Hallo dames, mijn kleintje heeft al sinds zondag hoge koorts (tussen 39 en 40 in). Ik geef om de 6 uur een zetpil maar haar koorts wil maar niet naar normale waarden dalen. Ze heeft ook diarree en wil geen vocht drinken. Ze wil wel ongeveer 100 mg van haar voeding hebben om de 4 uur. En soms geeft ze alles weer over. Ik heb ors geprobeerd en roosvicee maar ze wil er niets van weten. Ik ben bang dat ze zo gaat uitdrogen. Ik ben al naar de huisarts en huiartsenpost geweest. Ze hebben antibiotica voorgeschreven. Ik heb het vanmiddag gegeven maar ik weet niet of er mee door wil gaan. Ik lees echt geen goede dingen hierover. En ze is toch veel te jong voor antibiotica? Ik weet niet wat ik moet doen? Ze krijgt nu hooguit 300-400 mg per dag binnen en dat is toch niet genoeg?
Jeetje, dat klinkt best eng. Ik zou geloof ik toch morgen maar weer bellen. Is ze verder wel goed te spreken (voor zover je dat weet bij een ziek kindje?) Is ze niet slap of afwezig? Uitdrogen kan best snel gaan bij een kleintje... Op zich hoeft koorts niet erg te zijn. Het is een teken dat haar lichaam zelf aan het werk gaat om de ziekte uit te bannen. Maar of ze genoeg vocht binnenkrijgt, weet ik ook niet. Sterkte ermee hoor!
Ze reageert wel goed. Alleen als de koorts weer heel erg stijgt dan wordt ze slapjes en wil ze alleen maar slapen en bij mij zijn. Het doet me zo'n pijn om haar zo te zien. Ik weet het niet meer hoor. Ze heeft ook bijna geen plasluiers meer.
Stoppen met antibiotica mag je toch nooit zomaar doen?...althans dat dacht ik altijd.. Als ze hoge koorts heeft wil t wel es helpen om haar in een lauwig badje te leggen (niet koud uiteraard) zodat ze haar warmte aan t water kan afgeven! Heel veel succes...heel naar als je poppie zich zo voelt..
misschien toch wat vaker proberen haar een flesje aan te bieden, of water, of lauwe thee, alle kleine beetjes helpen. Wat naar dat je zo de nacht in moet.
Als de koorts zo hoog is, doe ik altijd lauwe natte washandje op de voorhoofd van mijn kind, dat vindt hij het fijn. Als het washandje koud wordt, doe ik het weer in lauwe water. Misschien helpt dit een beetje tot morgen...en ik zou de ha weer bellen. Veel sterkte ermee.
Ik zou zeker de dokter weer bellen ja. En als het echt boven de 40 gaat zou ik wel naar het ziekenhuis gaan. Heel veel sterkte hoop dat het snel beter gaat. Is echt naar als je kindje ziek is. Ik kon ook wel huilen toen die van mij ziek was.
Het gaat nu alweer een beetje beter met mijn kleintje. Ze had vanochtend 39,1 graden koorts. Heb haar toen een zetpil gegeven en ze heeft een beetje pap gedronken. Na een uurtje slapen was de koorts zo goed als weg en om half elf 150 ml melk gedronken. Dus ik ben super blij! Ze heeft nog wel een beetje diarree maar hoop dat dat ook snel beter wordt. Vannacht heb ik haar trouwens 10 keer gecontroleerd maar ze werd niet wakker en had ook geen hoge koorts. Ben ook weer met de antibiotica begonnen maar heb er niet de volste vertrouwen in hoor. Ik kijk het nog even aan en bedankt voor jullie reacties!