Niet in ziekenhuis willen bevallen!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Isabella2020, 1 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Hier ook positief 2x een inleiding gehad en zou het zo weer doen.

    Beide keren geen plastic zeiltjes, leuke verpleegkundige en ook de verloskundige n zonder dat ik ze kende waren ze beide keren echt super. De laatste keer was het gewoon gezellig haha. Echt relaxt.
    Als je ook op de bel drukte kwamen ze direct.

    Ik had geen bevalplan heb alleen gezegd dat ze mij moeten laten/niet teveel praten en zo is het eigenlijk gegaan.

    Is dat er geen 3e op ons lijstje staat maar zou nu zo weer voor het zh gaan.

    Succes probeer het over je heen te laten komen. Je kan het!
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik wou ook graag thuis bevallen, maar moest toch in het ziekenhuis.
    Uiteindelijk heel erg goed bevallen.
    Personeel was erg aardig, het voelde helemaal niet als onpersoonlijk.
    Fijne kamer, die nog steeds als 'mijn' kamer voelt.
    Ik had wel het geluk dat er veel extra personeel was. Een verpleegkundige die ingewerkt werd, verloskundige in opleiding en continue kraamzorg (omdat ik meedeed in een onderzoek hier naar). Mede omdat mijn bevalling vrij snel ging had ik constant ondersteuning, naast mijn vrouw.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    1e en 2e keer wilde ik thuis maar eindigde in het ziekenhuis.
    3e keer "moest" ik ingeleid worden.

    Ik vind het helemaal prima in het ziekenhuis.
    Nooit het gevoel gehad een nummer te zijn gelukkig.
    Geef goed je grenzen aan.
    Bij de derde ook heel duidelijk geweest. Geen onnodige in en uitloop. Geen co assistenten.
    Werd gewoon met rust gelaten en mocht bellen als er iets was.
    Kreeg controle om de paar uur.
    Probeer iets van je eigen mee te nemen. Laken of kussensloop. Voelt het toch wat meer eigen.
    Hopelijk is strippen toch nog gelukt :)
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Rommelt t al?
     
  5. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Vannacht wel.., ik had goede hoop! Maar this volledig stil gevallen. Vanmorgen nog een winkelwagen vol boodschappen gehaald, is dat ook maar gedaan! Kunnen we het weekend door komen, met baby!

    Nu relaxt op de bank, wellicht doet ontspanning me goed. Lees: geeft weeën.
     
  6. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Ik wilde poliklinisch in het ziekenhuis bevallen maar het werd medisch. Mijn ervaring is helaas niet positief.

    Positief:
    - We hadden een verloskamer die modern was ingericht met bad en alles.
    - Ik kreeg na de bevalling rustig de kans om te douchen en bij te komen.

    Negatief:
    Niemand had tijd voor me, ik viel op een gegeven moment steeds buiten bewustzijn na bijna 2,5 uur persweeën te moeten wegpuffen. Ruggenprik was mislukt en deed zijn werk niet, zat scheef waardoor ik mijn rechterbeen niet meer voelde maar de rest van mijn onderlichaam + weeën wel.

    Ze hebben ons gewoon veel te lang laten wachten voordat ze ingrepen omdat ze op de nieuwe gynaecoloog moesten wachten die om half 8 begon en waarmee ze eerst nog mee moesten overleggen. Dit terwijl ik al vanaf ongeveer 05:00 persweeën op 7 cm aan het wegpuffen was. Niemand kwam tussendoor naar de ontsluiting kijken. Ze stonden alleen maar naast mijn bed: "ja sorry mevrouw, u moet echt nog even wachten".

    Mijn dochtertje is uiteindelijk met vacuüm en knip geboren vanwege 'oververmoeidheid van de vrouw'.

    Als toppunt stonden er stagiaires bij mijn bed mee te kijken tijdens de uitdrijving terwijl ik dit absoluut niet wilde. Ik was half buiten bewustzijn en mijn vriend maakte zich echt zorgen en was alleen met mij bezig dus we hebben er niets van kunnen zeggen.
     
