Niet inenten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naatje070, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm er is zelfs een vereniging in nederland die openlijk tegen inentingen is.
    (staan ook altijd op de 9mnd-beurs)

en er zijn allerlei onderzoeken die bewijzen dat het helpt tegen waar je voor ingeent word
    daarentegen krijgen kinderen ook steeds meer antistoffen mee omdat de ouders zijn ingeent
    en dus zullen ze er sowieso minder vatbaar voor zijn!
    (ook als je niet bent ingeent)
    daarbij spuit je in feite ziektekiemen en chemicalien in je kind.. en zijn er ook zat onderzoeken die uitwijzen dat het danwel helpt tegen de genoemde kinderziektes.. maar dat het niet altijd zonder andere bijwerkingen is.

dus voor ons reden genoeg om er over te twijfelen of het wel een goed plan is :)
    hoop geinternet.. en ook wat info ingewonnen bij mensen die er verstand van hebben
    (en dan doel ik niet op het rijksvaccinnatieprogramma want die mensen zijn natuurlijk pro-inenten :) )

maarja.. dan komt het volgende probleem
    je kind MOET ingeent zijn als het naar een kdv gaat
    je kind MOET ingeent zijn op 90% van de basisscholen

en buiten alle voor- en nadelen.. is dat toch wel bijzonder lastig.

daarbij ben ik niet altijd fan van medische onderzoeken
    want als je onderzoekt of iets slecht is.. is het altijd makkelijk om je resultaten net even anders te interpreteren dan wanneer je onderzoekt of iets goed is en je hetzelfde onderzoek doet.
    ik ben niet zo overtuigt van de onpartijdigheid van de mens :)

kans dat er wat gebeurd als je niet inent is minimaal.. maar dat is juist OMDAT de rest van nederland wel is ingeent.
    oftewel.. vandaag het laatste prikje voorlopig
    en ja dat is die "gevreesde" BMR prik :(

ik vind het zo superzielig.. laatse keer was 2 prikken in dr bovenbeentjes en ze heeft de hele boel bij elkaar geschreeuwd
    maar voor Anne.. hou ik mij Stoere Mama
    ze moet er op vertrouwen dat ik het beste met haar voor heb
    en dat kan niet als ik er naast ga zitten huilen zoals ik het liefst zou doen op zo'n moment.

2. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Het is altijd je eigen afweging als ouder of je je kind wel of niet laat inenten. Je moet je sowieso niet iets 'laten aanpraten' wat niet goed voelt.

Ik heb een opleiding in autisme gevolgd en kan je vertellen dat dat echt een genetische afwijking is. De laatste tijd zijn er wel veel onderzoeken geweest naar de gevolgen van bepaald voedsel en inentingen voor wat betreft psychiatrische ziektes. Ik heb de aflevering van Oprah gezien en ook al eerder gehoord van bepaalde eetpatronen die autisme zouden 'genezen'

Wellicht dat daar een kern van waarheid inzit, tegenwoordig krijgen mensen wel heel snel het etiket autisme opgeplakt. Maar dan zijn het echt niet de autistische kinderen/volwassenen waar ik dagelijks mee te maken heb, dat zit echt in de persoon zelf en daar is niks aan te doen.

Ik zelf laat mijn dochter inenten. Dat voelt gewoon het veiligst. De prik van 11 maanden overigens iets later, ze is erg verkouden en misselijk geweest en met een echt lage weerstand durf ik het niet aan.

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Omda mijn broertje en de broertjes van mijn vriend asperger hebben (één v.d. syndrooms in autistisch spectrum) is de kans dat onze zoon asperger heeft 75%, volgens het onderzoek vergroot ik de kans dus alleen maar... maar sorry hoor ik vind polio (kinderverlamming) nog wel wat erger dan autisme! Geen twijfel over de prikken hier dus!

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Naatje070 (ook uit Den Haag zie ik ;) ),

Er is bij verzorging en veiligheid een topic genaamd 'kritisch over prikken'. Het is inmiddels 9 pagina's lang maar er komen wel een hoop voors en tegens aan het bod. Je kunt daar wel meelezen als je wilt. Ik lees er zelf ook in mee want ik ben ook de afweging wel/geen enting aan het maken.

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

6. GhitaThakoerdin

onze dochter krijgt ook gewoon haar prikjes hoor.. moet er niet aandenken dat ze anders ziek wordt omdat ik haar geen prikjes wilde laten geven...

7. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb mijn dochter LATER laten inenten. Dit omdat er bij de meisjes in de famile van mijn vriend erg vlug polio verschijnselen voorkomen. Toen mijn dochter 3,5maand was kreeg ze haar eerste prik. Niet enten vind ik NOT DONE!

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Naatje, als meer mama's zo denken dan is de kans groot dat Mike het wel krijgt. En als meer ouders hun kind niet inenten is het een grote risico voor de volksgezondheid. En geloof me er zijn genoeg ouders die hun kinderen niet laten inenten. Dus het is naïef om te denken dat je kindje het niet krijgt of niet iemand anders kan besmetten. En waarom zou je in vredesnaam een risico lopen?
    Als de nadelen zouden opwegen tegen voordelen dan zou dit vaccinatieprogramma niet bestaan. Nederland is erg streng op dit gebied.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik hoop vooral dat de mama´s en papa´s die niet laten inenten dit weloverwogen doen en niet omdat ze het eigenlijk heel zielig vinden en dat rotmoment willen vermijden. Dat noem ik namelijk verwaarlozing.

Ik ben absoluut voor inenten.
    Amber

10. GhitaThakoerdin

nou nou..
    vindt sommigen hier wel erg veroordelend hoor!
    verwaarlozing? dat gaat wel heel ver om dat zo te zeggen! elke ouder mag dit voor zichzelf bepalen en wie zijn jullie om die ouders dan als een stelletje kinderverwaarlozers uit te maken?
    zijn vast ook wel dingen die jullie doen en een andere moeder weer NOT DONE vindt ;)
    niet jezelf zo verheerlijken en een ander onderuit trappen!

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Deel Deze Pagina