. Paps is er naast gaan liggen en na een kwartiertje kletsen, hoor ik nu niets meer, alleen gesnurk van pappa haha. Maar durf nu niet boven te kijken omdat hij misschien wakker wordt van traphekje. Grote kans dat ze er nu beide liggen te slapen dus. Maar ja........hoe verder........ben benieuwd. Hoop niet dat hij nu tegen middernacht wakker wordt en bij ons wil liggen of zo. Denk dat we er inderdaad maar tijdje bij moeten gaan liggen bij het inslapen als hij dat graag wil. Op zich heb ik daar geen problemen mee, zal vanzelf wel alleen gaan lukken lijkt me. Iemand dit ook gedaan? Wij zijn niet zo van het laten huilen, zeg maar.

ps....jaaa, ze slapen

Deel Deze Pagina