  7. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    De verpleegster die bij mij de beschuit met muisjes smeerde was de enige waarbij ik me op mijn gemak voelde en ook zij had heel vaak haar excuses aangeboden (terwijl het zeker niet haar 'fout' was). Ze was overigens ook bij de bevalling aanwezig en gaf aan dat het een van haar zwaarste was. Maar dat kan ze ook gewoon gezegd hebben omdat ze mij bevestiging ofzo wilde geven. Hoewel ik ook weer niet op de bevalling terug kijk als zwaar.. hoogstens pittig :o:

    Het interesseert me geen drol meer dat mijn vriend geen Heerlen op het paspoort wilt.. Als er een volgende komt wordt deze óf thuis of in Heerlen geboren, maar geen MUMC+ in Maastricht meer!
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Ik hoop t voor je. Sterkte.
    En anders aan de seks. Oxytocine (die vrij komt bij seks) kan voor weeen zorgen.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  9. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    @Hoebie

    Ik mag waarschijnlijk gaan kiezen tussen 3 ziekenhuizen omdat alle 3 ongeveer even ver zijn. Ik kan kiezen tussen Roermond, Heerlen (helaas geen sittard meer)en Maastricht. Ik weet dat je in heerlen een eigen kamer krijgt . Maar over Maastricht weet ik eigelijk niet heel veel,jij zou het dus afraden ?
     
  10. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Als ik eerlijk ben had ik zelf voor het geboortecentrum in Heerlen gekozen.

    Mijn vriend wilde echter absoluut geen Heerlen in het paspoort van onze kleine hebben staan. En aangezien ik in eerste instantie met mijn eigen verloskundige zou bevallen was voor mij Maastricht ook prima, mijn wensen heb ik duidelijk besproken. Totdat ik medisch werd door meconium houdend vruchtwater....

    Ik zou Maastricht alleen al afraden vanwege de vele co-assistenten en stagiaires die ze ongevraagd op je kamer planten op het moment dat je er niets van kunt zeggen. Maar ook dit is puur mijn ervaring, wellicht dat anderen dit niet hebben of hier geen moeite mee hebben.

    Dat ze me hebben laten wachten op de 'wisseling van de wacht' en me tot die tijd in mijn sop hebben laten gaar koken neem ik ze in Maastricht zeer kwalijk, maar ik kan je helaas niet vertellen hoe dit in Heerlen is.
     
    G89 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  11. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wordt zojuist gebeld door het ziekenhuis dat het te druk is, en dat ik me niet vanavond kan komen melden voor een inleiding, maar morgenavond...

    Gat..

    .. ben me de hele dag al mentaal aant voorbereiden op vanavond..

    .. slik..
     
  12. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ondertussen mezelf herpakt. Het is zo.. misschien maar beter ook, dan dat de verpleegkundige in en uit rennen! En weinig tijd voor me hebben.


    'Lieverd, zullen we uiteten gaan?!' :)
     
  13. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ach jammer, kan gebeuren natuurlijk maar ik begrijp wel dat je je er op voorbereid had.

    Nu dus uit eten vanavond? Fijne avond gewenst!
    Ik ben ook aan het wachten tot er iets gebeurd, maar hier nog alles rustig.
     
  14. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Nou.. ik denk dat we gewoon de frietpan aanzetten.. ;)
     
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ach, da's balen als je je er op ingesteld hebt. Maar inderdaad, als het morgen minder druk is is dat voor jullie ook veel fijner!

    Veel plezier met uit eten vanavond, maak het gezellig ;) Oxcytocine en een orgasme doen misschien wonderen :p
     
    LindaS80, Fristi2012 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  16. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Haha.. ja, dat tipte iemand anders ook al! Manlief vond 't wel een goed plan! Nu ik nog, want echt comfortabel kun je het niet meer noemen!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  17. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Oxytocine maak je ook aan door te knuffelen, en een orgasme kun je ook op. Andere manieren bereiken.
    Dus mogelijkheden zat als je een potje echt vrijen niet ziet zitten.

    Heel veel succes met wachten.
    Als het nu spontaan begint, mag je dan gewoon thuis bevallen?
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Heerlen is echt top!
     
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Vliezen laten breken door vk? Dan heb je toch je thuis bevalling. Hopelijk komt het zelf op gang.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben 2x in Maastricht bevallen en dat ging helemaal prima. Sindsdien is er verbouwd en is het volgens mij nog vele malen fijner zelfs. Ik zou het niet afraden in ieder geval.
     

Deel Deze Pagina