Niet indalen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Propje, Aug 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Propje

Propje Lid

Dec 26, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik ben op dit 37 weken en 2 dagen zwanger van ons eerste kindje. Sinds 26 weken ligt hij met zijn hoofdje naar beneden. Nu ben ik donderdag op controle geweest en zei vertelde me dat hij nog niet aan het indalen is en dat ik me geen zorgen moet maken. As vrijdag heb ik pas weer de volgende controle (38 weken en 1 dag dan zwanger) als hij dan nog niet is ingedaald moet er een echo gemaakt worden vertelde ze. Nu lees is op internet dat een eerste kindje al eerder in hoort te dalen en als het tussen de 35-36 weken niet is ingedaald je naar de gynaecoloog wordt gestuurd voor een echo om te kijken wat de reden is. Ik ben nu eigenlijk best benieuwd waarom ons mannetje niet wil indalen maar als ik tot de volgende controle moet wachten zijn we weer een week verder en een afspraak in het ziekenhuis is ook niet zomaar gemaakt. Mijn vraag is nu kan ik hier tot vrijdag mee wachten en dan die week erna (week 39) pas een evt echo krijgen of toch eerder contact met de verloskundige hebben voor een echo deze week?

Groetjes, Evelien

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Dit is normaal hoor. Maak je er geen zorgen om. Dat het kindje niet indaald door een bekkenafwijking is vrij zeldzaam. Als je een 20wkn echo hebt gehad weten we ook dat er geen placenta coor zit of een afwijking van het kind waardoor het niet kan indalen. Wij doen hier in de praktijk niets mee eigenlijk. We wachten gewoon de bevalling af en kijken dan of het kind verder indaald, wat vaak ook zo is!

groeten Evelien

Share This Page