Ons dochtertje slaapt eindelijk. Pfff. Jemig. Ben er zelf doodmoe van. Snap er niks van. Soms wil ze wel eens wat moeilijker slapen maar meestal gaat het slapen erg goed. Nu sliep ze pas om 22.30. Zo ken ik haar helemaal niet. Zat wel de hele tijd op haar vingertjes te kauwen. Dus heb wat Dentinox op haar tandjes gesmeert en maar een paracetamolletje gegeven. Hou ik eigenlijk niet zo van maar wist ook niet zo goed wat ik moest doen. Nu slaapt ze eindelijk. Wat een ellende zeg. Hoop dat het morgenavond beter gaat. Meer kindjes rond de 6 maanden die 's avonds zo slecht in slaap vallen? En wat doen jullie dan? Uit bed halen of gewoon constant maar weer proberen om in slaap te krijgen? Iemand tips?
Klinkt al het 6 maanden sprongetje.... Eva gaat de laatste dagen ook weer slechter slapen, zal wel de aanloop zijn. Al valt het me nu nog erg mee...
hier hetzelfde. AL 4 WEKEN LANG! Ik ben afgelopen donderdag echt bijna ingestort.. Bijna elke dag is ze vanaf ongeveer 16 uur, tot 22 uur wakker aan een stuk. En dan wel moe zijn en jengelen, maar gewoon niet gaan slapen. Klesten, op handjes kauwen, met aap spelen, boertje dat dwars zit, en op een gegeven moment wordt ze zo moe van zichzelf dan is het huilen. In bedje laten liggen werkt ook niet. Dacht de eerste 2 weken ook tandjes, de dentinox en chamodent dtaan nog naast het bedje, maar dat is het niet - geen tand te zien 4 weken later. Sprongetje allang voorbij. Honger mischien? omdat ze steeds pas weer na de laatste fles ging slapen.. ben dus rijstmeel gaan geven om 19 uur, maar dat is het ook niet. Ze blijft net zo goed wakker. Aaaaaaargh, ik word er zo moe van. Denk nu dat ze haar ritme opnieuw aan het bepalen is ofzo.. Het schijnt dat ze rond deze leeftijd het laatste middagslaapje soms al gaan overslaan. Ik heb het vermoeden dat ze haar ritme opschuift en dat ze dat dan dus maar s avonds doet. Leg me er nu maar bij neer dat het (hopelijk) een fase is...
Als onze zoon weleens zo'n avond had, probeerde ik ook als eerste dentinox.... Hielp dat niet dan om de 10 minuten troosten ( op de kamer, zonodig ff knuffelen en na een minuutje weer in bed) Ging nooit met hem de kamer af en gaf ook nooit een paracetamol als ie geen koorts boven de 38,5 had... Maar goed, ze worden er vaak wel ff rustig van en als je de wanhoop nabij bent, dan begrijp ik het wel hoor Misschien helpt een klein nachtlampje... wij hadden zo'n plafondschijner met kleurtjes en bewegingen... Had ie wat afleiding... ook heeft ie altijd bij het slapen gaan een rustig muziekje uit zo'n trekbloem... Als ie moeite had met slapen deed ik die altijd weer even aan als ik uit de kamer wegging...Soms helpt iets met jouw geur in het bedje ook wel... Succes meid ( denk aan de 6 maanden sprong, dat kan best een heftige zijn)
Misschien volgen het 4,5 en 6 maanden sprongetje elkaar hier wel naadloos op.. ook nog een optie. Hoop wel dat het niet te lang duurt want het is wel vermoeiend...
Vermoeiend is het he? Ik vind het altijd zo sneu, ik heb dan zoiets van, meisje ga toch gewoon lekker slapen! Hier is het nu duidelijk verlatingsangst . Ze zet het op een hartverscheurend brullen zodra ik richting deur loop, maar houdt eigenlijk snel weer op. En begint dan weer. Ik loop dan een paar keer heen en weer om mijn gezicht te laten zien en dan gaat ze wel slapen. Maar ik verwacht wel dat het 6 maanden sprongetje wat heftiger gaat zijn .
Sofie heeft niet veel last gehad van de sprongetjes maar deze dus overduidelijk wel. Net wat ma2be al schreef. Ze wil 's middags rond 16 uur ook bijna niet meer slapen. Dus misschien is dat het ook wel. Ze sliep uiteindelijk gisteravond pas om 22.30 en werd toen wakker om 6.15. Even 1 keer speentje en werd toen wakker rond 8 uur dus dat was wel weer lekker. Hopelijk gaat het vanavond wat beter.